موضوعات داغ

جریمه 137 میلیون دلاری تسلا به دلیل رفتار نژادپرستانه با یکی از کارمندها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از اینکه تسلا به دلیل عدم جلوگیری از رفتار نژادپرستانه علیه یکی از کارگران پاره‌وقت خودش در کارخانه فریمانت محکوم به پرداخت ۱۳۷ میلیون دلار غرامت شد، ورکمن رئیس بخش نیروی انسانی تسلا با اشاره به اینکه این محاکمه ناعادلانه بوده است گفت دیاز به تسلا پیشنهاد داده بود که پسر و دخترش نیز در کنار او مشغول به کار شوند، آن هم در حالی که سایر کارگران رفتاری نژادپرستانه با او داشته‌اند.

ورکمن همچنین گفته بود که تسلا هر سه باری که دیاز نژادپرستی در این شرکت را گزارش کرده بود اقداماتی را در این باره انجام داده است، اما این اقدامات به نتیجه نرسیده است. دیاز مدعی شده بود که تسلا قصد داشته است تحقیقات در این زمینه را متوقف کند.

ورکمن در گزارش خود نوشته است که دیاز تا زمانی که تسلا تصمیم گرفت او را به صورت تمام‌وقت استخدام نکند شکایتی درباره رفتار نژادپرستانه نداشته است. این نشان می‌دهد که این مرد به دنبال حقوق برابر نبوده و فقط قصد دریافت غرامت مالی از این شرکت را داشته است.

چند ماه پیش نیز ملوین بری کارگر تسلا به دلیل رفتار نژادپرستانه سایر کارکنان غرامت ۱ میلیون دلاری دریافت کرد، که فقط ۲۶۶ هزار دلارش به او رسید و مابقی صرف پرداخت حقوق وکلایش شد. بری به دلیل اینکه کارمند رسمی تسلا بود نمی‌توانست به صورت مستقیم از این شرکت شکایت کند، اما دیاز که کارگر پاره‌وقت بوده است منعی برای شکایت مستقیم از این شرکت نداشته است.

با وجود تمام این شکایات، تسلا از سهامداران خود خواست تا علیه طرح‌های جدید برای گزارش‌دهی بیشتر در مورد حقوق بشر، تنوع کارکنان و تلاش‌های فراگیر رأی دهند. این شرکت گفت که تا چهار روز پس از نشست سالانه سهامداران اعلام خواهد کرد که با کدامیک از این طرح‌ها موافقت شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد