موضوعات داغ

خرید تسمه دینام انواع خودروها در فروشگاه مستریدکی

عکس مطلب اول

انواع تسمه در خودروها

درست است که هر وسیله نقلیه‌ای دارای یک سیستم تسمه و قرقره منحصربه‌فرد است که برای آن موتور طراحی و مهندسی شده است اما به‌طورکلی دو نوع تسمه در موتور خودروهای پژو 405 و پژو 206 به کار می‌رود.

1. تسمه دینام (پروانه یا مارپیچ)

2. تسمه تایم

تسمه دینام چیست؟

یکی از قطعاتی که در خودروهای شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو بسیار کاربردی است و باید همواره از سلامت آن آگاه بود، تسمه دینام یا تسمه پروانه خودرو است. این تسمه در حقیقت وظیفه انتقال قدرت موتور به قطعاتی همچون دینام، واتر پمپ، سیستم تهویه مطبوع و پمپ فرمان هیدرولیک را بر عهده دارد و با استفاده از قدرت دورانی موتور، این قطعات را به حرکت وامی‌دارد. تسمه دینام و تسمه پروانه خودروهای پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ باید به طور مرتب بازبینی و در صورت نیاز تعویض گردند. فروشگاه اینترنتی مستر یدکی یک گزینه‌ی مطمئن و آسان برای خرید این قطعه برای خودروهای پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ است. در ادامه ما دررابطه‌با این قطعه توضیحات بیشتری خواهیم داد و زمان تعویض تسمه دینام و پروانه را شرح می‌دهیم.

تسمه دینام چطور کار می‌کند؟

تسمه دینام با اولین استارت و همگام با روشن شدن خودرو شروع به چرخش نموده و قطعاتی که به آن متصل شده‌اند را به حرکت وادار می‌کنند. تسمه دینام باعث به حرکت در آمدن دینام خودرو و تبدیل نیروی حرکتی موتور به نیروی الکتریکی می‌شود که در نهایت این نیرو به باطری انتقال پیدا کرده و سبب شارژ شدن آن می‌شود. تسمه پروانه که می‌تواند از تسمه دینام جدا باشد یا به همراه آن باشد، باعث به حرکت درآوردن پروانه خودرو در قسمت جلویی (معمولاً در برخی خودروها برای خنک‌کردن موتور کاربرد دارد.) و سایر قطعاتی که گفته شد، به کار می‌رود. تسمه دینام از یک تسمه، هرزگرد و تسمه سفت کن تشکیل‌شده است. در ظاهر وقتی به این تسمه نگاه می‌کنید متوجه تفاوت خاصی با دیگر تسمه‌های خودرو نمی‌شوید، اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. این تسمه وظیفه انتقال نیروی تولید شده موتور به دینام، واتر پمپ، تهویه هوا و پمپ فرمان هیدرولیک ماشین را بر عهده دارد و با استفاده از قدرت دورانی که موتور ایجاد می‌کند تمام قطعات نام‌برده را به حرکت وامی‌دارد.

تسمه دینام بر عملکرد اجزا متفاوتی نظیر پمپ آب، فن رادیاتور، دینام و سیستم تهویه هوا تأثیر می‌گذارد.

تسمه دینام

طول عمر تسمه دینام در خودروهای سایپا و ایران‌خودرو

طول عمر تسمه دینام بیشتر وابسته به نوع موادی است که از آن ساخته شده است. برای داشتن یک دید کلی می‌توان گفت تسمه‌های طراحی قدیمی به‌طورکلی در حدود ۸۰ هزار کیلومتر عمر می‌کنند. درحالی‌که تسمه‌هایی که از مواد EPDM ساخته‌ شده‌اند می‌توانند تا 150 هزار کیلومتر مورد استفاده قرار بگیرند.

زمان تعویض تسمه دینام و پروانه در خودروهای پژو 405 و پژو 206

تسمه پروانه پارگی تسمه دینام و تسمه پروانه سریعاً در خودرو ایجاد مشکلاتی می‌کنند که راننده را مجبور به متوقف ساختن خودرو و تعویض تسمه آسیب‌دیده می‌کند. در زیر ما به چند مورد از علائم و نشانه‌هایی که به معنی پارگی و آسیب‌دیدن کلی تسمه دینام و پروانه می‌شوند، اشاره کرده‌ایم که در صورت بروز هر یک از این موارد، باید سریعاً تسمه‌ها را چک و بازبینی نمایید.

برای خرید انواع تسمه دینام پژو 405 کلیک کنید

نشانه‌های سایش و پارگی تسمه دینام در خودروهای پژو 405 و پژو ۲۰۶ چیست؟

پارگی تسمه پروانه باعث ازکارافتادن واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور می‌گردد. به‌این‌ترتیب، خودرو به‌سرعت داغ شده و جوش می‌آورد. درحالی‌که تسمه شما باید برای مدت بسیار طولانی دوام بیاورد، چند نشانه از فرسوده و پوسیده شدن آن وجود دارد؛ این موارد عبارت‌اند از:

• ترک روی تسمه: وجود نشان پارگی، خورده شدگی، سائیدگی و خشک‌شدگی در کل طول تسمه

• چرب شدن تسمه دینام

• شنیده‌شدن صدایی شبیه به جیرجیر از بخش موتور یا پیداکردن خاصیت کشسانی در تسمه: این می‌تواند نشان‌دهنده یک تسمه‌ی کشیده باشد.

• داغ شدن سریع و جوش آوردن مداوم خودرو: همان‌طور که گفته شد یکی از اجزایی که توسط این تسمه کنترل می‌شود، پمپ آب است. در صورت خرابی آن، پمپ آب نیز ازکارافتاده و به‌خاطر عدم گردش جریان آب در موتور، خودرو به‌سرعت داغ شده و جوش می‌آورد.

• درست کار نکردن سیستم هیدرولیک فرمان: شل شدن تسمه پروانه سبب ایجاد اشکال در کنترل فرمان هیدرولیک خواهد شد.

• عدم کارکرد صحیح کولر و تهویه مطبوع: از اجزای تحت کنترل تسمه پروانه، پمپ آب و سیستم تهویه می‌باشند. بدیهی است که در صورت خرابی آن، کولر به‌درستی کار نخواهد کرد و خودرو تهویه‌ی مناسبی نخواهد داشت.

• نور هشدار باتری روشن شود درحالی‌که اتومبیل روشن است: تسمه دینام، باعث چرخاندن دینام و شارژ باتری می‌شود، در صورت آسیب‌دیدن آن باتری شارژ نخواهد شد و معمولاً چراغ باتری در پشت آمپر روشن می‌شود.

موارد بالا، جزو بارزترین نشانه‌های ایجاد اشکال در تسمه دینام و پروانه خودروهای پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ می‌باشند که عدم توجه به آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد خسارات بسیار سنگین به خودرو شود. پس اگر هرکدام از این موارد برای خودروی شما پیش آمد.

برای خرید انواع تسمه دینام 206 کلیک کنید

خرید آسان قطعات یدکی اصل در مستریدکی

مستر یدکی یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضاترین فروشگاه‌های اینترنتی فروش قطعات خودرو است که بیش از ربع قرن سابقه دارد. اگر دنبال یک فروشگاه معتبر هستید یا خاطره خوشی از خریدهای اینترنتی ندارید، این بار خرید خود را از فروشگاه مستر یدکی انجام دهید تا همه تصورات و بی‌اعتمادی قبلی شما به‌خوبی رفع شود. مستریدکی بهتر و باکیفیت‌ترین قطعات از جمله تسمه دینام خودرو را در فروشگاه خود دارد. این فروشگاه به‌خاطر ارتباط مستقیم با شرکت‌های تولیدکننده قطعات و خدمات پس از فروش، توانسته محصولات به‌صورت مستقیم به دست مشتری و مصرف‌کنندگان برساند و هزینه‌های خرید قطعه را کاهش دهد. اگر قبل از خرید به کسب اطلاعات بیشتر و پشتیبانی و مشورت با مشاوران این حوزه، در خصوص قطعات موردنظر هم نیاز داشته باشید می‌توانید با راه‌های ارتباطی مستر یدکی به شماره ۲۸۴۲۳۸۳۴ - ۰۲۱ و ۸۶۰۵۴۳۳۷ -۰۲۱ در ارتباط باشید. ما در فروشگاه مستر یدکی منتظر شما هستیم.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد