موضوعات داغ

تصاویر و اطلاعاتی جدید از لیفان X80

عکس مطلب اول
هرچند وقت یکبار تصاویری از شاسی بلند جدید لیفان در خبرگزاری‌های چینی منتشر می‌شود و با خود موجی از نظرات را به همراه دارد، به تازگی هم تصاویری جاسوسی از این شاسی بلند منتشر شده است که این بار برخلاف همیشه، بخشی از اطلاعات فنی مربوط به این خودرو را هم به همراه دارد.
X80، نام شاسی بلند لیفان است که به تازگی تصاویر جاسوسی آن در رسانه‌ها منتشر شده است، البته 3 الی 4 روز دیگر قرار است به طور رسمی در نمایشگاه پکن چین رونمایی شود، ولی می‌توان با پرداختن به این اطلاعات، زمینه‌ای برای معرفی این شاسی بلند فراهم کنیم. هرچند لیفان X60 در بازار کشور عرضه می‌شود و می‌تواند برای مخاطبان پیگیر محصولات لیفان جذاب باشد.
اولین چیزی که در اطلاعات مربوط به این خودرو اعلام شده است، ابعاد و اندازه چهارچوبی است که برای آن در نظر گرفته‌اند. در مدل قبلی شاهد طول کلی 4870 میلی متری، عرض 1932 میلی متری، ارتفاع 1746 میلی متری و فاصله بین دو محور 2850 میلی متری بودیم، ولی در مدل جدید از طول کلی به اندازه 50 میلی متر کاسته‌اند و طول کلی خودرو را به 4820 میلی متر کاهش داده‌اند که پیرو آن، فاصله بین دو محور خودرو هم به 2790 میلی متر رسیده است. بعلاوه طول و فاصله بین دو محور، عرض کلی خودرو هم 2 میلی متر کمتر شده است، اما در عوض ارتفاع خودرو از 1746 میلی متر به 1760 میلی متر افزایش پیدا کرده که باعث افزایش فضای سر مسافران شده است.

X80، شاسی بلند جدید لیفان

مدلی دیگر از لیفان X80 هم وجود دارد که گفته شده طولی 4855 میلی متری، عرضی 1925 میلی متری، ارتفاعی 1720 میلی متری و فاصله بین دو محوری 2790 میلی متری دارد.
اخبار مربوط به پیشرانه این خودرو هم حاکی از این دارد که شرکت خودروسازی لیفان بر روی X80 از پیشرانه‌هایی 2.4 لیتری چهار سیلندر 165 اسب بخاری ساخته شده توسط میتسوبیشی و یک پیشرانه در حال توسعه 2 لیتری توربوشارژر استفاده خواهد کرد که فعلا اطلاعاتی از پیشرانه 2 لیتری در دسترس نیست. ماه گذشته هم گفته شده بود که پیشرانه‌ای 1.8 لیتری توربو بر روی این خودرو سوار می‌شود که در اطلاعات جدید خبری از آن نیست.

نظرات کاربران

25 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/4
جلوش رو که دیدم یاد محصولات هوندا افتادم.قسمت پشت و چراغ های عقبش رو هم از سانتافه کپی کردن...تا حالا ندیدم چین یه ماشین بسازه که توی طراحیش از ماشینای دیگه کپی نکنه
1395/2/4
همه جاش كپيه!
نور به قبر طراحش بباره
1395/2/4
اصلا شما فرض کن کپی کردن ،، ما اورزه همین کپی کردنو هم نداریم
واقعا سرعت پیشرفتشون مثال زدنیه
1395/2/4
آقایون داداشا ! این داداشه کاملا راس میگه. فقط منظورش عرضه بود ;) خخخخخخ
1396/1/5
آخه چی بگم! مجید جان دلبندم، اون عرضه هست و نه اورزه!! یکی از دلایل عدم پیشرفت کشورمون اظهار نظر افراد بیسواد در حوزه های تخصصیه
1395/2/4
نميدونم بگم چين سال يا چند ماه ديگه ولي ب زودي صنعت خودرو رو هم مثل بقيه محصولات و اقتصادش دنيا رو ميتركونه
واقعا فوق العاده اند اين چيني ها
افرين افرين و افرين
1395/2/4
من واقعا موندم ما ایرانی ها به چیمون دلمون اینقدر خوشه و داریم با این همه اعتماد به نفس حرف میزنیم ... بابا صنعت خودرو سازی ما همون 405 و سمند و پراید و تیبا هست چرا دارید اینقدر با اعتماد به نفس حرف میزنید کپی کپی کپی فلان ماشین فلان چیز ... این همه خودروسازی های مشهور ژاپنی آلمانی دارن کپی برداری میکنن با اونا کسی کاری نداره انگار شرکت خودی هستن و یه شرکت دو چرخه ساز چینی در عرض 5 سال میتونه در هر سگمنتی خودرو تولید بکنه چیز خیلی خوبیه ....
1395/2/5
در اين كه ما نميتونيم خودرو توليد كنيم شكي نيست اما اين موضوع چه ربطي به كپي كاري چينيها داره؟
1395/2/4
فقط میتونم بگم آفرین هزاران آفرین به چین. با این سرعت پیشرفت بعد ده سال صنعت خودروسازی چین جزو بهترین ها توو جهان میشه. مطمئن باشین.
1395/2/4
چه كپي افتضاحي.خجالت هم خوب چيه.خوب بابا نميتونيد ماشين طراحي كنيد بي خيال شيد ديگه.اين چه كاريه آخه
1396/12/29
ببخشید ولی حرف از کپی برداری شد باید بگم شرکت تیوتا کمی برداری میکنه بی ام و کپی برداری میکنه دلیل میشنه بد باشن باز دم چینا گرم که یه حالی بهمون میدنو میذارن با یه قیمت خوب و مناسب یوار یه ماشین خوب شیم اینا نبودن که آرزو یه ساسی بلندو باید با خودمون به گور میبریدیم من همه جوره از خودرو چینی حمایت میکنم و فوقلاده با کیفیته
1395/2/4
ما اینجا کاپی نمیخوایم
1395/2/5
از هر ماشینی هم کپی شده باشه بازم قدرت فنی و تکنولوژیک میخواد تا چنین محصولی با این کیفیت به مرحله تولید برسه. سرعت پیشرفت چینی ها فوق العاده بالاست. لیفان 520 کجا و این کجا.
هربار که محصول جدیدی از شرکت های چینی معرفی میشه و میبینم که نواقص قبلی تاحد زیادی برطرف شده، پیش خودم میگم خاک بر سر ایرانخودرو و سایپا با اون محصولات مزخرفشون!
1395/2/5
خواستن شبیه لینکلن شاسی بلند آمریکایی بزنن یعنی
1395/2/5
کپی کردن که افتخار نیست!! ... با اون همه منابع مالی چین!. حالا ما چرا برای ذوق زده می شیم که چین داره قله های ترقی رو فتح می کنه (به اصطلاح ترقی!).
1395/2/5
واقعا نمیدونم داستان چیه که همه میایید و میگید کپی شده ، اینور کپی شده ، اونورش کپی شده....
من نه چینی سوارم و نه اینکه از ماشین چینی خوشم میاد...
ولی واقعا جای تقدیر دارن که حتی میتونن به همین خوبی کپی کنند...
نه اینکه مثل لگن شازهای وطنی سپر عوض کنند و بعدش به قیمت بالاتر برای 9 ماه دیگه به مردم بفروشن...
باز هم دم چینی ها گرم که اگه کپی میکنند قیمتُ گزاف نمیکنند و تولیدشون هم سر وقت انجام میدن و به موقع به مشتری تحویل میدن...
1395/2/5
دوستان توجه داشته باشند که ما همین کپی رو هم نمیتونیم انجام بدیم . پس از صنعت چین انتقاد نکنید
1395/2/5
همین چینیش هم که غر میزنیم پولمان نمیرسه
1395/2/13
قیمت این تو چین شامل کل هزینه ها (مالیات و ...) بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار یوان هست یعنی حدود ۵۰ تا ۶۵ تومن بسته به سطح آپشن ها. بعد بیاد ایران عمراْ زیر ۱۰۰ تومن قیمت بخوره! واقعاْ متاسفم که دستمون به بدترین ماشین های روز دنیا هم نمیرسه
1395/10/14
ای کاش جای اینکه تخصصتون فقط حرف بی خود زدن و پیدا کردن شباهت بین این ماشینها بود.یک ذره سواد داشتین و میفهمیدین که همه ماشینها به نوعی شبیه هستن.ای کاش میفهمیدین خودرو سازانی مثل بنز و ب ام و که میان ظاهر و درون همه کلاسهاشونو مثل هم میسازن و فقط کوچیکتر بزرگتر میشن در سری های مختلف و اصطلاحا زبان طراحی یکسان دارن و یا شرکتی مثل اپل همه گوشیهاش یه شکل هست و هر بار تغییراتی نا چیز ایجاد میکنه بخاطر همین موضوع هست که عملا به لحاظ طراحی تمام دنیا به یک سمت میره و گریزی نیست.و این مطلبی که دارم مینویسم راستش اینقدر سطحش پاینه و در حد فهمه یک بچه 5سالست که خودم حالم بد شده.انگار دارم راجبه اینکه چرا پرنده بال داره صحبت میکنم.واقعا چرا وقتی لیفان ایکس80 رو میبینید اولین چیزی که به ذهنتون میرسه این نیست که بگین وواااااوووو ای افسسوووسسس ای شرمساری .واااا مصیبتااااا ؟چرا روانی نمیشین ؟چرا اشک نمیریزین که این خودرو ساز به کجا رسیده ولووو کپی ؟آقایون مهندس آقایون اندیشمند آیا همه توان خودرو سازیه کشور ما جمع بشن داشبورد این ماشینو میتونن کپی کنند؟یه داشبورد با پلاستیکه احمقانه با طرحی ما قبل افتضاح با کیفیتی پایین تراز 10 سال پیش روی پرشیا گذاشتن و نهایت هنر دلالان و دزدان بازار ماشین اینه که با افتخااااااااااررررر بگن بله این پرشیا داشبورد جدید هست (سینه سوناتایی)یا (داشبورد سوناتایی) و وقتی میبینیش و لمسش میکنی واژه ای جز آشغال برازندش نیست......آیا وقتش نرسیده شرم کنیم؟حیا کنیم؟دهن باز نکنیم راجع به ماشینی که اگر ایران میخواست بسازه 67سال طول میکشید 8تا مدیر عوض میشد 987بار افزایش قیمت پیدا میکرد و 110 بار همایش ئسمینار هزاران بوق و کرنا راه میافتاد آخرش با 980میلیون تومن قیمت با 9سال تاخیر به بازار میومد .........وقتی اینه صنعت خودرو کشورت باید دهنت رو باز نکنی هر چی بگی....پروسه دنا یادتون رفته؟نمیخواین بس کنید؟گاهی لازم نیست انسان خجالت بکشه؟
نمیخواین یاد بگیرین بگین به به واقعا آفرین چی ساختن که ما حتی چراغ جلوشو بخواهیم بسازیم بیشتر از زمان طراحی و تولید کل لیفان ایکس 80 طول میکشه.....آرزو دارم بفهمین چی نوشتم و هدفم چی بود.داداشا بیاین تغییر کنیم.بیاین بفهمین یک هزارم همین ماشین رو کل صنعت خودرو کشور ایران نمیتونه بسازه.بابا روسیه با اون صنعتش ببینین تست ها و ویدیو های تست و نقد این ماشینهای لیفان و چری و فاو و بی وای دی .رو که میزاره در یوتیوب هست حتی آمریکا یا کشورهای دیگه همش یوتیوب هست ببینید نوع برخوردشونو ...تازهههه اوووننناااااااااا نه ما ایرانیا که پراید 15 سال پیش 900برابر پراید امروز که تولید میشه کیفیت داشت.یعنی بی تعهد تر و آب به کار ببند تر و از کار کم گذار تر از ما مگه هست؟مگه داریم؟این چینی ها طی 10 سشا گذشته از چی به چی رسیدن ؟ما یه پراید رو که دیگه شوخیه بزرگ صنعت ماشین سازیه کره خاکی هست رو چند پله تقلیل کیفیت و کاهش و تنزل دادیم؟بعضی وقتا فکر میکنم شماها که این حرفارو میزنید در کره ماه زندگی میکنین یا کشور ما فقط لامبورگینی تولید میکنه ....واقعا وقتشه خجالت بکشیم از زدن بعضی حرفا.
1395/11/15
عالی... دمت گرم... خداییش به خوب مطلبی اشاره کردین... متاسفانه خیلی ها وقتی یه ماشین چینی می بینن اول میرن با خودرو های برتر دنیا مقایسش می کنن بعد می گن به درد ما نمی خوره کپی فلان ماشینه ... خوب عزیز من بنز هم تو سال 2010 از لکسوس کپی کرد ... چه عیبی داره اما نمیگن سمند و پراید 20 ساله همین شکلیه چرا... خودروی چینی رو باید با ایرانی مقایسه کرد نه بنز... اون وقت عمق فاجعه ایرانی ها رو میفهمیم
1395/12/28
با نهایت تشکر از جنابعالی بابت چنین متن پرمغز و عمقی ... باید مردمون یاد بگیرن که از پیشرفت کشورهای دیگه درس گرفته و از این تنبلی و بی بند و باری اقتصادی دست برداشته و برای پیشرفت کشورمون تلاش کنیم ... ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانیم که ما کشورهای جهان سومی و چهارمی حق انتقاد از صنعت کشورهای جهان اولی نداریم
1396/1/3
ولی انصافااین چینی هامخصوصالیفان خوب دارن پیشرفت میکنن.همینطوری پیش برن7سال دیگه بازارخودرودست شونه
1396/1/13
من رشته دانشگاهیم مکانیک خودروست.ما تو خودروسازی خیلی خیلی خیلی عقبیم.اما چینی ها دارن راه درستی رو طی میکنن
1397/2/13
با سلام میگم لیفان x80 ،نسخه 2 لیتری توربو آن ۲دیفرانسیل میباشد یا نسخه۲.۴ آن که توربو ندارد ۲دیفرانسیل میباشد هرچه زود تر راهنمایی کنید میخوام ۲دیفرانسیل بخرم.