موضوعات داغ

شکسته شدن طلسم فتل، مرسدس‌ها در جلو در روز بدشانسی ورشتپن

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

یک رقابت نفس‌گیر برای تعیین خط گرندپری پورتیمائو پرتغال در 2021 انجام شد و طلسم نرسیدن سباستین فتل، قهرمان 4 دوره فرمول یک جهان به رقابت زمان‌گیری سوم شکسته شد. والتری بوتاس و سر لوئیس همیلتون قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان دو رده اول خط شروع را به خود اختصاص دادند و مکس ورشتپن در یک روز سخت رده سوم را بدست آورد.

رقابت شگفت انگیز بود. بدون شک بهترین کارشناسهای فرمول یک هم توانایی پیش بینی چنین رقابتی را نداشتند. حذف دنیل ریکاردو در شرایطی به رقابت دوم زمان‌گیری راه پیدا نکرد که هم تیمی او در مک‌لارن یعنی لندو نوریس تا دور سوم تعیین خط رفت و در رده هفتم خط استارت ایستاد.

ناراحتی دنیل ریکاردو در دور اول تعیین خط پس از حذف

لنس استرول در شرایطی هفدهم شد که سباستین فتل بعد از آخرین بار که در سیلورستون به مرحله دوم زمان گیری با فراری رفته بود این بار در تیم جدیدش یعنی آستون مارتین به دور سوم تعیین خط راه یافت و دهم شد. او به قدری موفق بود که در دور اول توانست در رده هفتم برای صعود به مرحله بعد قرار گیرد و در مرحله دوم هم در رده نهم به دور آخر صعود کرد. او 15 مسابقه بود که نتوانسته بود به این مرحله راه یابد.

اما دیگر شگفتی امروز رانندگان آلپین یعنی فرناندو آلونسو قهرمان 2 دوره فرمول یک جهان و استبان اوکون راننده فرانسوی جوان این تیم بود. ناندوی اسپانیایی در تعیین خط دوم از راه یابی به جمع 10 راننده برتر بازماند و هم تیمی فرانسوی او با کسب رده چهارم به دور بعدی صعود کرد و در نهایت هم فردا در رده ششم مسابقه را استارت خواهد زد.

والتری بوتاس

والتری بوتاس و لوئیس همیلتون دور سوم تعیین خط را با لاستیک مدیوم به پایان بردند و اختلاف این دو راننده در کسب پول پوزیشن تنها 0.007 ثانیه بود و والتری بوتاس توانست خط 1 استارت را از آن خود نماید.

امروز به هیچ عنوان روز رانندگان ردبول نبود و سونادا جوان از آلفاتائوری همان ابتدا در دور یک حذف شد و گسلی با اینکه به دور نهایی رسید اما در نهایت نهم استارت خواهد زد

ناراحتی مکس ورشتپن بعد از کسب رده سوم استارت

اما مکس ورشتپن هلندی بارها بخاطر عبور از خط محدوده پیست زمان ثبت شده خودش را از دست داد و در نهایت در آخرین لحظه خط سوم استارت را کسب کرد و هم تیمی او که سال گذشته عملکرد بی نظیری در تیم ریسنیگ پوینت داشت و جای خود را امسال به فتل آلمانی در آستون مارتین داد و به ردبول آمد یعنی سرجیو پرز مکزیکی، تنها توانست رده چهارم را به سختی از چنگال کارلوس ساینز اسپانیایی از فراری در آورد و نهایتا این چارلز لکلرک بود که رده هشتم را در استارت کسب کرد.

اهدای جایزه رده اول تعیین خط به والتری بوتاس

ناراحتی رانندگان تیم ردبول - مکس ورشتپن و سرجیو پرز

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد