موضوعات داغ

تقویت هوشمند اسمارت توسط براباس

عکس مطلب اول
براباس، شرکت تیونینگ آلمانی که برپایه تقویت محصولات مرسدس بنز تبدیل به یک تیونر تراز اول شده و به غیر از تقویت محصولات مرسدس بنز به سراغ برندهای دیگر نمی‌رود، این بار کمی متنوع عمل کرده و بجای انتخاب محصولات اصلی مرسدس بنز برای تقویت، به سراغ محصولات زیرمجموعه این کمپانی یعنی "اسمارت" رفته و سه مدل اسمارت ForTwo، اسمارت ForTwo کروکی و اسمارت ForFour را برای آغاز پروژه جدید خود انتخاب کرده است. گفتنی است که این تیونر همراه با شرکت خودروسازی مرسدس بنز به نمایشگاه خودرویی پکن آمده و سه محصول تقویت شده خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است، ولی عرضه این محصولات در بازارهای اروپا هم انجام خواهد شد.
اول از همه برای بخش مولد قدرتی این سه خودرو، از پیشرانه‌ای مشترک 0.9 لیتری سه سیلندر توربوشارژر استفاده شده که حالا با افزایش قدرت 7 اسب بخاری و گشتاوری 23 نیوتن متری، توانایی تولید قدرتی 109 اسب بخاری را در دور موتور 5750 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاوری 170 نیوتن متری را در دور موتور 2000 بدست آورده است. این نیرو در مبدا به صورت یکسان تولید می‌شود، ولی در مقصد تبدیل به اعداد و ارقامی متفاوت برای هر یک از این سه خودرو می‌شود، به طور ساده‌تر، با انتقال نیروی 109 اسب بخاری این پیشرانه به چرخ‌های دو مدل کوپه و کروکی اسمارت ForTwo، حداقل شتابی 9.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 165 کیلومتر بر ساعتی بدست می‌آید و این در حالیست که بر روی اسمارت ForFour، این نیرو تبدیل به شتابی 10.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 180 کیلومتر بر ساعتی می‌شود که در شتاب گیری کندتر، ولی در سرعت گیری بهتر عمل کرده است.

اسمارت تیونینگ شده توسط براباس

علاوه بر پیشرانه تقویت شده این سه خودروی کوچک، براباس یک سیستم تعلیق اسپرت با عملکردی خشک‌تر، سیستم کنترل پایداری بهینه سازی شده و جعبه دنده‌ای 6 سرعته دوکلاچه اسپرت را هم بر روی هر سه خودرو سوار کرده است. در طراحی ظاهری هم به طور کلی شاهد نصب خروجی‌های دوبل اگزوز تیتانیومی، نصب روکش‌های ناپا بر روی ادوات داخل کابین، استفاده از صندلی‌های جدید مجهز به گرمکن، استفاده از چراغ‌های پیشانی LED و یک سری سنسورهای کمکی و هشداری هستیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد