موضوعات داغ

رنو Air4 معرفی شد، تجسم مدرن از رنو 4 کلاسیک + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رنو Air4 به عنوان مدل مفهومی و با قابلیت پرواز یک خودرو کلاسیک معرفی شد.

حداکثر سرعت این خودرو 58 مایل در ساعت خواهد بود و می‌تواند تا 2297 فوت بالا برود.

رنو 4 با تولید بیش از 8 میلیون دستگاه از سال 1961 تا 1992، یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت خودروسازی به شمار می‌رود. این برند به مناسبت شصتمین سالگرد این مدل، برای ایجاد چشم اندازی از آینده 4 با شرکت طراحی TheArsenale همکاری کرده است. این مدل در حاضر در فرم یک کوادکوپتر است و با نام Air4 شناخته می‌شود.

معرفی Air4 توسط رنو باعث می‌شود که دنیای مدرن مانند یک دیستوپیا به نظر برسد که ماشین پرنده راه حل آن است. این شرکت می‌گوید Air4 نمادی از استقلال و آزادی است و ایده آن با توجه به پیچیده‌تر شدن ترافیک، توقف زندگی‌ها در اثر آن و بدون مانع بودن جهان بالای سر ما به وجود آمده است.

طراحی Air4 بر اساس ایده نسخه اصلی است که تنها شکل آن به روزرسانی و مدرن‌تر می‌شود. در حال حاضر بدنه آن کاملاً از جنس فیبر کربن است. در قسمت جلویی آن شاهد چراغ‌های LED، از جمله DRL های عمودی در طرفین جلوپنجره‌‌‌‌‌‌‌‌ای خواهیم بود. خطوط کلی خودرو نرم‌تر و خمیده‌تر از مدل جعبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای رنو 4 است.

رنو Air4

نیرو محرکه از یک جفت روتور به وجود می‌آید که انرژی آن به هر گوشه از خودرو منتقل می‌شود. بدنه خودرو نیز به جلو لولا شده است تا ورود خلبان به کابین را تسهیل کند. این شرکت در نظر دارد از باتری‌های 90000 میلی آمپر ساعتی استفاده کند که حداکثر سرعت افقی 58 مایل در ساعت (93.6 کیلومتر در ساعت) را فراهم می‌کند. حداکثر سقف پرواز نیز 2297 فوت (700 متر) خواهد بود.

Air4 به وعده تولید ماشین پرنده عمل می‌کند و به افراد این امکان را می‌دهد تا از بالا به افرادی که در ترافیک مانده‌اند، نگاه کنند. البته، دریافت مجوز خلبانی یک سرمایه‌گذاری نسبتاً گران است و نمی‌توانید آن را در پارکینگ فروشگاه مواد غذایی برای خریدهای هفتگی خود فرود آورید.

شایان ذکر است که این خودرو تنها یک نسخه نمایشی است و هیچ قصدی برای ساخت رنو 4 که بتواند پرواز کند وجود ندارد.

Air4 از 29 نوامبر تا پایان سال در آتلیه رنو در شانزلیزه پاریس در فرانسه به نمایش گذاشته خواهد شد. دیگر نسخه‌های مهم 4L نیز وجود خواهد داشت. در آینده نیز Air4 در میامی فلوریدا، نیویورک و ماکائو به نمایش گذاشته می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد