موضوعات داغ

اولین خودروی تمام برقی سوبارو معرفی شد، سولترا ۲۰۲۳ در ژاپن به نمایش درآمد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سوبارو اولین مدل تمام برقی خودش را ابتدا در ژاپن معرفی کرد. سوبارو سولترا که با همکاری تویوتا توسعه داده شده‌ است، یک شاسی بلند تمام برقی با ظاهری خاص است. نسخه مخصوص بازار آمریکای این مدل هفته آینده پیش از نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس معرفی خواهد شد، اما انتظار نمی‌رود که ظاهرش تفاوت چندانی با نسخه ژاپنی داشته باشد.

هر محور سولترا یک موتور برقی جداگانه دارد که به صورت جداگانه توان ۱۰۷ اسب بخار و در کنار هم توان کلی ۲۱۵ اسب بخار را تولید می‌کنند. سولترا فقط با سیستم تمام چرخ محرک X-Mode سوبارو در دسترس است.

قدرت این موتورها از یک پک باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود، که باعث می‌شود این شاسی بلند محدوده پیمایش ۴۶۰ کیلومتری داشته باشد. سوبارو سرعت شارژ این مدل را اعلام نکرده، اما گفته است که می‌توان آن را با توان ۱۵۰ کیلووات شارژ کرد. در نتیجه احتمالاً بتوان طی نیم ساعت شارژ باتری آن را از ۰ به ۸۰٪ رساند.

سوبارو سولترا ۲۰۲۳

طراحی ظاهری سولترا نباید شوکه‌کننده باشد، چون این مدل یک کپی تقریباً کامل از برادرش تویوتا bz4x است. سوبارو جلوپنجره را کمی تغییر داده و ظاهر تهاجمی به آن داده است. طراحی چراغ‌های عقب هم تقریباً‌ با bz4x یکسان است، اما لنزهای روی درب عقب مختص سوبارو هستند. چرخ‌های ۱۸ اینچی به صورت استاندارد و چرخ‌های ۲۰ اینچی به صورت آپشنال در دسترس هستند.

در کابین شاهد شباهت‌های بیشتری به bz4x هستیم و حتی نمایشگر لمسی مرکزی و چیدمان داشبورد دیجیتال هم یکسان هستند. ابعاد این مدل یعنی ۴.۷ متر طول، ۱.۸ متر عرض و ۱.۶ متر ارتفاع نیز با bz4x یکی هستند. سولترا با وزن ۲۰۲۰ کیلوگرمی کمی سنگین‌تر از برادرش است.

سوبارو عرضه سولترا در بازارهای جهانی را از اواسط سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد، اما هنوز قیمت این مدل را اعلام نکرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد