موضوعات داغ

تغییر چهره واردات خودرو

عکس مطلب اول
خودروهای مجاز وارداتی در سال ۹۵ در حالی منتشر شد که بیش از 50 مدل خودرو از این فهرست حذف و 20 مدل- برند جدید به این لیست اضافه شده است. هر سال با آغاز سال جدید ضوابط واردات خودروهای سواری در حالی ابلاغ می‌شود که وزارت صنعت،معدن و تجارت با همکاری سازمان‌های محیط‌زیست و سازمان ملی استاندارد ضمن در نظر گرفتن ضوابط مذکور فهرست خودروهای مجاز را معین می‌کند.
به نقل از دنیای اقتصاد، براساس جدول تدوین شده در سال جاری، دولت اجازه واردات 84 مدل خودرو را صادر کرده است. این موضوع در حالی است که سال گذشته 134 خودرو مجوز ورود به کشور را دریافت کردند. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که سخت‌گیری دولت در واردات خودرو برای سال جاری نسبت به سال‌های گذشته تشدید شده است. این موضوع در شرایطی است که اواخر پاییز سال گذشته واردات برخی از خودروها به دلیل عدم‌رعایت استانداردهای آلایندگی و برخی استانداردهای 51‌گانه متوقف شد.
آنگونه که یکی از اعضای انجمن واردکنندگان خودرو نیز در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید، عامل اصلی کاهش تعداد خودروهای مجاز طی سال جاری، عدم رعایت الزامات مدنظر سازمان‌های محیط زیست و سازمان ملی استاندارد بوده که انجمن واردکنندگان خودرو در حال پیگیری برای حل این مشکل است. از سوی دیگر اضافه شدن 20مدل–برند جدید به این فهرست نشان از تغییر چهره واردات خودرو در سال جدید دارد؛ به‌طوری‌که در این میان واردات دو مدل خودرو آمریکایی به کشور بیشتر از همه به چشم می‌آید. نکته جالب توجه دیگر در فهرست خودروهای مجاز وارداتی این است که برخی از شرکت‌های واردکننده اقدام به واردات خودروهای هیبریدی کرده‌اند، آنگونه که به‌نظر می‌رسد تمایل واردکنندگان به واردات خودروهای سبز به‌دلیل دارا بودن تعرفه پایین گمرکی در سال جدید افزایش یافته است.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/17
اگر کسی بخواد فقط یک خودرو به صورت شخصی وارد کنه بازم باید اون خودرو توی این لیست باشه یا فقط قانون حجم موتور باید رعایت کنه؟
1395/1/17
هرچی تو لیسته اجازه ورود داره
1395/1/17
با خودروهای سبز و هیبریدی موافقم . اصلا خودروسازهای ما هم باید به سمت طراحی و تولید خودروهای سبز حرکت کنند . آینده از آن خودروهای سبز است.
1395/1/17
لطفا اگه امکانش هست لیست این 84 خودرو و خودروهایی که حذف شدنو در سایت قرار بدین
1395/1/17
من الان لیستو دیدم.ام جی 6 دیگه اجازه ورود نداره :)
1395/1/17
بنظرم ما که تو شهرای دیگه هستیم داریم قربونی آب و هواب تهران میشیم.من دلم میخواد یه ماشین شیش سیلندر سوار شم جاییم هستم که هواش عالیه.مطمینا یه شیش سیلند خارجی از اون آتو آشغالای تولید داخل کمتر آلودگی هوا ایجاد میکنه.
1395/1/17
ببخشید...یعنی خودروی های وارداتی استانداردهای آلایندگی و ایمنی را ندارن.... اونوقت ماشینهای قدیمی و از رده خارج ایرانی که تو خیابونا ریختن و جولان میدن آخر استانداردن !!!!؟؟ احتمالا فولوکس واگن هم به علت تقلب در تستهای آلایندگی تو لیست واردات ممنوع هستش !!! کشورهایی میتونن قوانین منع واردات خودرو بر اساس آلایندگی رو مطرح کنن که قوانین سخت گیرانه محیط زیست در کشورشون در حال اجرا است نه کشوری که خودش یکی از بدترین کشورها از نظر وضعیت محیط زیست و کیفیت پایین بنزین و تولید کننده اتومبیل های قدیمی با مصرف بالا و آلاینده های فراوان نهایت با استاندارد یورو 3 هستش..!!! واقعا جای تاسف داره...
1395/1/17
اینم لیستش
http://sabtaresh.tpo.ir/sys/rpts00ListMachinesImport.asp
1395/1/17
حرومزاده ها فقط میخوان به هر بهانه ای جلوی ماشین خارجیرو بگیرن
1395/1/22
واقعا حيف تويوتا ها كه حذف شدن.
آخه يني لكسوس gs و es و هوندا اكورد و سيويك و سوبارو لكاسي هم آلاينده بودن اونوقت اين چيني هايي مثل ترامبچي خوبن حتمن.
بررسي خودرو هاي ترامبچي در top gear بود كه جقدر بي مصرف هستن.
1395/10/29
شاید من بد برداشت کرده باشم اما این جمله جالبه:
آنگونه که یکی از اعضای انجمن واردکنندگان خودرو نیز در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید، عامل اصلی کاهش تعداد خودروهای مجاز طی سال جاری، عدم رعایت الزامات مدنظر سازمان‌های محیط زیست و سازمان ملی استاندارد بوده...
آقا انصافا دمتتون گرم که موجبات خنده اسف ناک مارو ایجاد میکنید اخه ماشین های وارداتی اگه تهدیدی برای محیط زیست هستند تکلیف پرایدو405و206وسمند اینا دقیقا چیه؟ موسسه استاندارد به چی این خودروها ایراد گرفته که ماشینای داخلی هم این استاندارد رو دارن؟
جالب بود برام