موضوعات داغ

جتور X90 پلاس در بازار روسیه معرفی شد، گسترش زیرمجموعه جدید چری

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چند سالی می‌شود که چری زیرمجموعه جدیدی به نام جتور را معرفی کرده است و حال این زیرمجموعه در حال گسترش بازارهای صادراتی خود است. پس از عرضه جتور X70S با نام فیدلیتی در بازار ایران، محصولات بالاتر این برند همچون جتور X90‌ پلاس به بازار روسیه راه پیدا کرده‌اند.

جتور X90 پلاس نخستین بار در جریان نمایشگاه خودرو چنگدو به نمایش درآمد. این خودرو در ابتدا بر پایه جتور X95‌ شکل گرفته بود اما بعدها به نسخه ارتقا یافته جتور X90‌ تبدیل شد. جلوپنجره بزرگ به همراه سپرهای جدید و چراغ‌های LED از جمله تغییرات جتور X90 پلاس نسبت به نسخه عادی هستند، با این حال ظاهر قسمت عقب خودرو دست نخورده باقی مانده است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر هستند با 4840 میلی‌متر، 1925 میلیمتر و 1780 میلیمتر. فاصله بین دو محور جتور X90 پلاس نیز 2850 میلی‌متر است که از این نظر با جتور X90 معمولی برابری می‌کند.

در داخل کابین، از صفحه نمایش‌های باریک برای نمایش اطلاعات نشانگرها و ارتباط با سیستم سرگرمی استفاده شده است. دوربین‌های همه جانبه، کروز کنترل تطبیقی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، ترمز خودکار و سیستم نگهدارنده بین خطوط بخشی از تجهیزات جتور X90 پلاس را تشکیل می‌دهند. همچنین مشتریان روسی می‌توانند این خودرو را در آرایش‌های پنج نفره و هفت نفره سفارش دهند.

جتور X90‌ پلاس

جتور X90 پلاس با دو پیشرانه برای مشتریان روسی قابل سفارش خواهد بود. پیشرانه نخست موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است که به همراه گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. پیشرانه دوم 1.6 لیتری توربوشارژر بوده و حداکثر 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به همراه گیربکس دوکلاچه هفت سرعته به دست مشتریان می‌رسد. همچنین انتظار می‌رود در آینده این خودرو را با موتور دو لیتری توربوشارژر ببینیم.

جتور X90‌ پلاس با قیمتی بین 1،145،000 - 1،572،000 روبل با نرخ ارز فعلی به مشتریان روسی فروخته خواهد شد. هیوندای کرتا یا هیوندای ix25‌ جدی‌ترین رقیب این خودرو در بازار چین و روسیه محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد