موضوعات داغ

فاصله معنی‌دار همیلتون و ورشتپن در پورتیمائو

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

جمعه روز مرسدس بود. ابتدا در تمرین اول والتری بوتاس در صدر جدول ایستاد و سپس در تمرین دوم این لوئیس همیلتون بود که توانست به او در این صدرنشینی بپیوندد.

همیلتون با زمان 1:19.387 در صدر قرار گرفت و مکس ورشتپن با اختلاف 0.143 ثانیه از او دوم شد و در نهایت این والتری بوتاس بود که جایگاه سوم را از آن خود کرد.

اما در کنار این رقابت، نتیجه دلپذیری برای آلپین و فرناندو آلونسو و استبان اوکون بدست آمد. علاوه بر آنها راننده‌های فراری، چارلز لکلرک و کارلوس ساینز و همچنین دنیل ریکاردو و لنس استرول و سرجیو پرز در جمع 10 نفر بالایی جای گرفتند.

اختلاف لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن بیانگر این نکته هست که در شرایط شبیه سازی مسابقه، این مرسدس‌ها و لوئیس همیلتون هستند که دست بالا را نسبت به مکس و ردبول در اختیار دارند.

اما نکته قابل تامل هنوز عدم نتیجه گیری سباستین فتلآستون مارتین است. او همچنان در رده پانزدهم متوقف شده است. گویی کم‌کم باید به دیدن او در این دسته عادت کرد. همه معتقدند که این رده جایگاه قهرمان 4 دوره فرمول یک جهان نیست اما آیا او خودش هم به این مسئله باور دارد؟

در کنار تمرینات روز جمعه اتفاق دیگری هم برای دنیای فرمول یک رخ داد و آن تحریم رسانه‌های اجتماعی به مدت سه روز توسط لوئیس همیلتون و چند تن دیگر از راننده‌ها بود که در اعتراض به نژاد پرستی در همراهی با جامعه ورزش جهان شکل گرفت. تا کنون خیلی از رسانه‌ها و ورزشکاران در سراسر جهان با این بایکوت شبکه‌های اجتماعی پیوسته‌اند و البته انتظار می‌رفت که سازمان فرمول یک نیز به این حرکت بپیوندد اما در آخرین لحظات منصرف شد. دیگر رانندگان که تا لحظه مخابره این خبر به این تحریم پیوسته‌اند جورج راسل و نیکلاس لطیفی رانندگان تیم ویلیامز، چارلز لکلرک راننده تیم فراری در این بایکوت 3 روزه شبکه‌های اجنماعی با سرلوئیس همیلتون همراه هستند . این حرکت توسط فوتبال انگلیس آغاز شد و نهادهای دیگر ورزشی از جمله راگبی و اتحادیه تنیس چمن نیز از آن حمایت کرده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد