موضوعات داغ

حمایت کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از واردات خودرو

عکس مطلب اول

براساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری ایسنا، حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تصمیم این نهاد در رابطه با واردات خودرو دفاع کرد. نوروزی در مصاحبه با خبرنگار ایسنا ضمن حمایت از مصوبه اخیر مجلس در زمینه واردات خودرو، اضافه کرد: خودروسازان بزرگ داخلی نباید تصور کنند که همواره مورد حمایت قرار خواهند گرفت. هزینه‌های جاری این صنایع همچون آب، برق و گاز با نرخ ریالی محاسبه می‌شود اما آن‌ها محصولات خود را با نرخ دلاری به بازار عرضه می‌کنند.

نوروزی در بخش دیگری از سخنانش به سو مدیریت‌های انجام شده در دو شرکت ایران خودرو و سایپا اشاره کرد. این دو شرکت خودروساز نقدینگی لازم برای وزارت صمت را مهیا می‌کنند و در شرایطی که دولت‌ها به طور مداوم با کسری بودجه مواجه هستند، واردات خودرو به فروش این دو شرکت لطمه خواهد زد. به همین دلیل همواره خودروسازان بزرگ با واردات خودرو مخالف هستند، چرا که تمایل ندارند با افت فروش مواجه شوند. در سوی دیگر خودروسازان خصوصی از مصوبه واردات خودرو حمایت می‌کنند، چرا که آن را تصمیمی کاربردی در راه رقابتی شدن بازار می‌دانند.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اعتقاد دارد که باید واردات خودرو در حد معقول صورت گیرد و از سوی دیگر هزینه تولید خودرو نیز کاهش یابد. همچنین این نماینده از وزیر صمت خواست تا اختیار ایران خودرو و سایپا را به سهام‌داران اصلی آن‌ها بسپارد و دولت تنها نقش ناظر را در صنعت خودروسازی ایفا کند. در چنین شرایطی می‌توان به میزان قابل قبولی خودرو صادر کرد که این مساله موجب توسعه صنعت خودرو در کشور خواهد شد. کیسیون حقوقی و قضایی مجلس آمادگی کامل را برای همکاری با کمیسیون صنایع و معادن در زمینه واردات خودرو را دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد