موضوعات داغ

کامیون جدید جیلی معرفی شد؛ رقیب سرسخت تسلا

عکس مطلب اول

فاریزون اتو، واحد خودروهای تجاری جیلی، به تازگی از یک کامیون با معماری ماژولار رونمایی کرده است که می‌تواند با کامیون برقی تسلا رقابت کند. این کامیون یا در واقع نیمه کامیون طبیعت دوست، هوم تراک (Home Truck) نام داشته و به عنوان یک وسیله نقلیه الکتریکی از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره‌مند است و نیازمندی‌های صنعت حمل‌ونقل را برآورده می‌سازد.

فاریزون اتو به دنبال ساخت یک نیمه کامیون بوده که بتواند حس آسایش خانگی را به راننده ببخشد. به همین دلیل نام هوم تراک برای آن انتخاب شده است. این وسیله نقلیه عظیم‌الجثه دارای یک کابین خاص است که شامل تخت خواب، آشپزخانه، یخچال، چای‌ساز، یک حمام مجهز به دوش و توالت، و حتی یک ماشین لباسشویی کوچک می‌شود. صندلی هوم تراک با طراحی ارگونومیک، احساس راحتی و آسایش را به راننده منتقل می‌کند.

درون کابین هوم تراک

فضای داخلی به جدیدترین فناوری‌های روز مجهز شده است. یک دوربین باکیفیت در جلوی راننده تعبیه شده که باعث تمرکز بیشتر او روی جاده می‌شود. به علاوه، یک دستیار هوش مصنوعی با چندین دوربین 360 راننده در تمام شرایط آگاه نگه می‌دارند.

هوم تراک همچنین به پلتفرم‌های داده‌ای شبکه لاجستیک متصل می‌شود. بدین ترتیب، راننده قادر به دریافت آنی بهترین سفارش‌های ممکن، ردیابی مقصدهای تحویل و محاسبه هزینه‌های عملیاتی است. «مغز» کامیون با استفاده از سنسورهای متعدد، داده‌های مربوط به ترافیک را به‌طور بلادرنگ مورد تحلیل قرار داده و بهترین مسیرهای ممکن را به راننده پیشنهاد می‌دهد.

سیستم مدیریت انرژی به کار رفته در هوم تراک قادر به نظارت روی منبع سوخت یا انرژی است و امکان رسیدن به بهترین کارایی اقتصادی را فراهم می‌آورد. این سیستم همچنین بهینه‌ترین مسیرهای سوخت‌گیری و شارژ باتری را به راننده نشان می‌دهد.

هوم تراک جیلی

کامیون‌های جدید فاریزون اتو می‌توانند برای حفظ سرعت ایمن و فاصله، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. هوم تراک به ویژگی‌های استاندارد مختلفی مثل سنسورهای Lidar، رادار موج میلی‌متری، رادار فراصوت، فناوری 5G و ارتباطات V2X مجهز است. مالکین می‌توانند نرم‌افزار این خودروی برقی را در طول زمان از طریق به‌روزرسانی هوایی OTA ارتقا دهند.

به لطف معماری ماژولار، هوم تراک به پیشرانه‌های متعدد تمام الکتریکی و هیبریدی مجهز است که از باتری‌های متانولی استفاده می‌کند. معماری ماژولار همچنین به کامیون اجازه می‌دهد تا باتری‌های خود را در ایستگاه‌های سرویس‌دهی در عرض چند دقیقه شارژ کند.

به گفته فاریزون اتو، تولید و تحویل اولیه نسل جدید نیمه کامیون‌های هوشمند به احتمال زیاد در اوایل سال 2024 آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/8/21
ایلان ماسک: نخوندم🙂🙂