موضوعات داغ

خودروی جدید رئیس جمهور فرانسه معرفی شد، دی اس 7 کراس‌بک ضدگلوله!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای ریاست‌جمهوری اغلب بهترین محصولاتی هستند که مهندسان یک کشور طراحی می‌کنند. مثلاً در ایالات ‌متحده رئیس‌جمهور از یک کادیلاک ۲۰۱۸ تقویت‌شده استفاده می‌کند. امانوئل مکرون رئيس جمهور فرانسه نیز ترجیح می‌دهد با یک خودروی فرانسوی خاص یعنی DS 7 کراس‌بک جابجا شود. او در مراسم تحلیف خودش در سال ۲۰۱۷ سوار این خودرو شده بود،‌ اما حالا که اولین دوره ریاست‌جمهوری او در حال پایان است از یک نسخه تقویت‌شده از همان مدل به نام الیزه استفاده خواهد کرد.

DS طول این کراس‌اوور را ۲۰ سانتیمتر افزایش داده تا فضای پای عقب را به ۵۵ سانتیمتر برساند. همچنین صندلی عقب جای خود را به یک جفت صندلی تکی داده که که یک استراحتگاه دست آن‌ها را از هم جدا می‌کند. شارژرهای بی‌سیم، پورت‌های USB، یک نگهدارنده اسناد مرکزی و سقف آلکانتارا سایر امکانات کابین هستند.

دی اس 7 کراس‌بک پلاگین هیبریدی

دی اس 7 کراس‌بک الیزه تمام چرخ محرک از پیشرانه پلاگین هیبریدی E-Tense با توان ۳۰۰ اسب بخار بهره می‌برد. در این پیشرانه دو موتور برقی در کنار یک موتور ۱.۶ لیتری چهارسیلندر کار می‌کنند. این مدل به دلیل چراغ‌های چشمک‌زن قرمز و آبی و نشان RF (جمهوری فرانسه) روی کاپوت از سایر نسخه‌ها متمایز شده ‌است. آنتن باله کوسه‌ای تجهیزات ارتباطی لازم برای رئیس‌جمهور را فراهم می‌کند. این DS 7 همچنین ضدگلوله است، اما این شرکت جزئیاتی درباره میزان مقاومت آن منتشر نکرده است.

دی اس 7 کراس‌بک الیزه دیروز طی مراسم بزرگداشت آتش‌بس در ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸ و پایان جنگ جهانی اول به صورت عمومی رونمایی شد. این مدل با اصلاحات انجام‌شده حالا ۴.۸ متر طول دارد و فاصله بین دو محورش به ۲.۹ متر افزایش یافته است. هنوز مشخص نیست که افزایش وزن این خودرو به دلیل ضدگلوله شدن تا چه میزان روی محدوده پیمایش این مدل پلاگین هیبریدی تأثیر گذاشته است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/8/27
کراس اوور ها وارد تشریفات هم شدن :))