موضوعات داغ

تويوتا یوباکس، خودروی آیندگان

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی تویوتا با کمک جمعی از دانشجویان مرکز دانشگاه کلمسون آمریکا، موفق به طراحی و پیش تولید خودرویی برای آیندگان شدند.
اگر به تصاویر مربوط به این خودرو دقت کنید، یک طراحی آینده نگرانه و تقریبا ساده را مشاهده خواهید کرد که در پشت آن دوسال تحقیق و توسعه نهفته شده است. این خودرو با نام uBox، خودرویی طراحی شده برای نسل Z است که عمدتا از نسل X بوجود آمده‌اند. بخواهیم بهتر توضیح دهیم، می‌توان گفت که نسل Z به کسانی گفته می‌شود که از سال 2000 به بعد متولد شده‌اند و پیرامون خود وسایل الکترونیکی و پیشرفته (البته در طول عمر) را همیشه لمس کرده‌اند، پس فعلا این خودرو در مراحل تحقیقاتی قرار داشته و هنوز خیلی جا دارد تا به مرحله نهایی خود برسد، ولی باز هم توانسته‌اند خودرویی باب میل نسل الکترونیکی‌ها طراحی کنند.
در خصوص طراحی ظاهری این خودرو بیشتر سعی بر طراحی کاربردی شده است تا اینکه یک چهره عجیب و غریب برای آن ترسیم کنند، به همین دلیل چهره‌ای ساده را شاهد هستیم که در قسمت جلویی خودرو به چراغ‌های LED و مجهز به چراغ‌های مخصوص روز ختم می‌شود. سقف این خودرو هم کاملا از شیشه ساخته شده و شیشه جلوی آن هم به صورت زاویه دار طراحی شده است.
مهم‌ترین ویژگی این خودرو هم در داخل کابین آن خلاصه شده است، البته طراحی این خودرو همانطور که گفتیم فعلا در مراحل ابتدایی قرار دارد و هنوز به صورت حرفه‌ای طرحی و توسعه پیدا نکرده است، ولی با این حال می‌توان قسمت‌هایی ساخته شده از فیبرکربن و آلومینیوم و همچنین کامپوزیت را مشاهده کرد. صندلی‌های خودرو هم همگی بر روی یک ریل مشترک نصب شده‌اند و قابلیت جمع شدن دارند که در این خصوص فضای بار زیادتری در اختیار مالکش قرار می‌دهد.
تویوتا در مورد مشخصات فنی این محصول هم گفته که از سیستم محرکی تمام الکتریکی استفاده خواهد کرد، در ضمن یک خروجی برق 110 ولتی هم برای آن تعبیه شده که می‌توان وسایل اصلی الکترونیکی نظیر لپ تاپ را با آن شارژ کرد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/27
سلام ببخشید میدونم ربطی به این مطلب نداره ولی یه سوال داشتم
مزدا های 2016 کی وارد بازار میشه ؟اگه کسی میدونه جواب بده لطفا...
1395/1/27
تا اونجایی که من میدونم هیچوقت
1395/1/27
مگه مردا قراره بیاد
1395/1/27
اخبار غير رسمي و شايعات درباره تابستان سال ديگست.مزدا سي ايكس ٥ و مزدا ٦ احتمتلشون زياده
1395/1/28
وقتی که مجوز وارداتشو بدن یا وقتی که بهمن خودرو اقدام به تولید مدل جدیدش کنه
1395/1/28
طبق چیزی که گروه بهمن گفته قراره برای سال دیگه (96) سه مدل جدید مزدا 3، 2 و cx3 رو وارد کنه