موضوعات داغ

مقایسه مرسدس میباخ GLS 600 با بی ‌ام‌ و آلپینا XB7، شاسی بلندهای لوکس آلمانی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس میباخ GLS 600 و بی ‌ام ‌و آلپینا XB7 دو شاسی بلند شایسته، پیشرفته و گران ‌قیمت آلمانی هستند. اما شاید تاکنون حتی اسم آن‌ها را نشنیده باشید. حالا گروه TheStraightPipes حین بررسی برخی از گران‌ترین شاسی بلندهای آلمانی در یک مقایسه ویدیویی، این دو مدل را هم بررسی کرده‌اند.

جدی گرفتن این دو مدل کار راحتی نیست. این دو شاسی بلند بسیار گران هستند و برند آن‌ها با بی ‌ام ‌و یا مرسدس عادی فرق دارد. البته سازندگان این ویدیو هم خیلی این دو مدل را جدی نمی‌گیرند، چون میباخ GLS را مثل یک خودروی لورایدر روی سیستم تعلیق هوایی خودش بالا و پایین می‌کنند. البته این سیستم برای جلوگیری از گیر افتادن این شاسی بلند در آفرود طراحی شده‌ است.

آلپینا XB7 دارای چنین سیستم تعلیقی نیست، اما قدرت بیشتری نسبت به میباخ GLS دارد. مرسدس میباخ GLS 600 دارای یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با توان ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۷۲۹ نیوتن متر است. موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو بی ‌ام‌ و آلپینا XB7 توان ۶۱۲ اسب‌ بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند.

این دو نمی‌توانند از نظر ظاهری با رولز رویس کالینان رقابت کنند، هر چند ارزان‌تر از آن هستند. اگرچه میباخ نمای جلویی GLS را اصلاح کرده، اما برخی معتقدند ظاهر آن را بدتر کرده است.

اما میباخ از نظر لوکس بودن بهتر از آلپینا عمل کرده و اگر به دنبال انتخاب شاسی بلند شیک‌تری بین این دو هستید، GLS 600 گزینه موردنظر شماست.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/2/22
پس تو عکس اول چرا چراغا و سپرا عوض شدن با هم ؟؟؟ 😐😐😐