موضوعات داغ

همیلتون سریعترین مرد برزیل 2021 در دور تعیین خط

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

لوئیس همیلتون سریعترین مرد روز شنبه در دور تعیین خط برزیل بود و مکس ورشتپن و والتری بوتاس در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

برزیل میزبان نوزدهمین مرحله مسابقات فرمول یک در سال 2021 هست و سومین مسابقه سرعتی یا همان اسپرینت ریس مسابقات این فصل را نیز برگزار خواهد کرد.

آئوتو درومو خوزه کارلوس پیس از سال 1973 تا کنون میزبان مسابقات فرمول یک زیادی بوده است. این پیست به طول 4.309 کیلومتر دارای 15 پیچ و دو منطقه دی‌آر‌اس می‌باشد. هر راننده 71 دوررا باید در این گرندپری سریعتر از سایرین طی نماید تا با مسافت 305.909 کیلومتر برنده مسابقه برزیل باشد. این پیست هم رکورد سریعترین دور خود را در اختیار راننده فنلاندی تیم مرسدس یعنی والتری بوتاس می‌بیند. او در سال 2018 توانست با 1:10.540 رکورد سریعترین دور این پیست را به نام خود ثبت نماید. برزیل در سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کووید 19 نتوانست میزبانی رقابتهای فرمول یک را داشته باشد اما امسال پس از کش و قوسهای فراوان جایی را در تقویم برای خود دست و پا کرد و بعنوان یکی از میزبانان رقابتها باقی ماند.

با توجه به اعلام تیم مرسدس قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان یعنی لوئیس همیلتون که پس از مسابقه مکزیک در هفته گذشته با اختلاف 19 امتیاز نسبت به صدر نشین فعلی مسابقات امسال مکس ورشتپن در رده دوم ایستاده است، تعویضی در سیستم آی سی ای موتور خودرو خواهد داشت که به واسطه همین تغییر مشمول دریافت جریمه 5 رده‌ای در خط استارت مسابقه خواهد بود.

در تمرین امروز با توجه به به روزرسانی تیم مرسدس در موتور خودروی همیلتون، آنها توانستند در دورهای پایانی جلسه تمرین اول پیش از برگزاری دور تعیین خط مسابقه سرعت، رده اول را کسب نمایند. نزدیکترین رقیب او یعنی ورشتپن با اختلافی در حدود 0.4 ثانیه در رده دوم ایستاد و هم تیمی او در تیم ردبول یعنی سرجیو پرز مکزیکی، رده سوم را از آن خود کرد. والتری بوتاس هم در رده چهارم ایستاد. رده‌های کسب شده توسط سایر رانندگان در جدول زیر نمایش داده شده است. نکته قابل توجه پیشرفت محسوس فرزند اسطوره فرمول یک جهان مایکل شوماخر ، یعنی میک شوماخر جوان هست که توانست رده 16 را در انتهای تمرین بدست آورد.

رده‌بندی رانندگان در تمرین اول

دور اول تعیین خط

دو راننده تیم فراری یعنی چارلز لکلرک و کارلوس ساینز شروع کننده دور اول تعیین خط بودند. لکلرک علی رغم ثبت یک زمان خوب به دلیل عبور از خط محدودیت پیست زمانش را از دست داد. او تمام تلاشهایی که در این دور انجام داد تحت زمانهای خوبی که هم تیمی‌اش به ثبت رساند قرار گرفت. همانطور که بر اساس جلسه تمرینی پیش از این رقابت انتظار می‌رفت مرسدس‌ها بسیار سریع و طوفانی بودند. همیلتون بهترین زمان را در این دور هم در تلاش اول و هم در تلاش دوم ثبت کرد. بهترین زمان او 1:08.733 بود. نفر دوم ساینز و نفر سوم هم لکلرک از فراری بودند. بوتاس بالاتر از مکس ورشتپن و پشت چکو پنجم شد. رانندگانی که به دور دوم راه پیدا نکردند عبارت بودند از:

لنس استرول از تیم آستون مارتین رده 16، نیکلاس لطیفی و جورج راسل از تیم ویلیامز به ترتیب رده 17 و 18، میک شوماخر و نیکیتا مازپین از تیم هاس دو رده 19 و 20.

رده‌بندی رانندگان دور اول تعیین خط

دور دوم تعیین خط

همیلتون یک دور عالی را شروع کرد با یک زمان خیره کننده اما به دلیل خروج از خط محدوده پیست در پیچ 4 زمانش حذف شد اما او تسلیم نشد و دوباره اقدام کرد او در تلاش اول همچنان صدر نشین بود و ورشتپن و بوتاس در تعقیب او ماندند. در دور دوم جایگاه راننده‌های میانی دستخوش چند تغییر شد که مهمترین آنها صعود چند پله‌ای برای لندو نوریس بود و در نهایت رانندگانی که به دور بعدی راه پیدا نکردند عبارت بودند از:

استبان اوکون از تیم آلپین در رده 11، سباستین فتل از تیم آستون مارتین در رده 12، یوکی سونادا از تیم آلفاتائوری در رده 13 و دو راننده تیم آلفارومئو یعنی کیمی رایکونن و آنتونیو جیوویناتزی در رده‌های 14 و 15.

رده‌بندی رانندگان دور دوم تعیین خط

دور نهایی تعیین خط

همیلتون و مرسدس نشان دادند که به خوبی بر قوانین مسلط هستند. همیلتون به عنوان سریعترین راننده امروز در دور تعیین خط با کسب زمان 1:07.934 شناخته شداگرچه هنوز مشخص نیست که افتخار شروع مسابقه از جایگاه نخست به مکس ورشتپن رسیده است یا اینکه خود همیلتون در خط اول استارت مسابقه سرعت خواهد بود. این اتفاق منوط به اعمال جریمه 5 رده‌ای وی ممکن است صورت پذیرد. در صورت اعمال جریمه، بوتاس در رده دوم خواهد ایستاد اگرچه در این جلسه سوم شد. با توجه به نتیجه رده بندی سایر رانندگان همیلتون مسابقه سرعت فردا را از رده ششم پشت سرجیو پرز و پیر گسلی آغاز خواهد کرد. باید به انتظار بنشینیم تا مشخص شود جریمه در مسابقه اصلی اعمال خواهد شد یا در مسابقه سرعتی.

رده‌بندی رانندگان دور نهایی تعیین خط مسابقه سرعت برزیل 2021

در ادامه توجه شما را به تماشای تصاویری از جلسه اول تمرینی و این رقابت جلب می‌نمایم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/8/22
جریمه 5 رده برای روز مسابقه یکشنبه هست نه تایم گیری سرعت پس امروز همیلتون از رده اول شروع میکنه.دوم اینکه بوتاس سوم هست و پرز چهارم
1400/8/22
لویس باید برنده بشه چیزی تا پایان فصل نمانده