موضوعات داغ

کامیون جدید میتسوبیشی فوسو به نام شوگان با موتور 510 اسب بخاری معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نسل جدیدی از کامیون‌های سه محوره میتسوبیشی شوگان Shogun به بازار استرالیا عرضه شده است. این نام اکنون به سری خودروهای سنگین که به طور خاص برای معرفی در بازارهای استرالیا و نیوزیلند معرفی شده‌اند، نسبت داده می‌شود.

این خودرو که در سراسر جهان به عنوان سوپر گریت Super Great شناخته می‌شود، در استرالیا شوگان نام دارد.

از نظر ساختار بیرونی، این کامیون اکنون به دلیل وجود چراغ‌های جلو برگرفته از مرسدس مدل اکتروس و کابین بلندتر نسبت به دیگر همتایان آسیایی خود متفاوت به نظر می‌رسد. نکته اصلی این محصول جدید مربوط به موتور دیزلی 510 اسب بخاری می‌شود که مطابق با استانداردهای یورو 6 طراحی شده است. البته جای تعجب نیست، چرا که بخش کارگو میتسوبیشی فوسو از سال 2005 تحت مالکیت دایملر بوده است و از تکنولوژی این شرکت استفاده می شود.

پیش از این، فوسو در طراحی مدل‌های سنگین خود از موتورهای دیزلی وی شکل ده سیلندر با 520 اسب بخار قدرت و یا حتی موتورهای توئین توربو V شکل 8 سیلندر با 550 اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد. این موتورها با استانداردهای زیست‌محیطی مدرن مطابقت ندارند و مدت‌ها است که تولید آن‌ها متوقف شده است. بنابراین استفاده از موتور به کار رفته در نسخه قدیمی‌تر، علاوه بر صرفه جویی در هزینه تا حدی اجباری است.

میتشوبیشی شوگان

قدرت موتور فعلی به کامیون این امکان را می‌دهد که طبق تصور سازندگان، با خودروهای کلاس سنگین محلی رقابت کند. این رقابت بسیار بالا است چرا که تقریباً تمامی تولید کنندگان بزرگ اروپایی، آسیایی و آمریکایی در استرالیا نمایندگی دارند. علاوه بر این، شرکت‌های آمریکایی به مونتاژ مدل های تقویت شده ویژه برای بازار محلی می‌پردازند.

بازار محلی کامیون‌های جاده‌ای‌های سنگین هنوز تحت تسلط آمریکایی‌ها قرار دارد.

اگرچه شوگان به عنوان یک کامیون قطار جاده‌ای طراحی نشده، اما تجهیزات آن دست کمی از دیگر رقبا ندارد. از جمله سیستم های امنیتی شامل هشدار خروج از خط، هشدار وجود اشیاء در نقطه کور چپ و سیستم جلوگیری از برخورد. این امر نه تنها به دلیل استراتژی جهانی دایملر، بلکه تحت تاثیر برنامه ویژن زیرو استرالیا قرار دارد که هدف آن تا سال 2050، کاهش تلفات جاده‌ای به صفر است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد