موضوعات داغ

تاریخچه شرکت خودرو سازی بنز

عکس مطلب اول

شرکت مرسدس بنز یک شرکت ماشین‌سازی آلمانی است که در زیرمجموعه گروه دایملر آگ کار می‌کند. زمینه فعالیت این شرکت ساخت ماشین، کامیون و اتوبوس است و موتورهای درون‌سوز هم تولید می‌کند. تاریخچه شرکت ماشین ‌سازی بنز از دهه ۱۹۲۰ شروع می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم روند اتفاق‌های این شرکت را مرور کنیم.

تاریخچه شرکت ماشین سازی بنز، قبل از تولد بنز

دو شخصیت اصلی شرکت ماشین سازی بنز، گوتلیب و کارل بنز هستند. آنها در سال ۱۸۸۰ میلادی روی ماشین‌ها و اختراعات خودشان تمرکز داشتند. کارل بنز شرکت بنز اند سی را داشت و دایملر هم شرکت موتورسازی دایملر را در سال ۱۸۹۰ تاسیس کرد.

شرکت دایملر توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ در سال ۱۸۹۰ تاسیس شد. تولد خودروهای مرسدس بنز از تاجر و سرمایه‌گذار بزرگ خودرو، امیل یلینک شروع شد. او به شرکت دایملر پیشنهاد ساخت یک خودروی پیشرفته را دارد.

نام شرکت مرسدس بنز از کجا آمده است؟

بعد از اینکه شرکت دایملر موفق شد یک خودروی لوکس و پیشرفته تولید کند، امیل یلینک نام دخترش مرسدس را روی آن گذاشت. در واقع نام مرسدس بنز از نام دختر امیل یلینک آمده است. بعد از موفقیت بزرگ اولین ماشین سری مرسدس، شرکت دایملر تصمیم گرفت این خودرو را همیشه در خودروهای تولیدی خود نگه دارد.

تولد شرکت ماشین سازی مرسدس بنز

این شرکت در سال ۱۹۲۶ متولد شد. در آن سال دو شرکت ماشین ساز آلمانی: بنز اند سی و دایملر-موتورن ادغام شدند و شرکت دایلمر-بنز را راه‌اندازی کردند. مدیرها و مسئولین شرکت تصمیم گرفتند که برند تجاری بنز را برای شرکتشان انتخاب کنند. اولین خودروهای چهارچرخه توسط شرکت مرسدس بنز تولید شد و بعد از آن سال هم محصولات این شرکت با برند بنز وارد بازار شد. بعد از تولید محصولات اولیه، شرکت بنز تصمیم گرفت در مسابقه‌های اتومبیل‌رانی شرکت کند.

مرسدس بنز

تاریخچه شرکت ماشین سازی بنز، تغییر لوگو

یکی از ویژگی‌های اصلی هویت برند شرکت بنز، لوگوی آن است. این لوگو در سال‌های مختلف تغییر کرده است. اولین لوگوی شرکت مرسدس بنز یک ستاره سه پر بود که در سال ۱۹۰۲ ثبت شد. این ستاره سه پر متعلق به گروه دایلمر بود و معنی تسلط بر زمین، دریا و آسمان را می‌داد. این ستاره سه پر روی کارت پستال دایملر کشیده شده بود و پسران دایملر، پائل و آدولف هم آن را پیدا کردند.

در سال ۱۹۱۶، دور این این ستاره یک دایره کشیده شد. داخل این دایره، سه ستاره کوچک و کلمه مرسدس بنز بود. بعد از سال ۱۹۲۶، شرکت‌های دایملر و بنز با هم ادغام شدند و ستاره دایملر هم به لوگوی شرکت مرسدس بنز اضافه شد.

خودروهای مشهور شرکت ماشین سازی بنز

وقتی تاریخچه شرکت ماشین سازی بنز را بررسی می‌کنیم، امکان‌ ندارد اسم مدل‌های معروف ماشین را نیاوریم. شرکت بنز در همان ابتدای مسیرش ماشین‌های معروف و گران‌قیمتی تولید کرد. مدل مرسدس بنز اس‌ال‌کا معروف‌ترین ماشین این شرکت بود که در سال ۱۹۲۸ وارد بازار شد. این ماشین شش سیلندر داشت و حجم موتورش ۷.۱ لیتر بود.

ماشین اس‌ال‌کا می‌توانست ۱۹۷ اسب بخار قدرت تولید کند و با سرعت حرکت کند. این ماشین یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های مسابقات بود. سال ۱۹۳۴، شرکت ماشین سازی بنز با دو ماشین در نمایشگاه خودروی برلین شرکت کرد. این دو ماشین هم در دسته خودروهای لوکس بودند.

در همان سال‌ها، شرکت بنز به مصرف سوخت خودروهایش فکر می‌کرد و سعی می‌کرد مشکل مصرف سوخت راننده‌ها را رفع کند. مدل مرسدس بنز ۲۶۰ دی راه‌حل این شرکت برای حل مشکل میزان مصرف سوخت بود. این خودرو با موتور دیزلی کار می‌کرد و حجم موتورش ۲.۶ لیتر بود.

مرسدس بنز

تاریخچه شرکت ماشین سازی بنز بعد از جنگ جهانی دوم

در دهه ۱۹۴۰، شرکت ماشین سازی بنز سال‌های رکود را تجربه کرد. در آن سال‌ها، جنگ جهانی دوم رخ داد و شرکت هم هیچ ماشینی تولید نکرد. بعد از آن سال، مرسدس بنز ۳۰۰ تولید شد که یکی از بهترین ماشین‌های آن سال‌ها بود و امکانات زیادی داشت. از جمله این امکانات می‌توان به میز تحریر، سقف شیشه‌ای، رادیو، سیستم موبایل و ماشین تایپ اشاره کرد. بعد مدل مرسدس بنز ۳۰۰ اس‌ال تولید شد.

این ماشین با همکاری آمریکا و آلمان در نمایشگاه ماشین نیویورک شرکت کرد. مرسدس بنز ۳۰۰ اس‌ال ظاهری شبیه به بال پرندگان داشت و با بیشینه سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کرد. همین ویژگی باعث شده بود که لقب سریع‌ترین ماشین آن زمان را به مرسدس بنز ۳۰۰ اس‌ال بدهند. مدل پیشرفته‌تر این ماشین، مرسدس بنز ۱۹۰ اس‌ال بود که ویژگی‌های مدل قبلی را داشت.

نسل تازه ماشین‌های مرسدس بنز

در سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۹، شرکت مرسدس بنز ماشین‌های جدیدی را تولید کرد. این ماشین‌ها به پونتون شهرت داشتند و شبیه به ماشین‌های قبل از جنگ بودند. خیلی‌ها ماشین پونتون را جد بزرگ کلاس ای مرسدس بنز می‌دانند. با شروع دهه ۱۹۶۰، سازندگان مرسدس بنز تصمیم گرفتند ماشین پونتون را جایگزین کنند.

در نهایت مرسدس بنز دبلیو ۱۱۱ مطابق سلیقه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تولید شد. ایمنی این ماشین از بقیه ماشین‌های شرکت بنز بیشتر بود و بین ثروتمندان و دولت‌مردان جهان طرفدار زیادی داشت. آخرین محصولات دهه ۱۹۶۰ هم مرسدس بنز کلاس اس، دبلیو ۱۱۴ و سی ۱۱۱ بودند.

نمایش تاریخچه شرکت ماشین سازی بنز در موزه مرسدس بنز

شرکت مرسدس بنز با تاریخچه‌ای غنی برای خودش یک موزه مخصوص دارد. این موزه در سال ۲۰۰۳ در اشتوتگارت آلمان ساخته شد. در موزه مرسدس بنز می‌توانید پیکان‌های نقره‌ای بنز و حدود ۱۶۰ دستگاه خودرو را ببینید. علاوه بر خودرو، ۱۵۰۰ دستگاه مرتبط با صنعت ماشین سازی هم در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند.

مرسدس بنز

شرکت‌های زیرمجموعه مرسدس بنز

شرکت مرسدس بنز در طول تاریخ شکل‌گیری و پیشرفتش با شرکت‌های زیادی همکاری کرده است و محصولات متنوعی را هم تولید کرده است. اولین شرکتی که با مرسدس بنز همکاری کرد، مرسدس AMG بود که در سال ۱۹۹۰ قرارداد همکاری‌اش را با مرسدس بنز امضا کرد و ۹ سال بعد مرسدس بنز بیشتر سهامش را خرید.

در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ شرکت مک لارن وارد همکاری با شرکت مرسدس بنز شد. این دو شرکت با هم ماشین SLR را تولید کردند. در این ماشین از فناوری فرمول وان مک لارن استفاده شده بود. در سال ۲۰۰۹، همکاری این دو شرکت متوقف شد. مایباخ یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه مرسدس بنز است که خودروهای لوکس تولید می‌کند. در سال ۲۰۱۳، خودروهای مرسدس-مایباخ به دلیل فروش پایین، دیگر تولید نشدند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد