موضوعات داغ

فراخوان گسترده کیا اپتیما هیبریدی، افزایش گارانتی تا 15 سال!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مشکل خرابی بلبرینگ شاتون که از مدت‌ها پیش مدل‌های مختلف هیوندای و کیا را دچار مشکل کرده بود، حالا گریبان‌گیر اپتیما شده است. این شرکت کره‌ای به دنبال فراخوانی ۱۰،۷۳۱ خودرو در آمریکا به دلیل این نقص فنی است، که شامل نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی اپتیما ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ با موتور ۲ لیتری GDi هستند.

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۸، یعنی زمانی که مرکز ایمنی خودرو درخواست بررسی نقص ایمنی منجر به آتش‌سوزی‌های غیرمرتبط با تصادف را داده بود، از نقص بلبرینگ شاتون این خودروها آگاه شد. دلیل آتش‌سوزی این خودروها امکان سوراخ شدن بلوک موتور است که باعث می‌شود روغن‌ موتور بر روی اگزوز داغ نشت کند. اگرچه این یک مشکل جدی است اما هنوز دلیل اصلی وقوع آن شناسایی نشده است.

فراخوان کیا اپتیما هیبریدی

اپتیماهای هیبریدی تحت‌تأثیر از ۲۷ ژوئن ۲۰۱۶ تا ۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ تولید شده‌اند، در حالی که اپتیماهای پلاگین هیبریدی از ۲۶ آگوست ۲۰۱۶ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ مونتاژ شده‌اند. مالکان این خودروها می‌توانند از طریق تماس با نمایندگی‌ یا مراجعه به سایت اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی متوجه شوند که خودروی آن‌ها شامل فراخوانی می‌شود یا خیر.

این فراخوانی در روز ۲۲ نوامبر به نمایندگی‌های فروش و در ۲۹ نوامبر به مالکان خودروها اطلاع داده خواهد شد. در صورتی که موتور خودرو آسیب دیده باشد تکنسین‌های خدماتی موتور خودرو را تعویض خواهند کرد و همچنین نرم‌افزار سیستم تشخیص ضربه با سنسور را روی خودرو نصب خواهند کرد. این سیستم از آسیب رسیدن به موتور به دلیل سایش بیش از حد بلبرینگ شاتون جلوگیری می‌کند.

کیا موتورز آمریکا گارانتی اپتیما هیبریدی و پلاگین هیبریدی را به ۱۵ سال یا ۱۵۰۰۰۰ مایل افزایش خواهد داد. این شرکت همچنین هزینه‌هایی که مالکان این خودروها برای رفع این مشکل پرداخته‌اند را به آن‌ها برخواهد گرداند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/8/22
مثل خودرو سازان کشورمون که از زیر درست کردن نقص فنی ماشینهای تحویلی به حیله هایی دست میزنن که شیطون هاج و واج میمونه .
1400/8/23
دقیقا مثل ایران خودرو و سایپا. اونا هم کم کم دارن از ماها یاد میگیرن