موضوعات داغ

رئیس هیات مدیره شرکت توان قطعه ابتکار خبر داد: کپی کاری بلای جان صنعت قطعه سازی شده است

عکس مطلب اول

رئیس هیات مدیره شرکت توان قطعه ابتکار اعلام کرد: این مجموعه در سالهای اخیر گام های بلندی را در راستای فعالیت های دانش بنیان و بازطراحی بسیاری از قطعات خودروهای داخلی برداشته، اما متاسفانه کپی کاری و زیرپا گذاشتن حقوق مالکیت معنوی بلای جان این صنعت قطعه سازی شده است.

عباس روستایی همزمان با رونمایی از قطعه جدید طراحی شده توسط این شرکت تحت عنوان باکس فیلتر هوای موتور TU5 اعلام کرد: بازطراحی و تولید این قطعه بسیار حساس پس از تلاش های گسترده متخصصان و کارشناسان این شرکت به مرحله تولید انبوه رسیده و ویژگی های بسیار متمایزی نسبت به قطعه اصلی دارد.

وی با اشاره ظرفیت های بسیار بالای سازندگان داخلی در زمینه طراحی و تولید قطعات گفت: طراحی و تولید این قطعه جدید مزیت های بسیار عمده ای دارد که از ان جمله می توان به کاهش زمان تعویض فیلتر از ۱۰ دقیقه به ۱۵ ثانیه در حوزه خدمات پس از فروش اشاره کرد و این مساله به دلیل تغییرات گسترده در طراحی قطعه به منظور تسهیل فرآیند تعویض فیلتر بسیار حائز اهمیت است.

توان قطعه ابتکار

وی تصریح کرد: افزایش طول عمر قطعه به واسطه استفاده از مواد پلی آمید الیاف دار مقاوم در برابر حرارت و گرما یکی دیگر از ویژگی های این قطعه به شمار می رود و قابلیت استفاده برای تیپ های مختلف موتور Tu5 از جمله پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، پژو ۴۰۵، پژو پارس ، رانا و دانگ فنگ H30 کراس را دارا است.

روستایی با بیان اینکه برنامه بازطراحی و تولید باکس فیلتر هوای موتور TU5 پس از مطالعات گسترده و ارزیابی دیدگاههای مالکان خودروها و متخصصان حوزه خدمات پس از فروش در دستور کار این شرکت قرار گرفته، افزود: یکی دیگر از مهمترین مزیت های این قطعه جدید اصلاح مکانیزم هوا رسانی و افزایش راندمان فیلتر هوا از ۲۵ درصد به ۸۷ درصد که منجر به افزایش طول عمر فیلتر هوا و کاهش مصرف سوخت خودرو می‌شود.

ادامه فعالیت های نوآورانه و طراحی قطعات جدید

محمدرضا پاکروان مدیرعامل شرکت توان قطعه ابتکار نیز با اشاره به رویکردهای مداوم این شرکت در زمینه نوآوری قطعات خودرو از طراحی و تولید قطعات جدید در سال جاری خبر داد و گفت: شرکت توان قطعه ابتکار با همت کارکنان و دانش روز به طراحی و تولید قطعات جدید می پردازد و در ادامه فعالیت خود نیز محصولات جدیدی را به بازار عرضه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه نوآوری های این مجموعه در عین حال گره گشای بسیاری از چالش های مبهم در شرکت های خودروسازی نیز بوده است افزود: متاسفانه آنچه امروز بیش از هر چیز فعالیت های نوآورانه در صنعت قطعه سازی را تحت شعاع خود قرار می دهد، کپی برداری توسط برخی واحدهای زیرپله ای است که در سطح بازار کمین کرده اند تا بلافاصله از دستاوردهای دیگران نهایت بهره را ببرند.

پاکروان با اشاره به تشکیل چندین پرونده قضایی در این زمینه گفت: در شرکت ما طراحی و تولید قطعه به صورت کامل انجام می گیرد و قطعاتی که دارای مشکل هستند بعد از رفع ایراد در شرکت بازطراحی می شوند و با ثبت مالکیت تولید و روانه بازار می شود.

توان قطعه ابتکار

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم شرکت توان قطعه ابتکار که تمام مدیران به آن پایبند هستند، تولید محصولات جدید، جهت رفع عیوب نمونه‌های اصلی آن است که در هیچ یک از آنها، کپی برداری یا الگوبرداری وجود نداشته و کاملا طراحی جدید ‌باشد.

وی با بیان اینکه یکی از بیماریهای صنعت قطعه سازی کشور عدم تفکر، مهندسی و ایده‌پردازی افزود: ه به همین دلیل برخی از سازندگان به جای خلاقیت، در صدد کپی برداری از تمام کالاهای موفق بازار هستند و به طور حتم ما تمام کپی برداریها را پیگرد قانونی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توان قطعه ابتکار گفت: از دیگر فعالیت های این شرکت در گذشته می توان به درب سوپاپ فلزی، تسمه سفت کن دینام ۲۰۶، هواکش پراید، فیوزهای پراید و درب ترموستات ال ۹۰ اشاره کرد که در نتیجه ساعت ها و ماهها تلاش حاصل شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد