موضوعات داغ

رکورد دریفت دنیا شکسته شد

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی نیسان بار دیگر رکورد گینس سریع‌ترین دریفت تا این لحظه را شکست. این رکورد در امارات متحده عربی و در فرودگاه بین المللی فجیره با نواری 3 کیلومتری مناسب برای دریفت، توسط یک دستگاه نیسان GT-R Nismo شکسته شده است.
به لطف 1380 اسب بخاری که توسط موتور این نیسان تنها به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود، قهرمان دریفت ژاپنی یعنی "ماساتو کاواباتا" در حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعتی در یک زاویه 30 درجه‌ای از این فرودگاه، موفق به زدن دریفتی چند لحظه‌ای شده است! این پنجمین بار است که شاهد جابجایی رکوردهای گینس تنها توسط نیسان هستیم (البته در زمینه‌های مختلف، نه فقط دریفت) و این مهم می‌تواند شاهکاری ارزشمند برای نیسان تلقی شود.

نیسان، رکورددار دریفت دنیا

علاوه بر استفاده از پیشرانه‌ای اصلاح شده شش سیلندر توربو دوقلو، لاستیک‌های ویژه "تویو" و همچنین رینگ‌های خاص آلیاژی آن هم تاثیر بسزایی در انجام این کار داشته‌اند.
رکورد قبلی هم توسط راننده‌ای لهستانی به نام یاکوب پرزیگودسکی با کمک یک دستگاه تویوتا GT86 توسعه یافته 1000 اسب بخاری به ثبت رسید که توانست در سال 2013 میلادی با حداکثر سرعت 218 کیلومتر بر ساعت دریفت کند.
البته هنوز فیلم کامل دریفت منتشر نشده اما در زیر می توانید تیزر تبلیغاتی آن را مشاهده کنید:

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/20
فقط ژاپن
1395/1/20
بی شک نیسان بهترین خودرو سواری در دنیاست با شش سیلندر کم مصرفترین و پرسرعت ترین خودرو دنیاست با بهترین امکانات و قطعات ارزانترین خودروی پر سرعت جهان دیگه میخواین باهاش چکار کنین نیسان محکمترین خودرو در برابر تصادفاته قیافه مردانه و ترس ناکی داره باید بگم واقعا دوسش دارم
1395/1/20
با اون سرعت؟؟؟؟
یاد پراید افتادم که با ۱۰۰ تا سرعت مثل قطار های مغناطیسی از زمین فاصله میگیره!
1395/1/20
یاخداااااا
باسرعت۳۰۵کیلومتر درساعت!!!!!!!!!!!!!!!کنترل ماشین تو مسیر مستقیم بااین سرعت خیلی هنره،حالا دریفت!!!واقعا دم راننده و گودزیلای ژاپنی گرم!!!!من واقعا احترام زیادی برای خودرو سازای آلمانی قائلم ودر برخی زمینه ها آلمانی هارو بهترین میدونم،ولی اینجا باید اعتراف کرد:
((کجایند آلمانی های پرمدعا))؟!؟!؟!؟
1395/1/20
اره، ما هم با سایپا کلک و ویران خودرو رکورد گینس رو تو مزخرف ترین و کلاه بردار ترین کمپانی دنیا زدیم.
1395/1/20
وقتی بحث رکورد زدن و بهترین بودن هست اسمی از گرون ترین ها مثل فراری لمبورگینی بنز و بی ام دبلیو ... نمی بینی . فقط ژاپن می تونه یه خودرو نه چندان گرون تولید کنه که از همه لحاظ سر تر باشه و کابوس برای سوپر اسپرت ها بشه . واقعا تکنولوژی ژاپن بی نظیر و متفاوت هست .
1395/1/20
گودزیلا همان که آسفالت از چرخش چرخ هایش احساس نرمی میکند گودزیلا حاکم بر زمین گرم آن هم به واسطه گرمایی که سایش لاستیکش ایجاد شده.مرثی ارباب