موضوعات داغ

معرفی ترسناک‌ترین خودروها به مناسبت هالووین

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در این مقاله به مناسبت هالووین، ترسناک‌ترین خودروهای دنیا از جنبه‌های مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد.

سینکلر C5

سینکلر C5

سینکلر C5 یک خودروی برقی جذاب و کاربردی که انتظارش را داشتیم نبود. کلایو سینکلر که امید زیادی به این خودروی برقی با محدوده پیمایش ۲۰ مایلی داشت به این فکر نکرده بود که قرار گرفتن سر راننده در ارتفاع یکسان با سپر سایر خودروها اصلاً ایده خوبی نیست. بدتر از آن اینکه او تصمیم گرفت C5 را در زمستان سال ۱۹۸۵ عرضه کند.

پلیموث پراولر

کرایسلر پراولر

نام پلیموث پراولر بیشتر شبیه یک قاتل سریالی است که شب‌ها به سراغ قربانیان خودش می‌رود. اما بدترین اشتباه کرایسلر این بود که به جای موتور V8 از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 در آن استفاده کرد که باعث شد این مدل به عنوان یک هات راد جذاب در نظر گرفته نشود.

آلفارومئو ۱۶۶

آلفارومئو 166

در سال ۲۰۰۹، آلفارومئو ۱۶۶ بدترین خودروی بریتانیا از نظر کاهش ارزش لقب گرفت که طی ۳ سال ۱۴.۴٪ از ارزش اصلی خود را از دست داده بود. تولید ۱۶۶ دو سال پیش از آن به دلیل افت شدید تقاضا متوقف شده بود، بنابراین این کاهش ارزش منطقی بود.

آئودی A8

آئودی A8

به تازگی آئودی A8 به عنوان خودرویی با سریع‌ترین میزان کاهش ارزش در سال ۲۰۲۱ انتخاب شده است. اگر حدوداً ۱۰۰ هزار پوند برای خرید یک A8 جدید خرج کنید، طی ۳ سال ۷۷ هزار پوند ضرر خواهید کرد. این به معنای حفظ فقط ۲۷٪ از ارزش اصلی خودرو است که برای خریداران خیلی وحشتناک خواهد بود.

مرسدس بنز ۶۰۰ گروسر

مرسدس بنز 600

مشکل مرسدس بنز ۶۰۰ خودش نبود، بلکه افراد شروری بود که معمولاً از آن استفاده می‌کردند. اگر جلوی خانه خودتان چنین خودرویی را می‌دیدید بهتر بود فوراً از آنجا فرار کنید. فهرست کسانی که مالک چنین خودرویی بوده‌اند شامل دیکتاتورهایی از جمله مائو زدونگ، عیدی امین، پابلو اسکوبار و صدام حسین است.

لینکلن فیوچرا

لینکلم فیوچرا

لینکلن فیوچرا می‌توانست یک خودروی مفهومی عادی از دهه ۵۰ میلادی باشد. این مدل که توسط بیل اشمیت طراحی شده بود، توسط گیا در تورین ساخته شد و یک موتور ۶ لیتری V8 داشت. اما نکته‌ای که باعث شد این خودرو در لیست ما قرار بگیرد این بود که ۱۱ سال بعد، از آن به عنوان بتموبیل سریال بتمن استفاده شد.

دوج چلنجر SRT دیمن

دوج چلنجر SRT

دوج چلنجر SRT دیمن با موتور ۶.۲ لیتری V8 اولین خودروی تولیدی بود که چرخ‌های جلوی آن در زمان شروع به حرکت از زمین بلند می‌شد. این خودرو همچنین رکورد بیشترین میزان حرکت روی دو چرخ برای یک خودروی تولیدی به میزان ۹۰ سانتیمتر را ثبت کرده است. دیمن که به دلیل سرعت بالایش از حضور در پیست‌های درگ منع شده بود، مانند نامش ذات شیطانی دارد.

هنسی اگزورسیست

هنسی اگزورسیست

چه چیزی بهتر از تقابل دیمن (اهریمن) با اگزورسیست (جن‌گیر)؟ نسخه سالگرد ۳۰ سالگی هنسی اگزورسیست با توان ۱۰۰۰ اسب بخار با نشان سفارشی و رنگ قرمز و مشکی امسال عرضه شد. البته سرعت نهایی ۳۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۱ ثانیه این مدل مانند نسخه اصلی بودند.

فانتوم کورسیر

فانتوم کورسیر

فانتوم کورسیر که توسط هنری هاینز طراحی شده بود شهرتی ترسناک دارد. برنامه‌ریزی برای تولید این مدل وقتی متوقف شد که هاینز مدتی بعد از ساخت نمونه اولیه آن در یک تصادف رانندگی کشته شد. در سال ۱۹۵۱ این خودرو توسط هرب شراینر مجری یک مسابقه تلویزیونی خریداری شد که او هم در یک تصادف رانندگی کشته شد. برخی معتقدند که کورسیر طلسم شده است و آن را به عنوان یکی از شوم‌ترین خودروهای تاریخ در نظر می‌گیرند.

پورشه ۹۱۱ توربو

پورشه 911 توربو

لقب بیوه‌ساز کاملاً برازنده این خودرو بود. پورشه ۹۱۱ توربو که یک خودروی اسپورت عالی بود، وقتی در اختیار افراد ناشی قرار می‌گرفت فجایع زیادی به بار می‌آورد. رها کردن پدال گاز در وسط یک پیچ منجر به چرخیدن خودرو به دور خودش می‌شد و لگ توربوی آن به این معنی بود که تمام توان موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی آن در زمانی که انتظارش را نداشتید شما را غافلگیر می‌کرد. درست مثل بچه‌هایی که در هالووین همسایه‌ها را برای گرفتن آبنبات غافلگیر می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد