موضوعات داغ

جنگ آلمان و اتریش در فرانسه، شکست مرسدس در برابر ردبول

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

مسابقات فرمول یک به فرانسه رسیده است و امروز شاهد برگزاری مرحله تعیین خط در پیست پل ریکارد بودیم.

جالب است بدانید این پیست در دسته پیشرفته ترین پیست های دنیای موتور اسپرت قرار داد و در کناره پیست خبری از استخر های سنگ ریزه برای کاهش سرعت خودرو های منحرف شده نیست و این وظیفه بر عهده نوارهای قرمز و آبی قرار داده شده است که از نوع خاصی از آسفالت با فرمولاسیون پیشرفته ساخته شده اند.

پیست پل ریکارد
از سوی دیگر به خاطر نوع طراحی پیست، ترک لیمیت(محدودیت پیست)های بسیاری خواهیم داشت که برای رانندگان بسیار چالش برانگیز خواهد بود خصوصا در مرحله زمانگیری. در صورت عبور راننده از این محدودیت ها زمان راننده حذف خواهد شد و در این مرحله ممکن است فرصت کافی برای تکرار آن زمان وجود نداشته باشد.

مرحله زمانگیری راس ساعت 17:30 دقیقه به وقت تهران شروع شد. در همان ابتدای زمانگیری یوکی سنودا کنترل بخش عقبی خودرو را از دست داد و با دیواره پیست برخورد داشت. در پی این برخورد پرچم قرمز زده شد و روند زمانگیری تا خروج خودرو آلفاتائوری و ایمن سازی مجدد پیست متوقف گردید. به احتمال زیاد علت این برخورد استفاده زیاد سنودا ار کرب های کنار پیست بوده است، به علت برخورد از پشت خودرو سنودا با دیواره پیست، احتمال آسیب به گیربکس خودرو وجود دارد.

خودرو آلفاتائوری به رانندگی سنودا
پس از سبز شدن مجدد چراغ پیست اینبار خودروهای فراری جلوتر از بقیه وارد پیش شدند. لنس استرول از تیم استون مارتین در تلاش اول توانست زمان بهتری نسبت به سباستین فتل ثبت کند اما به علت عدم رعایت ترک لیمیت زمان وی حذف شد و در تلاش دوم نیز نتوانست زمان خودش را بهبود دهد. از سوی دیگر میک شوماخر که توانسته بود زمان خوبی را در تلاش اول به ثبت برساند در تلاش دوم کنترل خودرو را از دست داد و با دیواره پیست برخورد کرد. در پی این برخورد چرخ جلو سمت چپ خودرو شوماخر دچار آسیب شده و از ادامه تعیین خط باز ماند.

میک شوماخر
اما زمان اول شوماخر به حدی خوب بود که وی را به مرحله دوم رسانده باشد. اما پرچم قرمز دیگری را به پیست آورد تا مرحله اول تعیین خط در همین لحظه به پایان برسد.

نفرات حذف شده در بخش اول: لطیفی، رایکونن، مازپین، استرول و سنودا بودند.

در مرحله دوم رانندگان با آرامش بیشتری به کار خود ادامه دادند و دیگر خبری از پرچم قرمز نبود. فرناندو آلونسو توانست در این مرحله هم تیمی خو را شکست دهد و به مرحله سوم راه پیدا کند.

نفرات حذف شده در پایان این بخش: استبان اوکون، سباستین فتل، آنتونیو جیوویناتزی، جرج راسل و میک شوماخر هستند.

در مرحله سوم جنگ اصلی میان رانندگان مرسدس و ردبول شکل گرفت، جاییکه پرز در برابر بوتاس قرار گرفته است و مکس در برابر همیلتون. در پایان و با اختلاف بسیار کم این مکس ورشتپن بود که توانست در رده اول قرار بگیرد و همیلتون را به جایگاه دم بفرستد. در دو سال گذشته لوئیس حکمران پول پوزیشن در این پیست بود. اما پرز نتوانست جلوی بوتاس را بگیرد و بوتاس جایگاه سوم خط استارت را تصاحب کرد. در پایان توجه شما را به جدول رده بندی این مسابقه جلب می کنم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد