موضوعات داغ

روبات جدید رنگ‌آمیزی خط تولید بی ام و را ببینید + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بی ام و از سیستم رنگ‌آمیزی جدید خود رونمایی کرده است که عملکردی همانند چاپگر جوهرافشان دارد. این سیستم رنگ آمیزی فرآیندهای مرتبط با اسپری کردن بیش از حد رنگ را حذف کرده است، از این رو برای محیط زیست ضرر کمتری دارد و علاوه برآن می‌تواند رنگ‌آمیزی خودروها را سریع‌تر و ارزان‌تر به اتمام برساند. استفاده از این سیستم موجب می‌شود تا رنگ‌آمیزی خودروهایی با ترکیب پیچیده همچون اتومبیل‌های دو رنگ نیز ساده‌تر از قبل صورت بگیرد.

سیستم رنگ‌آمیزی جدید بی ام و EcoPaintJet Pro نام دارد که تفاوت آن با سامانه‌های پیشین، افزایش دقت در پاشش رنگ است. به همین دلیل رنگ کمتری در فرآیند کاری EcoPaintJet Pro مصرف می‌شود. این روش به جای تفنگ الکترواستاتیک مرسوم پاشش رنگ، از وسیله‌ای به نام جت استفاده می‌کند.

ضخامت رنگ پاشیده شده روی خودرو نیز قابل تنظیم خواهد بود و همین مساله به بی ام و کمک می‌کند تا خودروهای دو رنگ را به سادگی تولید کند، همانند سدان‌های اسپرت با دو خط موازی روی کاپوت. به گفته بی ام و گزینه‌های شخصی‌سازی این سیستم بی‌نهایت هستند، چرا که می‌توان هر طرحی را با رایانه برنامه‌ریزی کرد و سپس سیستم EcoPaintJet Pro همانند چاپگر جوهرافشان این رنگ را روی بدنه خودرو اعمال می‌کند.

بی ام و در حال حاضر سیستم EcoPaintJet Pro را به طور آزمایشی در خط تولید بی ام و M4 به کار گرفته است. این خودروها در سال 2022 به دست مشتریان خواهند رسید و مشخص خواهد شد که فرآیند کاری سیستم جدید رنگ آمیزی بی ام و تا چه حد بهینه بوده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد