موضوعات داغ

جیلی ویژن استاربرست، مسیر طراحی جدید خودروساز بزرگ چینی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

جیلی این هفته از خودروی مفهومی ویژن استاربرست رونمایی کرد، که مسیر طراحی آینده این خودروساز چینی را به رخ می‌کشد.

جیلی اعلام کرده که سبک طراحی این خودرو از "پدیده‌های ستاره‌ای" الهام‌ گرفته است، از جمله خطوط بدنه که از "پرتوهای ستاره‌ای" الهام گرفته‌اند. جیلی این مسیر طراحی را کیهان در حال گسترش می‌نامد.

ویژن استاربرست همچنین دارای طراحی جلوپنجره جدید با عناصر نورپردازی است که در اطراف آن قرار گرفته‌اند. جیلی گفته که سنسورها در گوشه‌های بالای نمای جلویی نصب شده‌اند، جایی که معمولاً چراغ‌های جلو قرار دارند تا نشان دهند که این سنسورها "چشمان واقعی" خودرو هستند. چراغ‌های عقب عمودی توسط یک عنصر نورپردازی افقی به هم متصل می‌شوند.

با باز کردن درهای قیچی‌وار، یک نمایشگر لمسی شیب‌دار، یک دسته‌دنده کوچک و نورپردازی محیطی را مشاهده می‌کنید که حال و هوایی شبیه فیلم ترون به کابین داده است. جیلی گفته که نورپردازی بدنه و کابین می‌تواند مانند سیستم نورپردازی فولکس واگن ID برای انتقال اطلاعات در مورد وضعیت خودرو مانند در حال شارژ بودن، در حال حرکت بودن یا پارک بودن استفاده شود. جیلی گفته که می‌توان از عناصر نورپردازی برای انتقال حس سرعت در هنگام حرکت استفاده کرد، اما این شرکت توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نداده است.

جیلی ویژن استاربرست

جیلی جزئیاتی درباره پیشرانه اعلام نکرده است، چون ویژن استاربرست در اصل یک تمرین طراحی است.

همچنین نسخه تولیدی ویژن استاربرست ساخته نخواهد شد، اما احتمالاً جنبه‌هایی از طراحی آن در مدل‌های تولیدی آینده جیلی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در اوایل سال جاری، جیلی از شراکت‌ خود با شرکت فناوری بایدو، شرکت فاکس‌کان تولیدکننده آیفون و همچنین برند برقی جدید زیکر خبر داد که قرار است در زمینه تولید خودروهای برقی با آن‌ها همکاری کنند. جیلی همچنین کنترل ولوو، پولستار و لوتوس را در اختیار دارد، بنابراین بعید است که هیچ مدلی از برند اصلی آن در آمریکا عرضه شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد