موضوعات داغ

بوتاس فاتح دومین مسابقه اسپرینت در 2021

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

والتری بوتاس، دومین برنده مسابقه اسپرینت لقب گرفت و 3 امتیاز این رقابت در مونزا را از آن خود کرد، او به دلیل تعویض موتور مسابقه یکشنبه را از انتهای استارت خواهد زد، مکس ورشتپن دوم شد و دنیل ریکاردو رده سوم را کسب کرد

تمرین دوم پیش از مسابقه اسپرینت که در حقیقت همان تعیین رده استارت مسابقه اصلی گرندپری مونزا هست، برگزار شد و کماکان مرسدس با دو راننده خود یعنی لوئیس همیلتون و والتری بوتاس پیشتاز بود و مکس ورشتپن همچنان در تعقیب این دو حرکت کرد. اما از نکات قابل توجه این تمرین درخشش تیم آلفارومئو با روبرت کوبیسا و آنتونیو جیوویناتزی بود.

رده‌بندی رانندگان در تمرین دوم مونزا 2021
آنها در این تمرین در رده 6 و 7 قرار گرفتند. از دیگر اتفاقات این تمرین خروج مجدد کارلوس ساینز بود که دوباره تیم فراری را در چالش تعمیرات پیش از رقابت قرار داد. والتری بوتاس به دلیل تعویض موتور جدا از هر نتیجه‌ای که در این رقابت کسب نماید مسابقه روز یکشنبه را از انتهای گرید آغاز خواهد کرد.

استارت اسپرینت مونزا 2021

مسابقه اسپرینت

رانندگان و تیمها بر اساس رده‌بندی کسب شده در دور تعیین خطی که شب گذشته در مونزا برگزار شد، در جایگاه استارت مسابقه قرار گرفتند و بنابر همان سبک مسابقات اصلی این رقابت را آغاز کردند. ترتیب قرار گیری رانندگان به صورت تصویر زیر بود:

جایگاه رانندگان در خط استارت مسابقه اسپرینت مونزا 2021
استارت عالی والتری بوتاس، مکس ورشتپن، دنیل ریکاردو و لندو نوریس جایی برای لوئیس همیلتون نگذاشت و او از رده دوم به رده پنجم سقوط کرد و تا انتهای این رقابت هر چه کرد نتوانست حتی از لندو نوریس که در فاصله 0.5 ثانیه‌ای او قرار داشت عبور کند. همیلتون شانس کسب 3 امتیاز این رقابت و پر کردن فاصله خود با مکس ورشتپن را از دست داد، برای خط استارت گرندپری یکشنبه 3 رده از دست داد و در عوض ورشتپن فاصله 3 امتیازی در جدول را به 5 امتیاز افزایش داد، یک رده در خط استارت کسب کرد با توجه به جریمه بوتاس بخاطر تعویض موتور در حقیقت او از رده نخست مسابقه را آغاز خواهد کرد.

همیلتون در تعقیب نوریس
دنیل ریکاردو با کسب دو رده در خط استارت، بعنوان جایزه در رده دوم فردا شروع کننده خواهد بود هم تیمی او نوریس در رده سوم و همیلتون چهارم. سایر رانندگان بر اساس جدولی که در ادامه آمده است مسابقه را آغاز خواهند کرد.

جدول رده‌بندی رانندگان در مسابقه اسپرینت مونزا 2021
از اتفاقات مهم این مسابقه، خروج پیر گسلی در دور اول بود در شرایطی که همیلتون پشت سر او بود در پیچ کوروا گرانده از مسیر منحرف شد و به دیواره کناری برخورد کرد. او این رقابت را از دست داد.

تصادف گسلی با دیواره پیست در پیچ کوروا گرانده
هم تیمی وی یوکی سونادا در حین ورود به شیکین، برخورد چرخ به چرخ با کوبیسا داشت و او را از مسیر خارج کرد. این اتفاق کمی بعد از خروج گسلی به هنگام نمایش پرچم زرد اتفاق افتاد ، پیش از حضور خوردوی ایمنی در پیست.

از دیگر اتفاقات این رقابت، سبقت سرجیو پرز از لنس استرول در پیچ یک در دور نهم بود که از مسیر خارج از پیچ عبور کرد و بدون رعایت مسیر تعیین شده، جلوتر از استرول وارد پیست شد که به او تذکر دادند تا موقعیت را به استرول برگرداند. تا انتهای مسابقه همچنان این مسئله تحت بررسی بود.

در ادامه تصاویری از این رقابت آمده است که توجه شما را به دیدن این تصاویر جلب می‌نماییم:

آماده سازی خودروها پیش از استارت

لامونت مارسل جاکوب برنده مدال طلای المیپیک توکیو 2020

والتری بوتاس پیشتاز اسپرینت در استارت

انحراف گسلی در کوروا گرانده

پیر گسلی

نمایی دیگر از خودروی گسلی

خروج گسلی از پیچ

خودروهای در حرکت در زمان خوردوی ایمنی

همیلتون ناکام در رسیدن به نوریس

سبقت آلونسو از استرول

پرز در تعقیب جیوویناتزی

دور پایانی اسپرینت مونزا 2021

عبور از پرچم شطرنجی والتری بوتاس

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد