موضوعات داغ

ترامپچی M8 مستر؛ ون لوکسی با دو برابر قیمت تیگو 8

عکس مطلب اول

در اکثر بازارهای جهانی، وقتی صحبت از سگمنت خودروهای ون و به‌ویژه MPVها می‌شود، معمولا همه خریداران پا به فرار می‌گذراند! اما وقتی در بازار چین باشید و از ون حرف بزنید، این‌بار همه نگاه‌ها به سمت شما دوخته می‌شود. برخلاف بازار آمریکا و اروپا که ذائقه مشتریان از ون‌ها به سمت کراس‌اورها درحال تغییر کردن است، بازار چین اما هنوز هم پتانسیل بالایی برای فروش ون‌ها دارد چراکه اکثر خودروسازان بزرگ این کشور، حداقل یک ون برای مشتریان‌شان دارند. یکی از همین خودروسازان، ترامپچی (Trumpchi) است.

ترامپچی که قدرتمندترین زیرمجموعه خودروسازی گک (GAC) محسوب می‌شود، در سال 2017 با معرفی GAC GM8 که در برخی بازارهای صادراتی با نام GN8 نیز شناخته می‌شود، برای نخستین‌بار، پا به بازار ون‌ها گذاشت. ون GM8 از آن سال تاکنون، چندین بار به‌روزرسانی شد تا اینکه مهم‌ترین فیس‌لیفتش بعنوان مدل 2021 معرفی شد. چرا می‌گوییم مهم؟ چون این فیس‌لیفت آنقدر برای خودروسازی GAC اهمیت داشت که حتی حاضر شد نام خودرو را به ترامپچی M8 تغییر دهد. بعد از این فیس‌لیفت، خودروسازی GAC گران‌ترین تیپ ترامپچی M8 را با نام مستر (Master) معرفی کرد و قولش را داده بود که تا اواخر 2021 آن را به دست مشتریانش برساند اما به علت شیوع کرونا، این اتفاق نیفتاد و به اوایل سال 2022 موکول شد.

ترامپچی M8 مستر

در تیپ مستر، طول کلی خودرو، نسبت به مدل‌های معمولی M8 افزایش یافته اما نکته جالب توجه اینجاست که مهندسان ترامپچی، فاصله محوری را دست نزده‌اند و فقط به اورهنگ عقب (یعنی فاصله محور عقب تا سپر عقب) چندین سانتیمتر اضافه‌کرده‌اند. به همین دلیل در تیپ مستر، فاصله محوری مشابه M8های معمولی بوده و همچنان 3 متر است اما طول کلی خودرو به بیش از 5.1 متر رسیده که کمتر از 10 سانتیمتر با M8های استاندارد تفاوت دارد.

تیپ مستر حتی به لحاظ ظاهری نیز با نسخه‌های معمولی ترامپچی M8 متفاوت است. در نسخه‌های معمولی M8، جلوپنجره‌ای با خطوط افقی می‌بینیم اما در تیپ مستر، وجود خطوط عمودی با ارتفاع زیاد، چهره خودرو را دگرگون و کمی هم ترسناک، کرده‌اند.

ترامپچی M8 مستر، در دو نسخه شامل 4 نفره با دو ردیف صندلی و 7 نفره با 3 ردیف صندلی قابل سفارش است. قابلیت تنظیم برقی پشتی صندلی برای همه سرنشینان وجود داشته و همگی نیز به سردکن و گرمکن مجهزند. سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، صندوق برقی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد و سنسورهای جلو و عقب، از مهم‌ترین امکانات ترامپچی M8 مستر هستند.

ترامپچی M8 مستر

اگر به درب صندوق M8 مستر دقت کنید، عبارت 390T را خواهید دید که مانند اکثر چینی‌ها، نشان‌دهنده قدرت نیست بلکه بیانگر گشتاور خروجی موتور این خودروست. به عبارت دقیق‌تر، ترامپچی M8 مستر از موتور بنزین‌سوز 4B20 تغذیه می‌کند که 2 لیتری توربوشارژ با حدود 252 اسب‌بخار به همراه 390 نیوتن‌متر است. توان تولیدی این موتور، با گیربکس 8 دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل شده و سیستم چهارچرخ محرک، حتی بصورت سفارشی نیز روی M8 مستر، قابل نصب نیست.

درحالیکه ترامپچی M8 با قیمت پایه‌ای 180 هزار یوآن قابل خریداری است ولی مشتریان تیپ مستر، باید حدود 240 هزار یوآن (حدود 37 هزار دلار) را برای خریدنش هزینه کنند که البته در صورت سفارش نسخه فول خودرو، قیمتش به 370 هزار یوآن (حدود 58 هزار دلار) هم می‌رسد که حتی از 2 برابر قیمت تیگو 8 پرو هم گران‌تر است!

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/6
یعنی شور را از مزه بردید با این تبلیغات برند آشغال چری
ون لوکس ترامپچی با دو برابر قیمت تیگو 8(چه ربطی داره؟)
هواپیمای جدید روسیه با 500 برابر قیمت آریزو 6
جارو برقی جدید سامسونگ، یک صدم وزن ام وی ام 110
1400/10/6
احتمالا مثلا میخواد بگه این چقدر گرونه و از این حرفا ولی با نظر شما موافقم خسته شدیم همش مقاله میزنن در مورد چری زیاد هست