موضوعات داغ

تویوتا هایلوکس با موتور توربوشارژ لندکروزر LC300 به رالی داکار می‌رود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از وقفه‌ای نسبتا طولانی، تویوتا ورود مجدد خود به رالی داکار 2022 را اعلام کرد. نماینده تویوتا در این رقابت‌ها تویوتا هایلوکس T1+ است که با پسوند GR DKR معرفی شده است و ثابت می‌کند که این خودرو به صورت اختصاصی برای استفاده در رالی داکار خواهد بود. این خودرو همچنان در حال توسعه است و تا روز برگزاری رالی داکار یعنی دوم ژانویه 2022، مراحل توسعه و آزمایش آن ادامه خواهد داشت.

مهم‌ترین بخش تویوتا هایلوکس T1+ داکار، پیشرانه آن است. موتور این خودرو از نسل جدید لندکروزر به این خودرو آمده است و بنابراین شاهد پیشرانه شش سیلندر خورجینی توربو دوقلو در این خودرو خواهیم بود. این پیشرانه 400 اسب‌بخار قدرت و 660 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

تویوتا ادعا می‌کند که استفاده از این پیشرانه سبب شده تا نسخه جدید هایلوکس داکار نسبت به نسخه قبلی سبک‌تر، قوی‌تر و سریع‌تر شود. اگرچه تویوتا خاطرنشان کرد که وزن کلی کامیون مطابق با مقررات جدید موتوراسپرت به 4409 پوند (2000 کیلوگرم) افزایش یافته است.

تویوتا هایلوکس GR

علاوه بر پیشرانه، برخی دیگر از بخش‌های تویوتا هایلوکس نیز برای شرکت در رالی داکار تغییر یافته‌اند. حرکت سیستم تعلیق از 280 به 350 میلی‌متر افزایش یافته است و لاستیک‌های مخصوص گودریچ جایگزین لاستیک‌های استاندارد شده‌اند. علاوه برآن جدیدترین رنگ‌های تویوتا Gazoo Racing برای این هایلوکس در نظر گرفته شده‌اند.

تویوتا با چهار نسخه کاملا جدید GR DKR T1+ هایلوکس به رهبری ناصر العطیه قطری و ماتیو باومل، راننده فرانسوی، وارد رالی داکار 2022 خواهد شد. جینیل دی ویلیرز و دنیس مورفی برندگان رالی داکار به همراه هنک لاتگان و برت کامینگز از آفریقای جنوبی برای تویوتا بازخواهند گشت. Shameer Variawa و کمک راننده Danie Stassen تیم آخرین هایلوکس ناوگان داکار تویوتا خواهند بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد