موضوعات داغ

نگاهی به چانگان CS75 پلاس، یک کراس‌اوور جدید با مزیت‌های رقابتی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروساز چینی چانگان به سبب حضور نسبتا کوتاه مدت چانگان CS35 در ایران شناخته می‌شود، محصولی که مدتی در خط تولید سایپا واقع در کاشان مونتاژ می‌شد و به سبب کیفیت قابل قبول خود، توانست تا حدودی محبوب ظاهر شود. کندی بیش از حد سایپا در توسعه خط تولید چانگان در ایران و سپس اعمال مجدد تحریم‌ها مانع از آن شدند که سایر محصولات چانگان به بازار ایران راه یابند، با این حال در همین مدت چانگان در تدارک ورود به بازارهای اروپایی با مدل چانگان CS75 پلاس بوده است.

چانگان CS75 پلاس یک شاسی‌بلند جمع‌وجور است و در سگمنت خودروهایی همچون ام جی RX5 قرار می‌گیرد. علاوه بر مدل ام جی، این خودرو با جیلی آزکارا نیز رقابت می‌کند. از نظر طراحی چانگان CS75 پلاس حس مواجهه با یک خودرو بزرگتر را در بیننده ایجاد می‌کند و تا حدودی نمای جلوی آن را می‌توان به نسل جدید هیوندای سانتافه شبیه دانست. سبک طراحی آسیایی در ظاهر چانگان CS75 پلاس مشهود است و رینگ‌های 18 اینچی نیز برای چرخ‌های این خودرو در نظر گرفته شده‌اند که برخلاف بسیاری از خودروهای چینی، با ابعاد خودرو همخوانی دارند.

چانگان CS75 پلاس

چانگان برای طراحی داشبورد کراس‌اوور خود، از تریم دو رنگ مشکی – قرمز استفاده کرده است و قسمت پایینی داشبورد به طور کامل از چرم مصنوعی قرمز تشکیل شده است که برای یک خودرو میان‌رده چینی حرکتی قابل احترام تلقی می‌شود. پنل ابزار خودرو از یک نمایشگر به‌هم پیوسته تشکیل شده است که اندکی به سمت راننده تمایل دارد تا استفاده از آن راحت باشد. پنل ابزار 7 اینچی و صفحه نمایش 12 اینچی سیستم چندرسانه‌ای به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهند. صندلی‌های خودرو نیز راحت هستند و دوخت چرمی باکیفیتی دارند. سانروف پانورامیک و قسمت بار با حجم 620 لیتر نیز مالک را از هر لحاظ راضی نگه می‌دارد.

همانند اکثر خودروهای چینی امروزی، چانگان CS75 پلاس نیز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز استکه حداکثر 176 اسب‌بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت در چانگان CS75 پلاس را برعهده دارد. سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب نیز سواری راحتی را برای سرنشینان چانگان CS75 پلاس فراهم خواهند کرد.

چانگان CS75 پلاس از نظر تجهیزات رفاهی در سطحی مطلوب قرار دارد. از جمله امکانات چانگان CS75 پلاس می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم استارت از راه دور، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرازیری، دوربین پانوراما و دوربین 360 درجه، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، دوربین و سنسور پارک عقب و ترمز دستی الکترونیکی.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/8/23
شما به ضعیفترین موتور اشاره کردین این خودرو با یه موتور دولیتری توربو با قدرت ۲۳۳ اسب و ۳۵۰ نیوتن متر هم عرضه میشود که با گیربکس ۸سزعته ایسین نیرو به چهار چرخ انتقال پیدا میکند
1400/8/23
cs75 پلاس با موتور 2 توربو 233 اسب گشتاور 360 نیوتون شتاب 9 ثانیه سیستم خودران سطح 2 اتوپارک احضار و...هم هستش قیمتش22هزار دلار هست و فول آپشنه. این مدلی که مطلب گذاشتید نسخه پایه 16 هزار دلاریشه...
1400/8/23
جناب مصطفی یا آقای tesla بنظرتون cs75 با موتور 2 لیتری توربو گزینه بهتریه یا چری تیگو8 با موتور 2 لیتری توربو که گویا سال اینده میتونه وارد کشور بشه! دو دیف هم هست و انگار 250 اسب!
1400/8/24
سلام.والا سوال سختی هست ولی اگه سرچ کنید changan cs75plus VS chery tigo8 plusبراتون چندین سایت میاره. طبق اونچیزی که اون سایت ها گفتن تمام برتری با cs75 پلاس است فقط مشکلش در سواری این خودرو هست و تیگو8 پلاس تو سواری سرتر از cs75 پلاس هست و شتاب هم تیگو8پلاس موتور 2 لیتری حدودا 1 ثانیه سریعتر از cs75 پلاس هست ولی قیمت تیگو8 پلاس موتور 2 لیتری 254 اسب گشتاور 390نیوتون نسخه فول حدود 28 هزار دلاره ولی cs75 پلاس فول آپشن 22 هزار دلار هست.
1400/8/25
چانگان cs75 از لحاظ کیفیت و برندینگ برتری نسبتا بیشتری با تیگو ۸ داره،فروش بیشتری هم در چین و حوزه خلیج فارس داره،چانگان به سیستم های اتو پارک،حرکت بدونه راننده مجهز هست ولی تیگو این موارد رو نداره