موضوعات داغ

باطری خودروی تسلا مدل S Plaid را ببینید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تسلا مدل S سدانی بالارده و شناخته شده در سبد محصولات شرکت آمریکایی تسلا است که چند سال پس از عرضه اولیه، با بروزرسانی‌های مختلفی عرضه شده است. تسلا مدل اس Plaid، جدیدترین نسخه این خودرو است که همراه نمونه جدید تسلا مدل X با پکیج باتری‌های جدیدی به بازار عرضه خواهند شد.

تصاویر باتری جدید تسلا مدل اس Plaid در وب‌سایت Reddit به نمایش گذاشته شده‌اند که نشان می‌دهند باتری تسلا مدل S Plaid از پنج ماژول بزرگ تشکیل شده است. باتری نسل اول تسلا مدل اس شانزده ماژول داشت و اکنون می‌توان گفت که پکیج باتری تسلا مدل S Plaid از طراحی مشابه با تسلا مدل 3 بهره می‌برد.

تسلا مدل S‌ پلید و تسلا مدل X‌ جدید از سلولهای باتری استوانه ای نوع 1865 استفاده می‌کنند که توسط پاناسونیک ژاپن طراحی و تولید شده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مدل‌های ارزان‌تر یعنی تسلا مدل 3 و تسلا مدل Y از سلول‌های باتری بزرگتر 2170 بهره می‌برند.

تسلا در اوایل سال 2021 اعلام کرد که سیستم باتری جدید و پیشرانه پیشرفته باعث افزایش بازده انرژی خواهد شد. این کار اجازه می‌دهد تا سرعت و شتاب خودرو افزایش یابد. ظرفیت باتری احتمالاً حدود 100 کیلووات ساعت است اما سازنده اعداد را به صورت رسمی اعلام نمی‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد