موضوعات داغ

جنرال موتورز برای جذب کارگران بیشتر باید گرفتن تست مواد روان گردان را متوقف کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اگر جنرال موتورز بخواهد صدها کارگر جدید استخدام کند، باید گرفتن تست ماریجوانا از کارگران را متوقف کند.

این خودروساز قصد دارد ۴۰۰ کارگر موقتی را در کارخانه مونتاژ فلینت و ۲۷۵ کارمند موقتی دیگر را در کارخانه فورت وین استخدام کند. اما تاکنون فقط ۶۰ نفر متقاضی استخدام در این شغل‌ها هستند. رئیس اتحادیه کارگران خودرو به تازگی گفته است که اگر این شرکت گرفتن تست ماریجوانا از کارگران را متوقف کند، ممکن است شانس بهتری در استخدام آن‌ها داشته باشد.

او گفته است: "وقتی افراد زیادی خواهان یک شغل باشند، تست گرفتن از آن‌ها منطقی است. اما وقتی کاندیداهای زیادی ندارید، شاید تست ماریجوانا باعث شود مردم از پر کردن فرم استخدام برای آن شغل صرف‌نظر کنند."

استفاده تفریحی از ماریجوانا از سال ۲۰۱۸ در میشیگان قانونی شده است، اما جنرال موتورز همچنان از کارکنانش تست ماریجوانا می‌گیرد. این شرکت حتی از تست فولیکول مو استفاده می‌کند که می‌تواند مصرف ماریجوانا را از چند هفته قبل تشخیص دهد. مترو تایمز به این نکته اشاره کرده که محصولات کانابیدیولی ممکن است باعث شوند نتیجه آزمایش تتراهیدروکانابینول در فولیکول مو به اشتباه مثبت شود.

علاوه بر این، ریچ لتورنو مدیر کارخانه فورت وین جنرال موتورز معتقد است که دستمزد اولیه ساعتی ۱۶.۶۷ دلار عامل دیگری برای عدم تمایل مردم به انتخاب این شغل است، به ویژه چون جنرال موتورز حقوق کارکنانش در کارخانه‌های دیگر را افزایش داده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد