موضوعات داغ

تکنولوژی جدید سایپا برای تسریع در تولید خودرو + فیلم

عکس مطلب اول

پروژه ساخت ربات های پاشش اتوماتیک رنگ خودرو در گروه خودروسازی سایپا به همت مهندسان داخلی و با هدف فراهم کردن امکانات رنگ آمیزی کاملا اتوماتیک سقف بدنه انواع خودروهای دو رنگ با رنگی متفاوت از دیگر قسمت بدنه، به اتمام رسید.

به گزارش سایپانیوز، گروه خودروساری سایپا موفق باشد با وجود تحریم و شیوع ویروس کرونا در کمتر از 4ماه پروژه ساخت ماشین های پاشش اتوماتیک رنگ خودرو را عملیاتی کند. بر این اساس ظرفیت تولید این مجموعه فناورانه متناسب با اقبال بازار به محصولات دو رنگ تا 40 دستگاه در ساعت قابل افزایش است.

فیلم ربات اتوماتیک رنگ خودرو در سایپا

در این پروژه صدردصد داخلی دو مجموعه ماشین پاشش کاملا اتوماتیک شامل یک مجموعه برای اجرای لایه رنگ اصلی و مجموعه دیگر برای اعمال لایه ورنی ساخته و نصب شده است.

در صورت عدم اجرای این پروژه توسط سایپا، برای تامین 4 دستگاه ربات پاشش اتوماتیک رنگ حداقل یک میلیون یورو نیاز بود، البته این در شرایطی است که کشور سخت ترین تحریم ها را طی می کند و منابع ارزی بسیار محدود است.

از جمله امکانات پیش بینی شده برای پروژه ساخت ماشین های پاشش اتوماتیک رنگ خودرو می توان به تعویض کاملا اتوماتیک رنگ و قابلیت رنگ آمیزی سقف بدنه های متوالی به رنگ های متفاوت و بدون هیچ محدودیتی اشاره کرد.

ربات اتوماتیک پاشش دو رنگ در سایپا

در حال حاضر، پروژه ساخت ماشین های پاشش اتوماتیک رنگ خودرو به منظور رنگ آمیزی سقف بدنه های شاهین، آریا، اطلس است. از سوی دیگر تمام خطوط تولید، اگر خودروی دو رنگ داشته باشند از مسیر جدید و تخصصی عبور خواهند کرد که این امر می تواند رضایت بیشتر مشتریان را کسب کند.

رنگ آمیزی هر یک دستگاه بدنه خودرو دو رنگ در خط اصلی مستلزم از دست دادن 50 درصد از ظرفیت تولید سالن رنگ بود حال با این اتفاق بزرگ خودروها با سرعت بیشتری تحویل مشتریان خواهد شد.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/3
یعنی پدر سیتروئن دربیاد که به ایرانی‌ها یاد داد که سقف رو رنگی کنند.
حالا به جای اینکه یه اپسیلون کیفیت مونتاژ و متریال رو بالا ببرند، دارند سقف و آینه رو قرمز می‌کنند.
1400/9/3
یعنی هیچ جای دنیا و هیچ خودروسازی رو نمی‌بینید که ادعا کنه که فلان چیز، تولیدش صد در صد برای خودشون بوده.

تو دنیای گلوبالیسم، همه‌‌ی کمپانی‌ها با هم در ارتباطند تا بهترین محصول رو تولید کنند. نه اینکه محصول صد در صد داخلی بسازند.
گفت: فرقش هفتاد ساله راه بین
1400/9/3
وقتی میگین تکنولوژی دو رنگ ، یعنی قسمتهایی که مشماء چسبوندین رو بکنین و خود ربات تشخیص بده که کدوم قسمت رو رنگ کنه نه اینکه همه جا رو مشما بجسبونین بعد بگین تکنولوژی دو رنگ ، در ضمن نمیدونم بابت این این کار چقدر هزینه شده ، خواستید شماره ام رو میزارم و رباتی طراحی میکنم که قابلیتش خیلی بیشتر از این باشه و بتونه کل بدنه خودرو رو رنگ کنه ، نه اینکه یه نازل رو سقف نصب کنین که فقط تو یه جهت مسیرش باشه و بدنه خودرو حرکت کنه .. واقعا خسته نباشین .. دلاور مردان
1400/9/3
دوست عزیز این ربات برای رنگ امیزی فقط سقف خودرو هست
یعنی خودرو های دورنگ مثل همین کوییک R
اونجوری که شما میگی اصلا نیازی به این دستگاه که نبود
در ضمن مشما که شما میگی گذاشتن که رنگ به قسمتای دیگه پخش نشه
و از همه مهم تر در خودرو های دورنگه ؛ همین کوییک R
شما به سقف خودرو نگاه کنید چقدر بد رنگ آمیزی شده
و اصلا کیفیت خوبی برخوردار نیست
حالا خداروشکر اینا یه قدم مثبت برداشتن اومدن کیفیت رنگو افرایش دادن
از هیچی که بهتره
1400/9/3
اینقدر بند و پلاستیک پیچیدن انگار نقاش کارهای چاله میدونه....
1400/9/3
کاش دیگه نمی گفتید بحران ریز تراشه داریم
1400/9/3
من این همه خط تولید خودروهای کشورهای دیگرو میبینم تا حالا ندیدم برای دو رنگ متفاوت مشما بکشن رو خودرو چه استایلی هم به خودش گرفته تولید کردیم انگار فقط تو کره خاکی فقط سایپا اختراع کرده همین که از مشما استفاده میکنی تو دراز مدت همون 1 میلیون یورو رو پر میکنه
1400/9/3
واقعا خجالت داره
به این میگن ربات آخه بابا یه کم فک کنید شاید چهار نفر باشند از این سیستم سر در بیارن آخه بهتون میخندن یه ماشین درست کردن دوتا حرکت عقب جلو می‌کنه بهش میگن ربات
1400/9/4
ی نکته خیلی جالبه؛ هر مطلبی توی هر سایتی و در هر موردی گذاشته میشه، بعضی از ما دوست داریم فورا کامنت بذاریم و طوری صحبت می کنیم گویا در اون زمینه واقعا متخصصیم!
برای مثال می خوای در مورد اثرات فلان دارو تحقیق کنی، یکی کامنت گذاشته که خیییلی عالیه😍 زیرش یکی گفته وای چقد افتضاحه! چرا واقعا؟ تفاوت دیدگاه تا این حد؟!
درسته انسان ها در عین شباهت بهم، باهم متفاوتند و هر کسی حق اظهار نظر داره، ولی انصاف نکته مهمیه که مدت هاست از کامنتامون حذف شده! همه میدونیم که توی کشور ما حتی درب بطری آب معدنی هم وارداتی بوده! پس حالا که سایپا ی رباط و بومی سازی کرده، بنظر اسمش پیشرفته و قابل تقدیره.
اینکه محصولات خودروسازی داخل کیفیت پایینی دارن صحیحه و درخواست همه مردمه که اصلاح بشه، ولی اینکه سایپا چنین رباط ساده ای طراحی کرده و سعی داره با متمایز کردن رنگ سقف، حداقل یکمی تنوع به ماشیناش بده، در حد خودش قابل تقدیره. بنظرم بهتره در کنار کمبود ها و نقص ها، اندک پیشرفت هارو هم ببینیم. با تشکر
1400/9/4
بازم کلیپای خنده دار بذارین مرسی 😂
1400/9/10
اینا هدفشون صرفه جویی بوده ؟؟؟؟ همین نایلون پیچ کردن هم نیروی انسانی میخواد هم اینکه باید نایلون بخرن. هم اینکه به شدت وقت گیر هست و دقت بالایی میخواد. یه کارایی تو این مملکت انجام میشه که آدم آب روغن قاطی میکنه