موضوعات داغ

تویوتا از هاچ بک 72 اسب بخاری خود رونمایی کرد، تویوتا آیگو X مدل ۲۰۲۲ جمع و جور 3 سیلندری

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا دو نسل اول کوچکترین مدل خود در اروپا را با کمک پژو و سیتروئن توسعه داد، اما نسخه جدید آیگو کاملاً حاصل تلاش تویوتا است. دو برند سابق گروه پژو سیتروئن که حالا بخشی از اتحاد استلانتیس هستند، این بخش از بازار را بدون عرضه مدل جایگزین برای پژو ۱۰۸ و سیتروئن C1 ترک کرده‌اند، بنابراین آیگو رقبای کمتری در این بخش دارد.

آیگو X همچنین با استفاده از پسوند X در نام خودش از هاچ‌بک به کراس‌اوور تبدیل شده است. این خودروی شهری حالا با ۳.۷ ‌متر طول ۲۳ سانتیمتر طویل‌تر، با ۱.۷۴ متر عرض ۱۲ سانتیمتر پهن‌تر و با ۱.۵ متر ارتفاع ۶.۵ سانتیمتر بلندتر از مدل قبلی است.

گنجایش بار تقریباً ۶۰ لیتر افزایش یافته و به ۲۳۱ لیتر رسیده است که اگر صندلی‌های عقب جمع شوند به ۸۲۹ لیتر می‌رسد. تویوتا چرخ‌های ۱۸ اینچی مشکی مات با رگه‌های نارنجی را روی آن نصب کرده است. آیگو X روی پلتفرم GA-B ساخته شده و همچنان دارای سقف پارچه‌ای جمع‌شونده است.

تویوتا آیگو X

در کابین شاهد استفاده از رگه‌های نارنجی و یک داشبورد جالب با نمایشگر لمسی ۹ اینچی هستیم. آیگو X که مدل پایین‌رده تویوتا در اروپا به حساب می‌آید دارای نورپردازی محیطی، شارژر بی‌سیم، چراغ‌های جلوی LED و حتی به‌روزرسانی نرم‌افزاری وایرلس است. این مدل همچنین تجهیزات ایمنی مختلفی از جمله کروز کنترل تطبیقی، تشخیص عابران پیاده در شب، دستیار ردیابی مسیر و تشخیص دوچرخه‌سواران در روز دارد.

آیگو X فقط با موتور ۱ لیتری بنزینی تنفس طبیعی با توان ۷۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۹۳ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه عرضه می‌شود. این موتور سه سیلندر در کنار یک جعبه‌دنده پنج سرعته دستی یا یک جعبه‌دنده متغیر پیوسته کار می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل ۱۵.۶ ثانیه و سرعت نهایی آن ۱۵۸ کیلومتر در ساعت است.

وزن آیگو X بسته به میزان تجهیزات از ۹۴۰ تا ۱۰۱۵ کیلوگرم متغیر است. میانگین مصرف سوخت این خودرو ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میزان انتشار آلودگی کربنی آن ۱۰۷ گرم در هر کیلومتر است.

فروش آیگو X در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد