موضوعات داغ

لادا با 14 چرخ! مضحک‌ترین خودرویی که تا به حال دیده‌اید! + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تولید ماشین‌های مضحک مساله مرسومی در دنیای خودروسازی نیست، چرا که تنها کودکان چنین سطحی از خلاقیت را دارند و معمولا هیچ کودکی نیز به خودرو و گاراژ پر از ابزار دسترسی ندارد. با این حال روس‌ها ثابت کرده‌اند که همچنان کودک درون وجودشان زنده است و این مساله را با ساخت یک لادا چهارده چرخ به اثبات رسانده‌اند.

کانال یوتیوب Garage 54 که یک تیم روسی است، به تازگی ویدیویی از این خودرو عجیب را به اشتراک گذاشته‌اند. آن‌ها پیش از لادا، این عمل دیوانه‌وار را با یک فیات هشت چرخ به نمایش گذاشتند. این تیم با الهام گرفتن از فیات هشت چرخ گذشته، یک لادا چهارده چرخ را معرفی کرده‌اند.

نکته جالب در خصوص لادا چهارده چرخ، دیفرانسیل عقب بودن این خودرو است. در حالی‌که فیات هشت چرخ Garage 54 دیفرانسیل جلو بود، محور محرک لادا در عقب آن قرار دارد و خودرو با استفاده از شش محور نصب شده روی دیفرانسیل عقب حرکت می‌کند. با توجه به اینکه موتور بنزینی لادا گشتاور لازم را برای به حرکت در آوردن این تعداد محور ایجاد نمی‌کند، تیم Garage 54 پیشرانه دیزلی تویوتا را جایگزین موتور استاندارد لادا کردند.

تنها مشکل این لادا چهارده چرخ فقدان سیستم تعلیق است، چرا که میرایی بیش از حد محورهای محرک اجازه نصب هیچ‌گونه سیستم تعلیق را در این خودرو نداده بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/15
بعد پراید هیچی واسم مضحک نیس