موضوعات داغ

شکایت یک کارگر زن از تسلا به دلیل آزار و اذیت گسترده در این شرکت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

جسیکا بارازا، یکی از همکاران تولید تسلا، شکایتی را در دادگاه عالی شهرستان آلامدا تنظیم کرده است که ادعا می کند تسلا کارمندان زن خود را در معرض «آزار و اذیت جنسی گسترده» در کارخانه فریمونت واقع در کالیفرنیا قرار داده است.

بارازا در بیانیه‌ای مدعی شد:

تقریباً هر روز به مدت سه سال، من و همکاران زنم مورد هدف تهدید، لمس و خواستگاری ناخواسته در سطح کارخانه قرار می‌گرفتیم. من می‌خواستم سر کار بیایم، کارم را انجام دهم و از خانواده‌ام حمایت کنم بدون اینکه مجبور باشم دائماً آزار جنسی را تحمل کنم. احساس تحقیر و آسیب دیدگی را در تسلا داشتم

طبق متن این شکایت، سرپرستان تسلا در مورد بدن بارازا و همکاران زنش اظهار نظر کردند، او را در بخش دیگری قرار دادند تا او در کنار یکی از همکاران مردی که جذب او شد قرار بگیرد و همچنین باقی زنانی که از وضعیت موجود شکایت داشتند را با تهدید و ارعاب ساکت کردند.

کارخانه تسلا در فریمونت کالیفرنیا از مدت‌ها پیش خبرساز بوده است، هنگامی که اوون دیاز، کارگر سابق همان کارخانه به اتهام آزار و اذیت‌های مرتبط با نژادپرستی از تسلا شکایت کرد. وی عنوان کرده بود که باقی کارگران وی را با القاب نژادپرستانه خطاب قرار می‌دهند.

اتهامات علیه این کارخانه گسترده بوده است. بلومبرگ گزارش می دهد که تنها در سال 2020، وزارت اشتغال و مسکن کالیفرنیا 31 شکایت مبنی بر تبعیض بر اساس نژاد، سن، بیان جنسیت، ناتوانی و بارداری دریافت کرده است. بخش منابع انسانی تسلا معمولا تلاشی را برای رسیدگی به این شکایات انجام نمی‌دهد و در نتیجه شاکیان مجبور هستند تا دادخواهی خود را از مسیر دیگری طی کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد