موضوعات داغ

آیا ام‌جی به ایران باز می‌گردد؟ مصاحبه اختصاصی خودروبانک با سایک چین

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

این روزها که خبر بازگشت طرف‌های برجام به این توافق بین‌المللی رنگ‌و‌بوی جدی به خود گرفته و به نظر می‌رسد که به زودی شاهد برداشته شدن تحریم‌های آمریکا از جمله خودروسازی ایران باشیم، شایعات و صحبت‌هایی در مورد بازگشت خودروسازان بزرگ جهانی به بازار تشنه ایران به گوش می‌رسد.

تحریم‌های خودروسازی ایران از سوی آمریکا قطعاً هر خودروسازی را مجبور می‌کند تا خاک ایران را ترک کند زیرا بازار حدود 20 میلیون خودرویی آمریکای شمالی قطعاً بسیار جذاب‌تر از بازار زیر 2 میلیونی ایران است و بدتر از آن، تصمیمات یک شبه مسئولین داخلی و پیچیدگی‌های کار کردن در بازار خودرو کشور، به سختی می‌تواند هر خودروسازی را برای بقا در این بازار مکاره راضی کند.

اما با این حال سایک چین جزو خودروسازانی بود که در زمان برجام گذشته، حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران شد و با تزریق مستقیم مالی تصمیم گرفت تا جدیدترین محصولات خود را در بازار ایران نیز عرضه کند. حال که خبرهای احیای برجام قوت گرفته، در خودروبانک با مدیر بازاریابی سایک چین تماس گرفتیم تا تصمیم این شرکت را در شرایط کنونی بدانیم. مدیر بازاریابی سایک چین در جواب خبرنگار خودروبانک اظهار داشت که فعلاً شرایط همانند قبل است و وضعیت برای بازگشت سایک مهیا نیست اما در ادامه به تغییر شرایط بین المللی برای همکاری با ایران اشاره کرد و گفت که در صورت تغییر وضعیت کنونی، و همچنین فراهم شدن شرایط برای حضور در بازار ایران، این خودروساز هنوز علاقمند است تا به بازار ایران بازگردد.

حال باید ببینیم که آیا بالاخره برجام احیا و تحریم‌های خودروسازی برداشته می‌شود یا خیر، اما آنچه مشخص است بیش از این تحریم‌ها، مدیریت و تصمیم‌های مسئولین داخلی است که می‌تواند راه را برای بازگشت این خودروسازان بزرگ جهانی هموار کند و آیا بالاخره این بازار خودرویی کسل‌کننده و بی‌رنگ‌و‌بوی ایران، پس از سال‌ها می تواند به خود محصولات روز و پیشرفته جهانی را ببیند یا خیر.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/2/18
شما که زحمت کشیدین تماس گرفتین میگفتین که ملت تشنه (متاسفانه همون ملتی که کادیلاک سویل را برا خودشون کرده بودن)
سلام دارن و بیصبرانه منتظرند!!!!!!!

اشکها و لبخندها برای محصولات چینی!!!!!!