موضوعات داغ

مجلس به دنبال باز شدن واردات خودرو برای تامین مالی مترو است

عکس مطلب اول

چندی پیش وزیر صمت از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواست تا طرح آزادسازی واردات خودرو را به مدت یکسال به تعویق بیاندازند. با این وجود کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تلاش است تا بررسی این طرح را همچنان ادامه دهد.

در آخرین دور از بررسی لایحه آزادسازی واردات خودرو، ماده ۴ اصلاحیه طرح ساماندهی خودرو از سوی شورای نگهبان مورد اشکال واقع شد و حال این کمیسیون در حال رفع ایرادات آن است. همزمان و از سوی دیگر، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات نیز در حال تدوین طرحی برای لغو ممنوعیت واردات خودرو به کشور است. این طرح برای رفع کسری بودجه دولت از محل واردات خودرو تدوین شده است.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، عنوان کرده است که براساس این طرح ایرانیان مقیم خارج از کشور یا ایرانیان دارای سپرده در خارج به ازای واردات هر دستگاه خودرو به دولت رقم مشخصی را پرداخت خواهند کرد. برای هر خودرو خارجی در این طرح دو الی چهار میلیارد تومان حقوق گمرکی در نظر گرفته شده است که این مبالغ در توسعه خطوط ریلی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف عمده صرف بودجه براساس طرح جدید مجلس تامین هزینه‌های مترو است چرا که دولت در تلاش است تا قیمت بلیط مترو را همواره در سطح مطلوبی نگه دارد. در صورت اجرای این طرح و وضع حقوق گمرکی سنگین، طبیعی است که شاهد رشد مجدد قیمت خودروهای خارجی در بازار ایران خواهیم بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/8/19
امیدی به بهبود شرایط نیست ، بیهوده دلخوش به باز شدن واردات خودرو نباشیم !!!
کلا هر کاری که این مجلس و دولت انجام میده در راستای کاسبی و درآمدزایی برای حقوق بگیران نجومی خودشونه !!!!