موضوعات داغ

آیا هزینه نگهداری خودروهای برقی از خودروهای بنزینی کمتر است؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

داده‌های جدید نشان می‌دهد که نگهداری از یک وسیله نقلیه الکتریکی در سال اول مالکیت می‌تواند گران‌تر از هزینه‌های نگهداری از یک خودرو درون‌سوز یا ICE تمام شود، اما در بلند مدت بسیار ارزان‌تر خواهد بود.

داده‌های منتشر شده توسط وی پردیکت نشان می‌دهد که مالکان خودروهای برقی در ایالات متحده به طور متوسط در سه ماه اول خرید خودرو 123 دلار و در سال اول 306 دلار هزینه می‌کنند. در مقایسه، مالک یک وسیله نقلیه موتور احتراقی جدید، معمولاً در این بازه های زمانی به ترتیب 53 و 189 دلار خرج می‌کند. با این حال، هزینه‌های مربوط به خودروهای برقی با گذشت زمان کم‌تر می‌شود. به طوری که هزینه خدمات در 36 ماه اول به طور متوسط 514 دلار در مقایسه با 749 دلار برای خودروهای احتراقی می‌رسد.

طبق مطالعات وی پردیکت، این تفاوت عمدتاً به دلیل پایین‌تر بودن هزینه‌های نگهداری است، چرا که مالکان خودروهای برقی معمولاً در طول سه سال اول مالکیت، مبلغی حدود 77 دلار را صرف تعمیر و نگهداری از خودرو خود می‌کنند. این مبلغ برای خودروهای درون‌سوز به 228 دلار می‌رسد.

داده‌های این شرکت بیش از 13 میلیون وسیله نقلیه در 400 مدل را شامل می‌شود و نتایج بر اساس 65 میلیون درخواست برای خدمات و تعمیراتی است که در مجموع بیش از 7.7 میلیارد دلار از آن مربوط به قطعات و 9.5 میلیارد دلار از آن مربوط به هزینه نیروی کار می‌شود. محاسبات همچنین شامل تعمیر و نگهداری، تعمیرات برنامه‌ریزی نشده، ضمانت و فراخوان، عیب‌یابی، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، گزینه‌های نصب‌شده در کارخانه، و کمپین‌های خدمات می‌شود.

تسلا

جیمز دیویس، مدیر اجرایی وی پردیکت به اتونیوز توضیح داد که طبق داده‌ها هزینه‌های تعمیر و نگهداری از یک موتور الکتریکی کم‌تر و نگهداری از آن در بلندمدت به‌طور قابل ‌توجه‌ای ارزان‌تر است و تعمیرات بزرگ نسبت به موتورهای درون‌سوز در آن کم‌تر مشاهده می‌شود.

این مطالعه همچنین به این نتیجه رسید که هزینه های نگهداری خودرو در حال افزایش است. طبق این گزارش، سازندگان معمولاً در سه سال اول 731 دلار برای تعمیر و نگهداری خودروهای مدل سال 2018 دریافت می‌کنند که نسبت به مدل‌های 2016 افزایش 11 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین مشخص شد که هزینه‌های تعمیر 4 درصد، هزینه‌های تعمیر و نگهداری 11 درصد و کمپین‌های خدماتی 35 درصد افزایش یافته است.

دیویس افزوده است که در حال حاضر متوسط هزینه یک خودرو الکتریکی می‌تواند دو یا سه برابر بیشتر از یک خودرو درون‌سوز باشد، زیرا تشخیص مشکل و سپس حل آن بیشتر طول می‌کشد. همانطور که می‌دانید، زمانی که تکنسین‌های تولیدکنندگان این موارد را کشف و منتشر کنند و به سایر فناوری‌های خدماتی منتشر شود، انتظار داریم که شاهد کاهش هزینه‌های مربوط به نیروی کار باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد