موضوعات داغ

سوپر اسپرت کمونیستی از آلمان شرقی، نگاهی به ملکوس RS1000

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

صنعت خودروسازی آلمان شرقی در دوران جنگ سرد با اتومبیل اقتصادی و کوچک ترابانت شناخته می‌شود. با این وجود ترابانت تنها محصول خودروسازی آلمان شرقی نبوده است. ملکوس Melkus RS 1000 یکی از خودروهای متفاوت صنایع آلمان شرقی است که در سال 1976 به عنوان یک سوپراسپرت معرفی شد.

ایده اصلی این سوپرخودرو توسط هاینز ملکوس پرورش یافت، راننده‌ای با سابقه که دوست داشت تا اتومبیل منحصر به فرد خود را داشته باشد. ملکوس RS 1000 به عنوان تنها محصول وی در درسدن ساخته شد که در آن زمان تحت سلطه آلمان شرقی کمونیستی قرار داشت.

ملکوس RS 1000 براساس شاسی نردبانی و بدنه‌ فایبرگلاس ساخته شده است. ظاهر این خودرو در آن زمان برای مردم آلمان شرقی جدید بود، چرا که صنایع کمونیستی قادر به تولید چنین خودرویی نبودند. 101 دستگاه از ملکوس RS 1000 به تولید رسیدند که اکثر آن‌ها به موتور یک لیتری سه سیلندر دوزمانه واتبورگ مجهز بودند. با این وجود یک نمونه از این خودرو با موتور قوی‌تر 1.3 لیتری V6 مخصوص اتومبیل‌های مسابقه در حراجی‌ها مشاهده شده‌ است.

شرکت ملکوس در سال 1986 بسته شد و تا سال 2000 فعالیتی نداشت. در آن سال پسر بنیان‌گذار شرکت تصمیم گرفت تا با جلب نظر اوپل شرکت خانوادگی را خود را مجدداً احیا کند اما در انجام این کار ناموفق بود. پروژه تولید ملکوس RS2000 نیز پس از ناکامی شرکت در جذب سرمایه به تاریخ پیوست.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد