موضوعات داغ

برگزاری مراسم Trackday به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید مرسدس W107 از سوی کلوپ مرسدس بنز ایران + فیلم

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول

کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران روز گذشته به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید مرسدس بنز W107 مراسمی تحت عنوان Trackday یا همان رانندگی در پیست با این خودروی محبوب و دوست داشتنی را با حمایت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی و کمیته کلاسیک در پیست اتومبیلرانی آزادی برگزار کرد. کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا و آغاز پاندمی کویید 19، سرانجام پس از دو سال این مراسم را با حضور بیش از 70 دستگاه مرسدس بنز W107 از ساعت 15 الی 18 روز جمعه شانزدهم مهر ماه 1400 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد. به همین خاطر به دلیل محدودیت‌های جمعیتی تنها از مالکان خودروهای مرسدس بنز W107 دعوت به عمل آمد. با این وجود سایر مدل‌های مرسدس بنز نیز در پارکینگ مجموعه آزادی حضور داشتند که فضایی جذاب و دلنشین را برای علاقه‌مندان به محصولات مرسدس رقم زد.

نگاهی به تاریخچه مرسدس 107

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مرسدس، اتاق 107 است که از اکتبر سال 1971 نمونه کوپه آن (SLC) رونمایی و عرضه شد. این مدل از زمان ورودش به بازار ایران، با نام مرسدس شکاری شهرت یافت که بعدها نیز با وجود توقف تولید و عرضه، همچنان در صدر جدول محبوب‌ترین مدل‌های مرسدس قرار دارد. از همین رو در حال حاضر نیز این مدل بسیار ارزشمند و خاص شمرده می‌شود. مرسدس اس‌ال از سال 1971 تا 1989 تولید شده و دارای سقف دو حالته کروک و فلزی جدا شونده است. همچنین مرسدس اس‌ال‌سی دارای سقف فلزی است که از سال 1971 تا 1981 تولید شده‌اند.

نگاهی به ویژگی‌های مرسدس 107

یکی از ویژگی‌های بارز این اتاق از مرسدس بنز، هندلینگ و سواری نرم و با ثبات است که به لطف سیستم فنربندی مستقل با زاویه کمبر منفی رقم خورده است. این موضوع تا جایی جذابیت برای اتاق 107 ایجاد کرده بود که در زمان خود زبان‌زد خاص و عام شده بود.

مراسم Trackday به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید مرسدس W107

مرسدس 107 با دو نسخه سفارش اروپا و سفارش آمریکا به بازارهای جهانی عرضه شده است که تفاوت‌هایی در مشخصات فنی و آپشن‌ها با یکدیگر داشته‌اند. همچنین تفاوت‌های اندکی در ظاهر این دو نسخه وجود دارد که از بارزترین آن‌ها می‌توان به سپرهای بلندتر در نسخه سفارش آمریکا و همچنین چراغ راهنمای زیر سپر اشاره کرد. همچنین در نمای جلو شاهد چراغ‌های گرد دوتایی در طرفین خودرو هستیم که از دیگر ویژگی‌های اس‌ال سفارش آمریکا است.

نگاهی به مشخصات فنی مرسدس 107

مرسدس بنز با کد اتاق 107 که در دو نسخه کوپه و رودستر طی سال‌های متمادی به بازارهای جهانی عرضه شده است، دارای تیپ‌بندی بسیار متنوعی است که شامل ۲۸۰، ۳۰۰، ۳۸۰، ۳۵۰، ۴۵۰، ۵۰۰ و ۵۶۰ می‌شود. جالب است بدانید که نمونه‌های سفارش آمریکا توان خروجی کمتری نسبت به نمونه‌های سفارش اروپا دارند که به عقیده برخی از کارشناسان، نصب کاتالیزر بر روی آن، علت اصلی این اختلاف توان است.

مراسم Trackday به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید مرسدس W107

گفتنی است تمامی تیپ‌های این خودرو دارای پیشرانه‌های شش و هشت سیلندری هستند که توالن خروجی متفاوتی نسبت به تیپ‌بندی ارائه می‌کنند. به طور مثال نمونه‌های شش سیلندر یا همان 280، توانی حدود 185 اسب‌بخار دارند که غالبا در ایران مدل‌های بالای 1974 هستند. همچنین مدل‌های 380 و 500 بعد از سال 1980 هستند که توانی حدود 225 تا 240 اسب‌بخار دارند.

50 سال تجربه و اصالت

اکنون پس از 50 سال از آغاز تولید یکی از محبوب‌‎ترین مدل‌های مرسدس، می‌توان دریافت که این برند آلمانی طی دهه‌های گذشته، همواره در تلاش بوده تا محصولات خود را به اوج شکوفایی برساند. اکنون با نگاهی بر مدل‌های کلاس SL می‌توان به خوبی اصالت و سال‌ها تجربه را مشاهده کرد. در ادامه دعوت می‌شود تصاویری از مراسم Trackday برگزار شده به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید مرسدس 107 توسط کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران را مشاهده فرمایید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد