موضوعات داغ

شکایت یک زن از فرهنگ شدید مردسالاری در شرکت Rivian آمریکا!

عکس مطلب اول

لورا شواب Laura Schwab معاون سابق فروش و بازاریابی ریویان Rivian چندی پیش با تنظیم شکایت‌نامه‌ای در دادگاه عالی اورنج کانتی، کمپانی خودروسازی را به تبعیض جنسیتی متهم کرد. شواب پس از پنج سال ریاست استون مارتین (در آمریکا) در نوامبر سال 2020 به استارت آپ EV ملحق شد. جالب است بدانید که او حدود 10 سال در کمپانی جگوار لندروور کار می‌کرد. با این حال، شواب ادعا می‌کند که به محض ورود به کمپانی ریوین با فرهنگ مردسالاری مواجه شده که زنان را به حاشیه می‌راند.

به گفته شواب، R.J. Scaringe بنیان‌گذار و رئیس اجرایی ریویان، گروهی از مردان را دور خود جمع کرده و تنها به حرف آن‌ها گوش می‌دهد. به علاوه، سایر مدیران ارشد نیز فاقد تجربه کافی در خصوص خودرو هستند. شواب از جلسات بسیاری که باید در آن‌ها حضور می‌داشت، کنار گذاشته شد و بارها درباره قیمت‌گذاری نادرست محصولات و ضرب‌الاجل‌های تولیدی ابراز نگرانی کرد. هرچند که گفته‌های او هرگز به گوش شنوایی نمی‌رسید، مگر اینکه از دهان یکی از همکاران مرد کم‌تجربه خارج شود. تنها در آن زمان بود که مدیر بازرگانی ارشد از خود واکنش نشان می‌داد!

لورا شواب

به حاشیه راندن آشکار زنان باعث شد تا شواب از مدیر زن دیگری بخواهد تا او را در جلسات مربوط به برنامه‌ها و حجم فروش، شرکت دهد. ولی بسیار شگفت‌زده شد وقتی فهمید که این مدیر خانم نیز از حضور در جلسات محروم مانده است. شواب نگرانی‌های خود را نزد شریک تجاری HR مطرح کرد و تنها 2 روز بعد، به جلسه‌ای با مدیر ارشد تجاری فراخوانده و اخراج شد! مدیر ارشد تجاری به شواب گفت که اخراج او بخشی از استراتژی سازمان‌دهی مجدد شرکت است. البته شواب تنها کارمندی بود که طبق این استراتژی باید شرکت را ترک می‌کرد!

شواب در پست بلاگ خود این‌گونه نوشته است

باورکردنی نیست که دو مدیر رده‌بالای زن از جلساتی که مستقیماً روی کار آن‌ها تأثیر می‌گذارد، کنار گذاشته شوند! این فرهنگی نبود که ریوین بخواهد به آن ببالد و من فهمیدم که برای ایجاد تغییر، باید صدای خود را بلند کنم

شواب اضافه می‌کند که دلیل اخراج او اصلاً معتبر و قابل‌قبول نیست، آن‌هم در بدو تحویل خودروها و درست قبل از تبدیل ریوین به یک شرکت سهامی عام!

محصولات کمپانی شواب

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/8/18
وقتی موسس این کمپانی مرد هست چرا باید بیخیال هم نوعان خودش بشه و به جنس مخالف بها بده؟؟؟؟؟زنها اگه واقعا دنبال قدرتن بهتره برن از صفر اکوسیستم خودشون رو بسازن