موضوعات داغ

آمار فروش خودرو در ماه آگوست 2021 بازار اروپا + جدول

عکس مطلب اول

با نگاهی به میزان خودروهای فروخته شده در هر کشور، به راحتی می توان محبوب ترین خودروی بازار کشورهای مختلف را پیدا کرد، هرچند برخی خودروها براساس ویژگی های برتر خود نسبت به رقیب به این موفقیت رسیده و برخی دیگر باتوجه به شرایط حاکم در جامعه و سطح رفاه شهروندان، توانسته اند به این جایگاه دست پیدا کنند.

بازار اروپا را می توان جزو گروه اول دانست که رقابت خودروسازان و عرضه محصولاتی بهتر به همراه خدمات پس از فروش باکیفیت تر، می تواند موقعیت یک خودرو و یک برند خودروسازی را در بازارهای سراسر این قاره تعیین کند. حال امروز نگاهی به آمار فروش ماه اوت 2021 بازار اروپا خواهیم داشت تا ببینیم کدام خودرو و یا شرکت خودروسازی موفق شده در این ماه خودروی بیشتری به مشتریان خود عرضه کند.

داده های اولیه ACEA برای فروش خودرو در بازارهای اروپا نشان می دهد که فروش خودرو در بازار این قاره برای ماه اوت 2021 میلادی حدود 18.1 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2020 میلادی کاهش پیدا کرده و در مجموع به 724 هزار و 710 دستگاه رسیده است که دلیل اصلی آن را می توان کمبود ریزتراشه های مورد استفاده در صنعت خودروسازی عنوان کرد که امروزه بسیاری از شرکت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند.

با این حال آمار فروش سالیانه تا به اینجای کار حدود 12.7 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2020 میلادی افزایش پیدا کرده است و شرکت های خودروسازی موفق به فروش 8 میلیون و 188 هزار و 886 خودروی مختلف در بازارهای اروپایی شده اند، هرچند نسبت به آمار فروش خودرو در سال 2019 میلادی و قبل از شیوع ویروس کرونا، کاهش فروش 24.4 درصدی تجربه کرده اند و در مجموع کاهش فروش 2 میلیون و 643 هزار دستگاهی را در بازار اروپا به همراه داشته است.

در بین 5 بازار برتر ماه اوت 2021، فرانسه کاهش فروش 15 درصدی، انگلستان کاهش فروش 22 درصدی، آلمان کاهش فروش 23 درصدی، ایتالیا کاهش فروش 27.3 درصدی و در نهایت اسپانیا کاهش فروش 28.9 درصدی را تجربه کرده اند.

با این حال تعداد کمی از بازارهای اروپایی هستند که در ماه اوت 2021 میلادی رشد فروش را تجربه کرده اند، همچون نروژ با رشد فروش 52.1 درصدی، رومانی با رشد فروش 44.6 درصدی، ایسلند با رشد فروش 33.9 درصدی، کرواسی با رشد فروش 8.3 درصدی و در نهایت کشور استونی که رشد فروش 3 درصدی را در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته تجربه کرده اند.

در بین پرفروش ترین های بازار، کمپانی خودروسازی فولکس واگن با مجموع فروش 85 هزار و 433 دستگاهی خودرو در جایگاه نخست قرار گرفته و بعد از آن با اختلاف تقریبا دوبرابری، شاهد حضور تویوتا با مجموع فروش 49 هزار و 966 دستگاهی در جایگاه دوم یا شرکت خودروسازی BMW با مجموع فروش 43 هزار و 562 دستگاهی در جایگاه سوم هستیم که جزییات فروش دیگر شرکت های خودروسازی فعال در بازار اروپا را می توانید در جدول زیر شاهد باشید.

آمار فروش ماه اوت 2021 شرکت های خودروسازی در اروپا

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد