موضوعات داغ

تور خودروهای کلاسیک تهران-کاسپین، از پونتیاک ترنزام تا آلفارومئو ولوچه + عکس

عکس مطلب اول

تور خودروهای کلاسیک تهران-کاسپین در روزهای 21 تا 23 مهرماه توسط انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران و با همکاری کلوپ وسايل نقلیه تاریخی کانون جهانگردی و اتومبيل رانی برگزار شد. در استارت این برنامه که در مجتمع تجاری ایران مال قرار داشت، بیش از 140 خودرو حضور داشتند و حدود 100 دستگاه از این خودروهای کلاسیک راهی نمک‌آبرود مقصد تور کلاسیک شدند.

خودروهای کلاسیک صبح روز چهارشنبه 21 مهرماه بعد از استارت از طریق اتوبان تهران-شمال راهی جاده چالوس و سپس هتل گاجره شدند تا بعد از صرف نهار در ادامه برنامه به سمت نمک‌‌آبرود حرکت کنند. این تور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و به همین دلیل نهار در فضای باز و به صورت آماده سرو شده بود.

تور تهران کاسپین خودروهای کاسپین

حرکت خودروهای کلاسیک و آنتیک (سن بیش از 50 سال) در جاده چالوس باعث جلب نظر خودروهای عبوری و مسافران شده بود، زیرا این خودروها برای بسیاری از مردم یادآور دوران کودکی و خاطراتی نوستالژیک بود. این در حالی بود که تقریباً همه خودروهای عبوری و ناظرین در جاده با به دست گرفتن گوشی‌های تلفن همراه فرصت عکاسی و تصویربرداری از کاروان خودروهای کلاسیک را از دست ندادند.

بعد از رسیدن خودروها به شهر نمک‌آبرود، همگی راهی هتل پارسیان خزر یا همان هایت شدند. جلوه زیبای غروب در فضای هتل با حضور کاروان کلاسیک‌ها آنقدر زیبا شده بود که نمی‌شد از این قاب رنگین چشم برداشت. پس از اسکان کلاسیک سواران در هتل که درکمال نظم و ترتیب انجام شد، بسیاری از شرکت‌کنندگان در این تور برای تبادل نظر و کل‌کل‌های مرسوم ماشین‌بازها راهی پارکینگ شدند و دست آخر هم مثل همیشه جنگ میان آمریکایی سوارها و آلمانی سوارها صلحی در پی نداشت!

پورشه 911 در تور خودروهای کلاسیک

در روز دوم تور خودروهای دیگری به کاروان کلاسیک‌ها اضافه شدند تا حدود 150 خودرو کلاسیک راهی مجتمع تفریحی نمک‌آبرود شوند. پس از حضور خودروها در این مجتمع تفریحی بسیاری از مردم برای بازدید و عکاسی از این خودروها به محل پارکینگ آمدند. بعد از حدود 2 ساعت توقف خودروها به سمت هتل حرکت کردند و بسیاری از علاقمندان در طول مسیر هم فرصت همراهی این کاروان صد رنگ را از دست ندادند.

فورد ماستنگ نسل اول

تور تهران-کاسپین در صبح روز جمعه به پایان رسید و خودروها به سمت شهرهای خود حرکت کردند. در این تور شرکت‌کنندگانی از تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، مازندران، گیلان و بوشهر حضور داشتند. از جمله خودروهای حاضر در تور تهران-کاسپین می‌توان به انواع BMW (کلوپ رسمی)، فولکس‌واگن‌های کادت، بیتل و ترانسپورتر (کلوپ رسمی)، مرسدس‌بنزهای مختلف کلاس E سدان و کوپه در 2 نسل، 4 نسل از کلاس S همراه دو نسل از نمونه‌های کوپه این خودرو اشاره کرد. ضمن این که آلفارومئو ولوچه 2000، شورولت کوروت C3 و C2، پونتیاک‌های ترنزام و فرمولا، شورولت‌های کاپریس و ایمپالا، چند دستگاه شورولت بلیزر و سابربن (کلوپ بلیزر سواران)، داتسون، نیسان پاترول، پیکان جوانان و چندین و چند دستگاه خودروی دیگر از دیگر شرکت‌کنندگان بودند.

از نکات جالب توجه در این تور کلاسیک باید به حضور رانندگان خانم با خودروهای کلاسیک شخصی اشاره کرد. ضمن این که نظم حاکم بر این تور باعث رضایت شرکت‌کنندگان شده بود.

عکس: محمدرضا اناری

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد