موضوعات داغ

بهترین ماشین‌های ضدگلوله جهان

عکس مطلب اول

امروزه تقریباً همه ما حداقل یک ماشین را در پارکینگ منزل خود داریم. علاوه براین خودروهایی که همه روزه با آنها تردد داریم، خودروهایی هستند که به لطف پیشرفت صنعت خودروسازی، بسیار مجهز و ایمن طراحی شده‌اند. این خودروها که تحت عنوان «خودروهای ضدگلوله» نامیده می‌شوند، تا حد امکان مقاوم بوده و امنیتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. براساس آمار تا به امروز حدود 100 هزار دستگاه خودروی ضدگلوله در جهان وجود دارد. بر همین اساس قصد بر این داریم تا بهترین ماشین‌های ضدگلوله جهان را در این مطلب به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین ماشین‌های ضدگلوله جهان

رنجروور مدل Warwickshire

رنج روور Warwickshire Range Rover

این خودرو یکی از بهترین ماشین‌های ضدگلوله جهان است که در مرکز فنی SV واقع در Warwickshire انگلستان به تجهیزات امنیتی مجهز شده و قادر است تا نهایت راحتی و امنیت را برای سرنشینان خود به ارمغان آورد.

پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری و سوپرشارژ بنزین ‌سوز در قلب این خودرو آن را به مقاوم‌ترین خودرو تبدیل کرده است که اکنون 380 اسب ‌بخار، یعنی نزدیک به 40 اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به پیشرانه 6 سیلندر قبلی این مدل تولید می‌کند.

شیشه‌های رنج روور بسیار مقاوم است و ضربات قوی گلوله را به خوبی تحمل می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت رنج روور برابر با 10.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 193 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

لاستیک های این خودرو نیز از نوع ران‌فلت انتخاب شده‌اند تا در صورت آسیب، خودرو بتواند مسافتی بیش از 50 کیلومتر را با حداکثر سرعت 80 کیلومتر برساعت طی کند. همانطور که اشاره کردیم، برای حفاظت از جان سرنشینان به غیر از ورقه‌های فلزی تقویت‌کننده بدنه، دارای سیستمی امنیتی است که اجازه پایین آمدن شیشه‌های جلو به میزان بیش از 150 میلی‌متر را نخواهد داد تا از هرگونه سوء قصد احتمالی به جان سرنشینان پیشگیری شود. زره اضافه شده به این خودرو برای مقاومت در برابر انفجار نارنجک DM51 و تهدیدهای بالستیک سطح VR 8 طراحی شده است.

Marauder

مارودر (Marauder)

این یک خودروی کاملا جنگی و نظامی بوده که برای اولین بار مردم عادی نیز توان سفارش دادن و خرید آن را دارند. این خودرو که ساخت گروه پارامونت (Paramount) در آفریقای جنوبی است و جزء بهترین ماشین‌های ضدگلوله جهان محسوب می‌شود، در اولین نمایش خود در سال 2007 نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات دفاع IDEX توانست تعدادی سفارش برای ارتش اردن را برای خود به همراه بیاورد. همین امر باعث شد تا هزینه ساخت این خودرو تا حدی جبران شود. این خودرو دارای سیستم چهار چرخ محرک است و توان خود را از یک موتور توبرو دیزل 6 سیلندر گرفته است. این موتور غول پیکر توان تولیدی برابر با 300 اسب بخار در 2500 دور بر دقیقه را دارد و گشتاور 1100 نیوتن متری را در دور موتورهای بین 1200 الی 1800 دور بر دقیقه در اختیار راننده خود قرار می‌دهد. مارادور می‌تواند مجهز به اسلحه سبک و توپ کالیبر متوسط شود و تاسیسات شلیک خمپاره و سکوی پرتاب موشک از جمله تجهیزات قابل نصب به صورت استاندارد بر روی این ماشین است.

آئودی RS7

آئودی RS7

این ماشین، یک خودروی متفاوت و مقاوم در بین بهترین ماشین‌های ضدگلوله جهان است که دارای یک موتور دوقلو با پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری است و 760 اسب بخار قدرت و گشتاوری 1085 نیوتن متری دارد.

این خودرو در حدود 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. آئودی RS7 زرهی، دارای نهایت سرعت 325 کیلومتر در ساعت است. وجود چندلایه پلی کربنات و شیشه ای بالستیک، شیشه های RS7 را به یکی از قوی ترین شیشه‌های ضدگلوله جهان تبدیل کرده است.

ساختار کلی بدنه آئودی زرهی یک پوشش پلی کربناتی است که تا 10 برابر محکم تر و غیر قابل نفوذتر از فولاد بالستیکی است، به همین خاطر پوشش حفاظتی ویژه و ضد گلوله، RS7 ضد گلوله نسبت به نسخه اسپرت آن، 91 کیلوگرم اضافه وزن دارد.

سایر ویژگی‌های آئودی RS7

از دیگر ویژگی‌های این خودرو که از بهترین ماشین‌های ضدگلوله جهان است، عبارتند از:

- افشانه‌های فلفل

- درب‌های دارای دستگیره شوک الکتریکی

- سیستم تولید دود ویژه

- چراغ‌های کور کننده

- ماسک‌های ویژه

- سیستم تشخیص مین

- دوربین‌های ویژه با دید 360 درجه

بی ام و X5

بی ام دبلیو X5

قسمت‌های مختلف بدنه این خودرو به گونه ای تقویت شده که می‌توانند در برابر گلوله هایی به بزرگی ۷.۶۲×۳۹ میلی متر (مثل گلوله اسلحه معروف AK-47) مقاومت کنند. شیشه‌های جلو، عقب و جانبی ب ام و X5 Protection VR6 از نوع ضد گلوله هستند. این شیشه‌ها ضخامتی برابر با ۳۰ میلی متر داشته و به گفته شرکت سازنده آن، مانع نفوذ گلوله های شلیک شده از اسلحه های سبک دستی به داخل کابین می‌شوند. به منظور پیشگیری از شکستن و پخش شدن شیشه‌ها در کابین از یک لایه محافظ پلی کربناتی استفاده شده است. بی ام دبلیو X5 Protection VR6 در مقابل نارنجک‌های دستی، حملات پهپادی و ۲۰۰ گرم مواد منفجره C4 مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

این شاسی بلند ضد گلوله که جزء بهترین ماشین‌های ضدگلوله جهان نیز ست، دارای موتوردوقلوی توربوی ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور بوده و در عرض ۵.۹ ثانیه سرعت خودرو را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این اتومبیل آلمانی در ۲۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

تایرهای این خودرو از نوع پنچر رو بوده و حتی بدون فشار باد نیز کارایی خود را حفظ می‌کنند. مخزن سوخت هم دارای پوشش ویژه‌ای است که از آن در آتش سوزی‌ها حفاظت می‌کند.

بی ام دبلیو X5 Protection VR6 به یک دکمه اختصاصی برای شرایط اضطراری مجهز شده است که فشردن آن اتفاقات زیر را در پی دارد:

- قفل شدن درها

- بالا رفتن شیشه‌ها

- فعال شدن چراغ‌های چشمک زن

- پخش صدای آژیر بلند

مرسدس بنز S600 پولمن

مرسدس بنز S600 پولمن میباخ

این خودرو به دلیل سفارش و درخواست سران دولت و افراد دیگر که همیشه در معرض خطر هستند و برای حفاظت نیاز به یک وسیله نقلیه بسیار مقاوم دارند، طراحی و تولید شده است و به عنوان بهترین ماشین‌های ضدگلوله جهان نیز شناخته می‌شود. مرسدس بنز S600 پولمن میباخ از کلاس حفاظت VR9 بهره می‌برد و آماده برای مقاومت در برابر انفجار مطابق با دستورالعمل ERV 2010 است.

وزن خالص مرسدس بنز S600 پولمن میباخ ۵.۱ تن بوده زیرا بدنه آن از فولادی ضد گلوله و انفجار ساخته شده است.

مرسدس بنز S600 خاص‌ترین لیموزین که می‌توان آن را به یک تانک چهار چرخ نسبت داد. دیواره‌های فولادی که در پشت صندلی‌های عقب جای گرفته‌اند، باعث محافظت هر چه بیشتر از مسافران خواهد شد.

سطح حفاظتی مرسدس بنز S 600 در کلاس VR9 طبقه‌بندی‌ شده است و توانسته گواهی مخصوص محافظت در برابر انفجار ERV 2010 را کسب کند.

این خودرو طولی برابر ۶.۵ متر دارد که با پیشرانه‌ی ۵۲۳ اسب بخار و حجم ۶.۰ لیتر با ۱۲ سیلندر دوقلو توربو و وجود محدودکننده، به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. گشتاور ۸۳۰ متری این پیشرانه از دور موتور ۱۹۰۰ دور بر دقیقه در دسترس خواهد بود.

تانک رضوانی

تانک رضوانی

این غول چهارچرخ ضدگلوله دارای امکاناتی نظیر دید ‌در شب حرارتی، دیوار آتش، سیستم تعلیق تقویت ‌شده، سیستم دودزا، سیستم حفاظت از انفجار بمب و زره‌پوش B7است و یکی از بهترین ماشین‌های ضدگلوله جهان هم به شمار می‌آید. سیستم حفاظت از بمب یکی از ویژگی‌هایی است که به‌سختی در خودروها استفاده می‌شود؛ اما این تانک غول پیکر بدان مجهز شده است.

تانک رضوانی از پیشرانه‌ ۷۰۷ اسب‌بخاری خورجینی ۸ سیلندر هل‌کت بهره می‌برد. به منظور آزمایش قابلیت ضدگلوله در تانک رضوانی از SIG Sauer SIG516 استفاده شد. در این آزمایش، گلوله‌های ۵.۵۶ در ۴۵ میلی‌متری به‌کار گرفته شد تا مقاومت واقعی شیشه‌های ضدگلوله مشخص شود. این خودرو بر روی شاسی جیپ رانگلر ساخته می‌شود و موتور هشت سیلندر ۵۰۰ اسب بخاری دارد.

Dartz Prombron Monaco

دارتز پرومبرون موناکو مدل الماس

بدنه این خودروی ضدگلوله بسیار مقاوم بوده و می‌تواند جلوی هر گلوله و انفجاری مقاومت خود را حفظ کند. این خودرو به قدری مقاوم است که با تجهیزاتی که داراست جزو گران‌ترین و بهترین ماشین‌های ضدگلوله جهان محسوب می‌شود. این خودرو دارای 1100 اسب بخار، موتور دوقلوی توربو 5.5 لیتری است. لایه های مستحکم از جنس کولار این خودرو و پوشش‌های فولادی آن دسترسی سریع به محفظه بار فضای داخلی خودرو را غیر ممکن کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد