موضوعات داغ

اشکودا سوپرب، مسافری از چک به ایران می آید

عکس مطلب اول
بهمن ماه سال گذشته بود که خبری مربوط به صدور مجوز برای واردات اسکودا اکتاویا منتشر شد و گفته شده بود که شرکتی تحت عنوان "ایده برنا گروه موتور" مسئولیت واردات و عرضه این خودرو را بر عهده گرفته است. حال یکی دیگر از محصولات این شرکت خودروسازی یعنی اشکودا سوپرب موفق به دریافت مجوز توسط ایده برنا شده و برای ورود به داخل کشور آماده شده است، پس در این خصوص قصد داریم در ادامه صحبتی مختصر در رابطه با این خودرو داشته باشیم.
اگر یادتان باشید چند ماه پیش مطلبی تحت عنوان بهترین خودروهای سال اروپا منتشر کردیم که در آن 9 خودرو به فینال راه پیدا کردند که یکی از آن‌ها اشکودا سوپرب بود. حال این خودرو که کاندیدای بهترین خودروی سال اروپا را در کارنامه خود دارد، مجوز گرفته تا برای اولین بار قدم در جاده‌های کشورمان نهد.
پیش از این گفتیم که اشکودا اکتاویا قرار است با پیشرانه‌ای 1.8 لیتری وارد کشور شود، ولی این خودرو یعنی اشکودا سوپرب پیشرانه‌ای 2 لیتری توربو (حجم دقیق 1984 سی سی) بنزینی خواهد داشت که به یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک متصل می‌شود و با مصرف تنها 6.2 لیتر سوخت به صورت ترکیبی، می‌تواند حداکثر قدرت 217 اسب بخار در 4500 دور در دقیقه و گشتاور فوق العاده 350 نیوتن متر در دور 1500 را تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو در کنار شتاب صفر تا صد 7 ثانیه‌ای هم حداکثر 245 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

اشکودا سوپرب برای واردات مجوز گرفته است

همچون اشکودا اکتاویا، شرکت خودروسازی اشکودا برای خرید سوپرب 6 دلیل کلی آورده تا خریداران را متقاعد به خوب بودن محصولش کند. اول اینکه برای تامین قدرت این خودرو از پیشرانه‌هایی قدرتمند و به صرفه استفاده می‌کند که در پاراگراف قبل در مورد یکی از آن‌ها توضیح دادیم. دلیل دوم برای خرید این سدان هم طراحی ظاهری آن است که با یک طراحی سنگین و اتو کشیده و همچنین توسعه آن با وسایل و تجهیزات پیشرفته، بدون شک هر مردی را جذب خود می‌کند.
دلیل سوم اشکودا در مورد سوپرب هم راحتی بالای آن برای سرنشینان است، چون بر روی این خودرو از سیستم کنترل دینامیک شاسی (DCC) با حالت‌های مختلف رانندگی استفاده کرده‌اند. دلیل چهارم را هم می‌توان در هدفمند سازی فضای داخل کابین جستجو کرد، چون گفته شده که با طراحی بهینه این خودرو، ارتفاعی سقفی 980 میلی متری، فضای پای زیاد برای سرنشنان جلو و عقب و همچنین فضای باری به مقدار 625 لیتر بدست آمده است.
پنجمین دلیل اشکودا هم همگام سازی تلفن‌های هوشمند همراه با سیستم چند رسانه‌ای خودروست و می‌توان به صورت همزمان هم به صورت لمسی و هم با تلفن‌های هوشمند به کنترل آن پرداخت. آخرین و مهم‌ترین دلیل اشکودا برای خرید این خودرو هم ایمنی بالای آن است که موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از سازمان ایمنی اروپا شده که این مهم به کمک سیستم حمایت از راننده در شرایط ترافیکی، سیستم حفظ فاصله ایمن، سیستم هشدار و نگهداری خودرو میان خطوط جاده، سیستم ترمز اضطراری برای برخورد قریب الوقوع از جلو، سیستم ثبات الکترونیکی خودرو (ESC)، سیستم قفل دیفرانسیل الکترونیکی، 7 کیسه هوای ایمنی از جمله زانویی، مقابل و پرده‌ای، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار تراکم ترافیک بدست آمده است.

سیستم تشخیص نقطه کور

درست است که اشکودا در ایران آنچنان شناخته شده نیست اما باید گفت که این برند در بازارهای جهانی و اروپایی بسیار معروف است و احتمالاً سوپرب در محدوده قیمت 250 میلیونی به بازار بیاید (البته حدس ما است و باید تا ورود این خودرو منتظر باشیم زیرا حتی معلوم نیست مدل AWD به بازار می آید یا مدل دیفرانسیل جلو) و در این صورت رقبای سرسختی مثل لکسوس E250 دارد. اما امیدواریم در نهایت با قیمتی معقول و در سطحی بسیار خوب عرضه شود تا بتوانیم در بازار از این برند معروف معتبر بیشتر در بازار داشته باشیم.

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد