موضوعات داغ

دور تعیین خط گرندپری مکزیک، والتری بوتاس سریعترین راننده، همیلتون دوم و ورشتپن سوم

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

والتری بوتاس رده اول خط استارت گرندپری مکزیک را از آن خود کرد و سر لوئیس همیلتون در رده دوم و مکس ورشتپن صدر نشین جدول رانندگان این فصل از رده سوم استارت خواهند زد

آئوتودرومو هرمانوس رودریگوئز در کشور زیبای مکزیک میزبان دور هجدهم مسابقات فرمول یک در قاره امریکاست. مکزیکی‌ها در سال گذشته میزبانی این مسابقات را بدلیل شیوع کووید 19 از دست دادند اما در سال 2021 مجدد به تقویم مسابقات بازگشتند. این پیست با طول 4.304 کیلومتر از سال 1963 در تقویم مسابقات حضور دارد و یکی از قدیمینرین گرندپری‌های حال حاضر در رقابتهای فرمول یک محسوب می‌شود. در حال حاضر انها دارنده یک راننده در مسابقات هستند که در تیم ردبول در کنار پیشتاز جدول رانندکان رانندگی می‌کند. این راننده مکزیکی کسی نیست جز سرجیو پرز. یک راننده برای پیروزی در این مسابقه باید 71 دور که معادل 305.354 کیلومتر است را پیش از سایرین به اتمام برساند. رکورد این پیست در اختیار راننده حال حاضر تیم مرسدس یعنی والتری بوتاس قرار دارد. زمان او بعنوان سریعترین دور در این پیست 1:18.741 دقیقه می‌باشد که در سال 2018 به ثبت رسیده است. این پیست شامل 3 محدوده دی‌آر‌اس هست. در آخرین گرندپری که در سال 2019 در این پیست برکزار شد، لوئیس همیلتون اول شد و به دنبال او سباستین فتل در رده دوم و والتری بوتاس نیز به مقام سوم رسیدند.

از نکات قابل توجه این گرندپری هم زمانی آن با دوران جشن هالووین در این کشور هست و مراسمات خاصی که در این دوران در مکزیکوسیتی پایتخت آن برگزار می‌شود. رانندگان طرحهای خاصی را برای هلمت یا همان کلاه ایمنی خود انتخاب کرده‌اند که در آلبوم تصاویر که در انتهای همین بخش خبری آورده شده است، آنها را مشاهده خواهید کرد. همچنین در ادامه تصاویری از اتفاقات سه جلسه تمرین که طی روز گذشته و امروز در این پیست برگزار شده به همراه تصاویر منتخب از دور تعیین خط نیز برای شما علاقمندان قرار داده شده است.

در حلسه اول تمرین والتری بوتاس، لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن در سه رده اول قرار گرفتند و جلسه دوم ترتیب این رانندگان به صورت مکس ورشتپن، والتری بوتاس و لوئیس همیلتون تغییر یافت. در تمرین سوم چکو، مکس ورشتپن و همیلتون، اول تا سوم شدند. جدول زمان کسب شده توسط رانندگان در جلسه سوم تمرین در زیر آمده و دو جلسه اول و دوم در آلبوم تصاویر آورده شده است:

رده‌بندی رانندگان در تمرین سوم گرندپری مکزیک 2021

دور اول تعیین خط

لنس استرول راننده تیم آستون مارتین به دلیل تصادفی که در این دور داشت، موفق نبود و نتیجه بهتر از رده 20 نصیبش نشد.

لنس استرول
سه راننده برتر این دور والتری بوتاس با زمان 1:16.727 ، چارلز لکلرک به دنبال او و مکس ورشتپن در رده بعدی بودند. رانندگانی که از راهیابی به دور دوم بازماندند عبارتند از:

فرناندو آلونسو از تیم آلپین رده 16، نیکلاس لطیفی از تیم ویلیامز رده 17، میک شوماخر و نیکیتا مازپین از تیم هاس رده‌های 18 و 19، لنس استرول هم در رده 20.

رده‌بندی دور اول تعیین خط

دور دوم تعیین خط

در این دور همیلتون راننده برتر پیست بود. مکس ورشتپن در تلاش اول دور فوق العاده‌ای زد اما همیلتون در تلاش دوم بالای دست او ایستاد تا هیجان برای دور سوم بیش از پیش شود. بعد از این دو یوکی سونادا ژاپنی از تیم آلفاتائوری در رده سوم ایستاد. 5 راننده‌ای که به دور نهایی راه نیافتند عبارتند از:

سباستین فتل از تیم آستون مارتین در رده 11، کیمی رایکونن از تیم آلفارومئو در رده 12، جورج راسل از تیم ویلیامز در رده 13 که البته به دلیل تعویض گیربکس 5 رده جریمه جایگاه هم در خط استارت دارد، آنتونیو جیوویناتزی از آلفارومئو در رده 14 و استبان اوکون از آلپین در رده 15.

رده‌بندی دور دوم تعیین خط

دور نهایی تعیین خط

بدون شک مرد فنلاندی مرسدس، یکی از بهترین نمایشهای عمر خود را در این دور تعیین خط عرضه کرد. او بدون نقص بود و در هر دو بار تلاش برتر از هم تیمی خود که 7 عنوان قهرمانی جهان را به دنبال نام خود دارد، نشان داد. مکس ورشتپن اصلا موفق عمل نکرد و به رده‌ای بهتر از سومی هم دست نیافت. هم تیمی او بر طبق روال مسابقات پیشین در این دور باز هم ضعیف ظاهر شد، اشتباه کرد و از پیچ خارج شد و در دور نهایی شانس کسب رده از تیم آلفاتائوری و پیر گسلی را گرفت.اما به لطف تلاش اولی که در این دور داشت رده چهارم خظ استارت مسابقه فردا را برای خود حفظ کرد.

والتری بوتاس
زمان والتری بوتاس در این دور 1:15.875 دقیقه بود که همچنان نشان می‌دهد او سریعترین راننده در این پیست است.

نکته قابل توجه در این دور، حضور 10 راننده از 5 تیم در بین 10 خودروی پیشتاز بود. مرسدس، ردبول، مک‌لارن، فراری و آلفاتائوری. رده‌بندی رانندگان در پایان این رقابت طبق جدول زیر است.

دور نهایی تعیین خط گرندپری مکزیک 2021

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد