موضوعات داغ

پرواز فراری در روز افول مرسدس

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

چارلز لکلرک طلسم ناکامی خودش در خانه را شکست و رده اول خط استارت گرندپری موناکو 2021 را بدست آورد.

یک رقابت نفس‌گیر در زمان‌گیری خط استارت موناکوی 2021 برگزار شد. برای اولین بار بعد از سالها در 3 رده نخست جدول خبری از مرسدس‌ 44و لوئیس همیلتون قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان نیست.

در دور اول زمان‌گیری ، سونادای ژاپنی از آلفاتائوری رده 16، فرناندو آلونسو اسپانیایی از آلپین رده 17، نیکلاس لطیفی کانادایی از ویلیامز رده 18، نیکیتا مازپین روس تبار رده 19 و میک شوماخر آلمانی رده 20 که هر دو از هاس بودند، نتوانستند به دور دوم راه بیایند. بوتاس با مرسدس و لکلرک با فراری و ورشتپن با ردبول 3 رده نخست را از آن خود کردند. لوئیس همیلتون نتوانست رده‌ای بهتر از هفتم را کسب کند.

اما در دور دوم فراری‌ها که در تمرین دوم و سوم نشان داده بودند با دست پر به موناکو آمده‌اند باز هم درخشیدند. لکلرک و ورشتپن رقابت تنگاتنگی داشتند و در نهایت این راننده موناکویی فراری بود که رده اول را با زمان 1:10.597 به چنگ آورد. بوتاس سوم شذ و ساینز دیگر راننده فراری رده 4 را کسب کرد. همیلتون باز هم در رده 6 ماند.

دور سوم تعیین خط گرندپری موناکو با برتری لکلرک در دور اول و با کسب زمان 1:10.346 شروع شد و تصادف او در 0.18 مانده به انتهای زمان این رقابت، باعث اهتزاز پرچم قرمز و توقف رقابت شد.

از نکات جالب توجه این رقابتها، برتری سباستین فتل نسبت به هم تیمی خودش لنس استرول بود. او به دور سوم راه یافت و بعد از یک سال او در کنار همیلتون و یک رده عقب‌تر یعنی رده 8 مسابقه را استارت خواهد زد.

اوکون فرانسوی در آلپین، رده 11، دنیل ریکاردوی استرالیایی رده 12 با مک‌لارن، لنس استرول کانادایی با آستون مارتین در رده 13، کیمی رایکونن فنلاندی با آلفارومئو رده 14 و جورج راسل انگلیسی با ویلیامز رده 15 را در اختیار خواهند داشت.

10 راننده برتر در کسب برتری خط استارت برای گرندپری یکشنبه موناکوی 2021، به ترتیب رده عبارتند از چارلز لکرک فراری( به قول خودش در مصاحبه اخیر شاقل لوکلق) رده 1، مکس ورشتپن ردبول رده 2،والتری بوتاس فنلاندی رده 3، کارلوس ساینز راننده اسپانیایی فراری رده 4، لندو نوریس انگلیسی با مک‎‌لارن رده 5، پیر گسلی فرانسوی با آلفاتائوری رده 6 و بالاتر از قهرمان 7 دوره جهان فرمول یک لوئیس همیلتون که در رده 7 هست، سباستین فتل آلمانی در رده 8 با آستون مارتین و سرجیو پرز مکزیکی در رده 9 با ردبول و آنتونیو جیوویناتزی ایتالیایی آلفارومئو رده 10 را به نام خود ثبت کردند.

باید دید آیا هنوز هم کیمی رایکونن از ماندن در فرمول یک لذت می‌برد؟

آیا نوار بدبیاریهای سباستین فتل تمام شد؟ لنس استرول نشان داده است که راننده با ثباتی شده است و نتایج 4 مسابقه پیشین او گواه این مطلب بود اما موناکو با همه پیستهای جهان متفاوت است.

فراری از بحران در آمده است؟

و در آخر آیا تیمهای فراری و ردبول توانسته‌اند مرسدس را مغلوب نمایند یا این تنها یک ضعف کوچک در سیستم قدرتمند مرسدس هست که آنها در این مسابقه کمی عقب نگه داشته است؟

جدا از کسب رده اول خط استارت که هرکسی در آن حضور داشته باشد، این پیست همیشه حوادث غیر قابل پیش بینی زیادی داشته است و لزوما خط 1 استارت برنده مسابقه نیست.

جدول رده بندی تعیین خط گرندپری موناکو 2021

جدول رده بندی تعیین خط گرندپری موناکو 2021

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد