موضوعات داغ

دایون Y5 توسط کیان موتور به بازار ایران معرفی شد، شاسی بلند 7 نفره با قیمت 890 میلیون تومان

عکس مطلب اول

امروز در شرکت کیان موتور وارنا، یک کنفرانس خبری با حضور امیر صرافی، مدیر بازاریابی شرکت کیان موتور وارنا و آقای Luo Guoyi، قائم مقام مدیرعامل دایون شعبه گوانگجو چین برگزار شد. در این کنفرانس خبری کیان موتور وارنا که قبلاً خودروهای بورگوارد را به ایران عرضه کرده بود، شاسی بلند جدید 7 نفره ای را به نام دایون Y5 معرفی کرد. خودرویی که قرار است از اوایل آذرماه با قیمتی در حدود 890 میلیون تومان بصورت تحویل فوری به بازار خودرو کشور عرضه شود (البته لازم به ذکر است که هزینه های شماره گذاری و عوارض به این رقم اضافه خواهند شد).

دایون Y5

در حقیقت تولید این خودرو در صنایع خودروسازی ایلیا انجام خواهد شد و فروش و خدمات پس از فروش این خودرو به عهده کیان موتور وارنا خواهند بود. همانطورکه احتمالاً می دانید، دایون V5 یک پیکاپ با چهره ای مشابه این خودرو است که قرار است با شرکت مکث موتور (از زیرمجموعه های ماموت خودرو) به بازار عرضه شود، اما نماینده رسمی خودروهای سواری دایون، شرکت صنایع خودروسازی ایلیا خواهد بود.

کیان موتور اعلام کرده که در 3 فاز که حدود چند ماه به طول می انجامد، سطح داخلی سازی به مرز 25 درصد خواهد رسید و تا پایان سال 1401 شمسی، تیراژ تولید این خودرو به 6000 دستگاه سالانه خواهد رسید. البته خط تولید خودروسازی ایلیا ظرفیت تولید 15 هزار دستگاه در سال را خواهد داشت.

کنفرانس خبری کیان موتور

قائم مقام مدیرعامل شرکت فودای اعلام کرد که با توجه به تحریم ها، کار کردن با طرف های ایرانی کمی ریسک دارد اما حتی با وجود تحریم ها، همکاری چین با ایران ادامه داشته و حتی دایون قصد دارد یک مرکز R&D در ایران تاسیس کند تا محصولات این شرکت در ایران کمی مناسب تر با شرایط بازار این کشور باشد. او ادامه داد که دایون هم اکنون مشتری های خود را در بازارهایی مثل عراق و یا امارات متحده عربی دارد اما کماکان ایران با ظرفیت بالا، یک بازار بسیار جذاب برای دایون است و این شرکت چینی قصد دارد با سرمایه گذاری های بیشتر، سهم خود را در ایران بیشتر کند.

آقای Luo Guoyi در جواب سوالی در مورد عرضه این خودرو توسط سایپا (البته با نام فودای) نیز گفت که شرکت فودای که با سایپا قرارداد دارد، تنها تامین کننده قطعات است و خودروساز نیست و لذا سایپا نمی تواند هیچ گونه دخالتی در قرارداد مستقیم دایون و کیان موتور داشته باشد.

داخل کابین دایون Y5

صرافی در اواخر این کنفرانس خبری گفت که از اصلی ترین اهداف این شرکت، تامین و تجهیز مراکز خدمات پس از فروش دایون در سطح کشور است. او ادامه داد که کیان موتور کماکان نماینده رسمی بورگوارد در ایران است و به محض رفع تحریم ها، همکاری این شرکت از سر گرفته خواهد شد و خط تولید محصولات بورگوارد نیز کماکان در ایران آماده تولید محصولات این برند آلمانی_چینی هستند.

با دایون Y5 آشنا شوید

دایون Y5 یک خودروی شاسی بلند 7 نفره است که شاسی مستقل دارد و لذا گزینه مناسبی برای آفرود و استفاده های خارج از جاده است. دایون Y5 به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی مجهز شده که می تواند 202 اسب بخار و 280 نیوتن متر را تولید کند. گیربکس بکار رفته روی این خودرو 6 سرعته خودکار است.

دایون Y5 به تجهیزاتی مثل سانروف، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی ها و دکمه استارت است. در صفحه مشخصات فنی دایون Y5 می توانید با این خودرو بیشتر آشنا شوید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/21
حتمن اسم این کار حمایت از تولید داخلیه...
جنس چینی با وجدان کار ایرانی ...چه شود
1400/10/17
این کولر مخصوص عقب روی کنسول داره بعد دریچش کجاست؟