موضوعات داغ

هوای گرم قطر، مسیری پر از شن و کرب های بلند، قاتل اصلی والتری بوتاس

عکس نویسنده
پاشا تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

اتفاقات تعیین خط و مسابقه قطر، والتری بوتاس را به عنوان بازنده اصلی قطر به خانه فرستاد.

پس از انتظار طولانی برای اعلام نتیجه بررسی داوران، روز یکشنبه برای والتری بوتاس با سه رده پنالتی به علت نادیده گرفتن پرچم زرد آغاز شد و مسابقه خود را از رده ششم شروع کرد. اما خبر خوب برای او و تیمش این بود که جلوتر از رقیب قهرمانی هم تیمی اش، یعنی مکس ورشتاپن مسابقه خود را شروع میکند.

در استارت مسابقه روز یکشنبه قطر، او به علت پایین بودن دور موتورش در استارت رده های بیشتری را نیز از دست داد. بر روی فرمان او دور کم موتور مشاهده میشد و به معنی آن است که به دور موتور هدف خودش برای شروع مسابقه نرسیده بود در نتیجه دیرتر از سایر رانندگان به سرعت مد نظر خود رسید.

دور موتور پایین والتری بوتاس در استارت
پس از سپری کردن 20 دور پشت هوای کثیف خودرو های دیگر و ترافیک آنها، در پیست پر سرعت لوسیل قطر که فشار مضاعفی به موتور وارد میکرد، او اعلان "ماشین را خنک کن" را بر روی فرمان خودش مشاهده میکرد. و به صورت دائم از سوی تیم به او اعلام میشد که تا حد ممکن در سمت راست مستقیمی اصلی پیست حرکت بکند و در هوای تمیز قرار گیرد و دمای موتور را تحت کنترل داشته باشد.

اعلان خنک کردن موتور بر روی فرمان والتری بوتاس
از دیدگاه استراتژیک، او قرار بود با یک پیت استاپ مسابقه خود را به پایان برساند و بیشتر از هر کس دیگری بر روی تایر های مدیوم دور زد. و در نهایت پس از سپری کرد 34 دور، در پیچ های پر سرعت قطر و کرب های بلند، چرخ جلوی سمت چپ او پنچر شد و پس از انجام پیت استاپ از محدوده امتیازی خارج شد.

پنچری تایر جلوی چپ والتری بوتاس، دور 34
او پس از سپری کردن 16 دور پس از پیت استاپ ، بار دیگر دچار مشکل دمای موتور شده و در دور 50 مجبور به خارج شدن از مسابقه شد. اما جدای از مسابقه والتری بوتاس این میتواند باز هم نشان دهنده مشکل موتور مرسدس باشد که ممکن است موجب یک تعویض موتور دیگر برای والتری بوتاس بشود همچنین این اخطاری برای هم تیمی او یعنی لوئیس همیلتون میباشد که ممکن است، با موتور تازه نفس خود در پیست خیابانی جده در عربستان که عرض کوتاهی دارد، به این مشکل بر بخورد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد