موضوعات داغ

لامبورگینی کونتاش برگشت! معرفی مدل جدید 2022 با موتور 12 سیلندری + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

گاو خشمگین ایتالیایی از نسل جدید لامبورگینی کونتاش با کد LPI 800-4 رونمایی کرد. کونتاش یکی از معدود ابرخودروهای شناخته شده جهان محسوب می‌شود که پس از سی سال غیبت، مجددا احیا شده است. بنابر اعلام رسمی لامبورگینی، این خودرو قابلیت دستیابی به سرعت 355 کیلومتربرساعت را خواهد داشت.

پیشرانه نسخه جدید لامورگینی کونتاش همان موتوری است که زیر کاپوت لامبورگینی سیان FKP 37 قرار دارد اما با قدرت کمتری در کونتاش جدید حضور یافته است. این پیشرانه از ترکیب موتور تنفس طبیعی V12‌ با قدرت 769 اسب‌بخار و موتور برقی با قدرت 34 اسب‌بخار تشکیل شده است که ترکیب آن‌ها 803 اسب‌بخار قدرت را در مجموع کلی ارائه می‌دهد. شتاب 0 تا 60 مایل لامبورگینی کونتاش جدید 2.8 ثانیه است و در صورتی که فشردن پدال گاز را ادامه دهید، این خودرو در 8.6 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 124 مایل بر ساعت دست خواهد یافت.

لامبورگینی کونتاش

طراحان لامبورگینی فرآیند قلم‌زنی کونتاش جدید را از دو سال پیش آغاز کرده‌اند و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا سبک طراحی خودرو به کونتاش اصلی وفادار بماند. حتی هواکش‌های عقب خودرو که به آن‌ها لقب آبشش داده‌اند، در کونتاش جدید بازآفرینی شده‌اند و رینگ‌ها نیز طرحی مشابه کونتاش اصلی دارند. با این حال گلگیرهای پف کرده و بال عقب که موجب شهرت کونتاش اصلی شده بودند، در نسخه جدید مشاهده نمی‌شوند.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره لامبورگینی کونتاش، اسطوره طراحی و جذابیت + فیلم با زیرنویس فارسی

با وجود تلاشی که لامبورگینی برای جدید نشان دادن کونتاش به خرج داده، طرفداران این برند می‌دانند که کونتاش جدید از ترکیب بدنه لامبورگینی اونتادور و قوای فنی سیان تشکیل شده است و کمتر ویژگی مشترکی با لامبورگینی کونتاش اصلی دارد. این خودرو یک کونتاش از نو متولد شده نیست، بلکه ادای احترامی به ابرخودرو افسانه‌ای لامبورگینی محسوب می‌شود.

لامبورگینی هنوز در مورد قیمت کونتاش جدید اظهار نظر نکرده است اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که قیمت این خودرو فراتر از یک میلیون دلار خواهد بود. تنها 112 دستگاه لامبورگینی کونتاش جدید ساخته می‌شوند که این رقم ادای احترامی به نخستین نمونه تولیدی کونتاش است که با کد LP 112 شناخته می‌شد.

لامبورگینی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا رنگ‌های اصلی کونتاش در نمونه جدید مورد استفاده قرار بگیرند. خریداران این خودرو میلیون دلاری قدرت انتخاب بین سی رنگ مختلف را خواهند داشت که در نوع خود بی‌نظیر است. خریداران خوش شانس این کونتاش جدید، در سه ماهه اول سال 2022 میلادی خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت.

  
موتور بنزینی6.5 لیتری  V12 تنفس طبیعی
موتور الکتریکی34 اسب بخار
ظرفیت باتری48 ولت
خروجی803 اسب بخار قدرت و 755 نیوتن متر گشتاور
گیربکسهفت سرعته دو کلاچه خشک
ترمزهافیبرکربنی، 6 پیستون در جلو و 4 پیستون در عقب
انتقال قدرتتمام چرخ محرک
ارتفاع1139 میلیمتر
عرض2099 میلیمتر
طول4870 میلیمتر
حجم قسمت بار63 لیتر
تعداد صندلی2

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد